problemen met de Nikon D800
- ad1952
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
problemen met de Nikon D800
Ik heb een Nikon D800 van 2 weken oud waarmee ik altijd in RAW fotografeer. De firmware-versie is A 1.01 B 1.02 en L1.009
Ik gebruik een SDHC kaart Class 10 van 64 GB die ik ook formatteer in de camera. Als ik de foto's terug wil kijken op het display krijg ik vaak de melding 'kan bestand niet weergeven' en is er een rood kruis te zien. Het gebeurt zelfs met foto's die ik al wel heb kunnen zien op het display en dan later weer terug wil kijken, en dat ik dan bij die foto ook weer die foutmelding krijg. Hetzelfde probleem doet zich ook voor bij films.
En vervolgens zijn diezelfde foto's met die foutmelding op de computer (MAC en Windows) ook niet terug te zien. De bestanden staan er wel op maar bij het openen in de Windows mediaplayer krijg ik een foutmelding.
Wie kan mij helpen, want hiermee wordt mijn vertrouwen in de D800 niet echt groter.
Ik gebruik een SDHC kaart Class 10 van 64 GB die ik ook formatteer in de camera. Als ik de foto's terug wil kijken op het display krijg ik vaak de melding 'kan bestand niet weergeven' en is er een rood kruis te zien. Het gebeurt zelfs met foto's die ik al wel heb kunnen zien op het display en dan later weer terug wil kijken, en dat ik dan bij die foto ook weer die foutmelding krijg. Hetzelfde probleem doet zich ook voor bij films.
En vervolgens zijn diezelfde foto's met die foutmelding op de computer (MAC en Windows) ook niet terug te zien. De bestanden staan er wel op maar bij het openen in de Windows mediaplayer krijg ik een foutmelding.
Wie kan mij helpen, want hiermee wordt mijn vertrouwen in de D800 niet echt groter.
Nikon Z6 II, Nikon Coolpix W300
Nikon Z 24-200 mm
Nikon ME-1
GoPro Hero 12
DJI Mini 4 Pro
Nikon Z 24-200 mm
Nikon ME-1
GoPro Hero 12
DJI Mini 4 Pro
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: problemen met de Nikon D800
Ik verwacht eerder dat er wat mis is met de geheugenkaart dan met de D800
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Heb je één kaartje of/ heb je het al gecheckt met een anderkaartje?
- ad1952
- Clublid
- Contacteer:
Ik had nog niet gedacht aan de mogelijkheid van een kaartprobleem. Ik ben nu in Frankrijk maar gelukkig heb ik nog wel wat 2 en 4 Gb kaarten bij me die eigenlijk meegingen voor in de Nikon J1. Wel even wennen aan 49 foto's op een kaart. Maar ik wil vasthouden aan de RAW-bestanden.
Morgen ga ik het proberen met die kleine kaarten.
Wie heeft dit probleem niet met zijn D800 en welke kaarten gebruik je dan?
Morgen ga ik het proberen met die kleine kaarten.
Wie heeft dit probleem niet met zijn D800 en welke kaarten gebruik je dan?
Nikon Z 24-200 mm
Nikon ME-1
GoPro Hero 12
DJI Mini 4 Pro
Nikon Z 24-200 mm
Nikon ME-1
GoPro Hero 12
DJI Mini 4 Pro
- zodiac
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Ik gebruik een Sandisk 32GB45MB/s 10SDCH en een CF 60MB/s 16GB UDMA Sandisk en herken geen van deze problemen.
Gr Jan
Gr Jan
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
SanDisk pro kaartjes hier SD en CF. Min 45mbs
Maar klinkt idd meer als een kaart probleem. Wat voor merk kaartje is het? Ik heb een keer ergens gelezen dat bv Kingston kaartjes wel problemen kunnen geven.
Overigens zegt class 10 ook niet heel veel bij kaartjes. Zou eerst eens een kaartje proberen van SanDisk of Lexar en dan wel de snellere en betere kaartjes. Die camera moet 700 per foto weg schrijven. Overigens zijn CF kaartjes over het algemeen sneller.
En waarom word je vertrouwen in de camera niet groter? Heb je al vaker problemen gehad? Of ben je niet tevreden?
Maar klinkt idd meer als een kaart probleem. Wat voor merk kaartje is het? Ik heb een keer ergens gelezen dat bv Kingston kaartjes wel problemen kunnen geven.
Overigens zegt class 10 ook niet heel veel bij kaartjes. Zou eerst eens een kaartje proberen van SanDisk of Lexar en dan wel de snellere en betere kaartjes. Die camera moet 700 per foto weg schrijven. Overigens zijn CF kaartjes over het algemeen sneller.
En waarom word je vertrouwen in de camera niet groter? Heb je al vaker problemen gehad? Of ben je niet tevreden?
- ad1952
- Clublid
- Contacteer:
Ik ga zeker naar aanleiding van de tips een Lexar of Sandisk SD-kaartje proberen. Ik had met mijn D700 nooit problemen en nu kwam ik dit tegen met de D800. Maar als het aan het kaartje ligt, dan heb ik weer alle vertrouwen in de D800. Gelukkig maar, want het was een flinke aanschaf.
Nikon Z 24-200 mm
Nikon ME-1
GoPro Hero 12
DJI Mini 4 Pro
Nikon Z 24-200 mm
Nikon ME-1
GoPro Hero 12
DJI Mini 4 Pro
- a90
- Forumlid
Sandisk, nog nooit problemen mee gehad. Sommige kaarten zijn nu 10 jaar oud en ondanks dat ze traag zijn hebben ze nog nimmer een fout gegeven.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
99% zeker een kaartfout. Ik heb dat in mijn D90 ook eens een tijdje af en toe gehad, nadat ik € 4 dacht te besparen...
In mijn D800 zitten al anderhalf jaar probleemloos:
CF SanDisk Extreme "60 MB/s" 32GB - vaste kaart: altijd NEF.
SDHC Lexar "400x Speed" 16GB - incidenteel gebruik, voor JPEG erbij.
NB: tussen de aanhalingstekens zijn slechts merkeigen typenaampjes.
In mijn D800 zitten al anderhalf jaar probleemloos:
CF SanDisk Extreme "60 MB/s" 32GB - vaste kaart: altijd NEF.
SDHC Lexar "400x Speed" 16GB - incidenteel gebruik, voor JPEG erbij.
NB: tussen de aanhalingstekens zijn slechts merkeigen typenaampjes.
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
- John'47
- Forumlid
Sandisk extreme pro, beide kaartjes maat 32
Nooit problemen
Nooit problemen
Nikon D810, Sony RX1R II.
-
- Forumlid
problemen met kaartje
Sandisk Extreme 32GB 60MB/sec.
Nooit problemen.
Nooit problemen.
- a vgastel
- Forumlid
Sandisk extreme pro heb er diverze van 4gb nooit geen probleem mee.Ga maar eens een andere kaart gebruiken kan zeker in je kaart zitten de fout.
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
- Cees
- Forumlid
Twee jaar geleden wel problemen met een Sandisk kaart gehad, ook met D800, ook in Frankrijk.
Kaart geformatteerd in camera, ook nog geformatteerd in een computer, wilde niet werken.
Nieuwe kaart gekocht, aanmerkelijk duurder dan hier in Nederland.
Kaart later nog een keer geformatteerd in eigen pc en raad eens: hij doet het weer.......
Kaart geformatteerd in camera, ook nog geformatteerd in een computer, wilde niet werken.
Nieuwe kaart gekocht, aanmerkelijk duurder dan hier in Nederland.
Kaart later nog een keer geformatteerd in eigen pc en raad eens: hij doet het weer.......
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- MartijnM
- Clublid
Misschien ligt het wel aan Frankrijk dan... 
Maar hier ook probleemloos Sandisk Extreme 32GB (60MB/s)

Maar hier ook probleemloos Sandisk Extreme 32GB (60MB/s)
Buy film, not megapixels...
Gebruik al jaren Transcend, Sandisk (en sinds de D800 ook SD cards ondersteund) en Samsung geheugenkaartjes.
Sinds de D100, de D200, de D700 en nu de D800E hebben alle geheugenkaartjes prima gefunktioneerd. Ongeacht de prijs en/of de merknaam. Het enige verschil dat ik ooit gemerkt heb is de lees/schrijfsnelheid, als je een sneller kaartje kocht, was de data ook sneller te lezen/schrijven. (vooral als je een losse USB 3.0 UDMA reader gebruikt)
Maar zelfs een 1GB CF kaartje van 8 jaar oud doet het nog steeds, alhoewel ik daar met de D800E weinig aan heb, er past simpelweg te weinig op...
Sinds de D100, de D200, de D700 en nu de D800E hebben alle geheugenkaartjes prima gefunktioneerd. Ongeacht de prijs en/of de merknaam. Het enige verschil dat ik ooit gemerkt heb is de lees/schrijfsnelheid, als je een sneller kaartje kocht, was de data ook sneller te lezen/schrijven. (vooral als je een losse USB 3.0 UDMA reader gebruikt)
Maar zelfs een 1GB CF kaartje van 8 jaar oud doet het nog steeds, alhoewel ik daar met de D800E weinig aan heb, er past simpelweg te weinig op...