Menu Nikon D7000
-
- Forumlid
Menu Nikon D7000
Maak graag sportfoto's van Politiehonden met mijn Nikon D7000 inlc mijn Telelens van Nikon de 70-200mm 1:2.8 G2 ER (VR) Echter ben over het algemeen niet helemaal te vrede. Heb de sportinstellingen er op gezet van: D7000 Setup Guide Het gaat mij alleen om de sport instellingen welke daarin vermeld staan . Kan mij iemand zeggen of ik hier goed aan heb gedaan deze er op te zetten? Zo nee. wie kan me dan helpen met de juiste instellingen wat betreft de sportinstellingen? Fotografeer gewoon voor plezier. Hopelijk kan mij hier iemand een net antwoord op geven.
Gr Peter.
Gr Peter.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Menu Nikon D7000
Peter,
Kan je via enige voorbeelden aangeven wat het probleem is?
Ik heb zelf geen 7000, maar wel ervaring met sporten, zijn het levendige honden, lopen ze buiten?
Groeten, Gijs
Kan je via enige voorbeelden aangeven wat het probleem is?
Ik heb zelf geen 7000, maar wel ervaring met sporten, zijn het levendige honden, lopen ze buiten?
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Forumlid
Hallo Gijs, probleem is dat div. foto's niet scherp cq wazig zijn. Het zijn levendige honden waarbij de nodige afstand gewenst is. Mijn instellingen: AF.C, S stand, 21 scherpstelpunten, snelheid 1000 tot 1600 ste, iso afhankelijk max 1600, Diafragma vanaf 2.8 t/m 8, Belichting autom. Keuzeknop staat op CH. Zoom mijn lens op de onderwerpen in van 75 t/m 96%. Lichtmeting staat op Centrum gericht. Fotografeer in JPEG Normaal en Fijn. Gebruik 2 Sandisk 8GB Extreme Pro 45mb's SDHC 1 kaartjes. Foto's welk ik maak zijn actiefoto's waar ik de nodige afstand MOET behouden.Camera en lens zijn 16-10-2014 nog aangeboden bij de verkoper (fotozaak) Deze hebben hem afgesteld, heb gezien bij de fijn-afstelling dat deze nu staat op -15 (weet niet waar hij eerst op stond) Heb me ook een 1 poot statief gekocht en wil het daarmee ook proberen om tot een verbeterd resultaat te komen. Heb zitten neuzen op internet en kwam toen op de site van Mike Hagen. Heb toen in het menu , de instellingen gezet, welk volgens Mike hagen werd geadviseerd ( D7000 Setup Guide) Wel te verstaan alleen de sportinstellingen. Nu rijst bij mij de vraag of ik hier goed aan heb gedaan deze er op te zetten. Wetend dat ik fotografeer voor plezier, wil ik toch zo veel mogelijk scherpe foto's maken en niet 5 v/d 10 weg gooien. Ik kijk nu nog niet of de foto over of on belicht zijn. Dit zal de volgende stap zijn. ( moet de foto's veelal bewerken met View NX2 ) 'n heel verhaal, maar hoop dat U mij enig zins antwoord of advies zou kunnen geven. Gr Peter. Foto's staan ook op http://www.pe-gu-fotografie.webklik.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk dat je de ISO voor deze foto's veel te hoog hebt. Zeker met zonnig weer zou je op ISO100 / 200 moeten kunnen schieten. Bij bewolkt zou je naar ISO 400 kunnen gaan.
Ik weet niet wat je wilt bereiken met de foto's? Wil je beweging in de foto? Dan moet je een langere sluitertijd nemen. Wil je de honden 'bevriezen', dan zou je een kortere moeten nemen.
Echter, aangezien je op een flinke afstand staat is elke millimeter die je met de lens beweegt/wiebelt een aantal millimeter bij de hond en dus bewegingsonscherpte.
Een monopod zou je hier inderdaad goed bij kunnen helpen, maar schakel dan bijvoorbeeld optische stabilisatie (als je lens dat heeft) uit.
En even als vraag:
heb je deze lens?
http://www.dpreview.com/lensreviews/nik ... 8_vrii_n15" onclick="window.open(this.href);return false;
Of welke heb je nu precies?
En laatste tip:
schiet in RAW aub. Dan heb je veel meer mogelijkheden bij het nabewerken van je foto's, waardoor je misschien net even betere resultaten naar wens kan behalen
Ik weet niet wat je wilt bereiken met de foto's? Wil je beweging in de foto? Dan moet je een langere sluitertijd nemen. Wil je de honden 'bevriezen', dan zou je een kortere moeten nemen.
Echter, aangezien je op een flinke afstand staat is elke millimeter die je met de lens beweegt/wiebelt een aantal millimeter bij de hond en dus bewegingsonscherpte.
Een monopod zou je hier inderdaad goed bij kunnen helpen, maar schakel dan bijvoorbeeld optische stabilisatie (als je lens dat heeft) uit.
En even als vraag:
heb je deze lens?
http://www.dpreview.com/lensreviews/nik ... 8_vrii_n15" onclick="window.open(this.href);return false;
Of welke heb je nu precies?
En laatste tip:
schiet in RAW aub. Dan heb je veel meer mogelijkheden bij het nabewerken van je foto's, waardoor je misschien net even betere resultaten naar wens kan behalen
-
- Forumlid
Dit is inderdaad de lens welk ik op mijn toestel heb. ( instelling heb ik dan staan op A/m, Full, en VR op Off en normaal) Wat ik wil bereiken is gewoon leuke duidelijke actie foto maken van dier en mens. Verder is er een maand geleden op de reset ( de 2 groene knopjes) gedrukt en vanaf die tijd heeft hij dat. Als ik de juiste instellingen had opgeschreven was het euvel misschien opgelost, vandaar dat ik het menu van D7000 Setup Guide er op heb gezet. (sport instellingen) Wat iso betreft ben ik het met je eens. Gr. Peter.
Er zijn geen 'juiste instellingen'. Dat verschilt per situatie, per onderwerp en natuurlijk hoe jij de foto wilt nemen.
Terzijde:
Persoonlijk denk ik dat je een overkill aan apparatuur hebt, als ik je zo hoor dat je 'gewoon' leuke, duidelijke actie foto's wilt maken. Met een compactcamera had dat ook gekund. Daar heb je geen lens van 2000 euro voor nodig. Dat had je ook prima met de Nikon 55-200 VR kunnen doen. Die kost maar 159 euro. http://www.fotokonijnenberg.nl/nikkor-a ... g-ed-dx-vr" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar goed, die keus heb je gemaakt en heeft verder niets met het oorspronkelijke onderwerp te maken. Dus ene oor in, andere oor uit a.u.b.
Terzijde:
Persoonlijk denk ik dat je een overkill aan apparatuur hebt, als ik je zo hoor dat je 'gewoon' leuke, duidelijke actie foto's wilt maken. Met een compactcamera had dat ook gekund. Daar heb je geen lens van 2000 euro voor nodig. Dat had je ook prima met de Nikon 55-200 VR kunnen doen. Die kost maar 159 euro. http://www.fotokonijnenberg.nl/nikkor-a ... g-ed-dx-vr" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar goed, die keus heb je gemaakt en heeft verder niets met het oorspronkelijke onderwerp te maken. Dus ene oor in, andere oor uit a.u.b.

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Weet je zeker dat je in jpeg fijn schiet?
Na reset kiest je toestel zelf voor jpeg normaal.
Kom eens met een voorbeeld foto.
Dan kunnen we het beter beoordelen.
- Reest
- Clublid
Leuke opmerking....maar wel ERG terzijde......PdeBie schreef:Terzijde: Persoonlijk denk ik dat je een overkill aan apparatuur hebt......................

Moet iedereen eerst te biecht gaan, voordat hij een leuk objectief of i.d. koopt.....?
Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
Klopt, daarom ook mijn laatste regel

Maar goed, die keus heb je gemaakt en heeft verder niets met het oorspronkelijke onderwerp te maken. Dus ene oor in, andere oor uit a.u.b.![]()
-
- Forumlid
Beste PdeBie, of ik nu een beeldje maak met een compactcamera of met mijn camera (en op die afstand) zal denk ik verschil maken. idd de lens koste 1998.00 € Camera met kidlens 1299.00€. Een ding is voor mij duidelijk, als ik foto's maak voor mijn hobby, en er niet veel waarde aanhecht cq kwaliteit dan had ik inderdaad een compactcamera moeten kopen ipv het hierboven genoemde. En....dan had ik hier ook geen bericht geplaatst.
Vandaar dat ik ook de vraag gesteld heb of ik er goed aan gedaan heb om hierboven genoemde Sportinstellingen van D7000 Setup Guide in mijn menu te plaatsen. Mocht dit niet zo zijn wat zou ik dan hebben moeten plaatsen. Niet te min ben ik even goed blij met het gezegd hoor.
Vandaar dat ik ook de vraag gesteld heb of ik er goed aan gedaan heb om hierboven genoemde Sportinstellingen van D7000 Setup Guide in mijn menu te plaatsen. Mocht dit niet zo zijn wat zou ik dan hebben moeten plaatsen. Niet te min ben ik even goed blij met het gezegd hoor.

Ik zal u uit de droom helpen: dure apparatuur staat niet gelijk aan kwalitatief goede foto's.
Laten we ons op het probleem focussen en even terug gaan naar de vraag van Jumpjiving:
Laten we ons op het probleem focussen en even terug gaan naar de vraag van Jumpjiving:
Jumpjiving schreef:Weet je zeker dat je in jpeg fijn schiet?
Laatst gewijzigd door PdeBie op wo okt 29 2014 4:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Waarom staat VR op off?
Probeer ook eens het aantal focuspunten op 9 of 1 te zetten. Zelf merk dat de camera er wel eens naast wil zitten.
Misschien een voorbeeld foto, zoals eerder gevraagd plaatsen?
Probeer ook eens het aantal focuspunten op 9 of 1 te zetten. Zelf merk dat de camera er wel eens naast wil zitten.
Misschien een voorbeeld foto, zoals eerder gevraagd plaatsen?
- justme
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
fijnafstelling op -15??
is dat niet heel erg veel afwijking? met andere woorden, beter even langs nikon service point? focal plane laten bijstellen?
is dat niet heel erg veel afwijking? met andere woorden, beter even langs nikon service point? focal plane laten bijstellen?
-
- Forumlid
Helaas heb ik (nu) geen voorbeeldfoto's meer als voorbeeld. Zal de camera aanbieden bij http://www.chipclean.nl" onclick="window.open(this.href);return false; En kom op een later tijdstip weer terug.
- JurjenF
- Forumlid
De combinatie die TS heeft aangeschaft is gewoon een mooie combi. Ook heel mooi voor de beoogde hondensport (heb zelf met politiehonden gewerkt en helaas te weinig foto's).
Het is met een tele en veel actie (neem aan dat de stel oefeningen de spectaculairste plaatjes opleveren) gewoon een lastige tak van de fotografie die je door veel doen (oefening baart nog steeds kunst) onder de knie moet krijgen. Ik zelf zou kiezen voor ofwel sluitertijdvoorkeuze of geheel handmatige instelling en eventueel auto-iso.
Ik ben ook wel benieuwd naar leuke foto's....En de combi op Af afwijkingen laten controleren kan geen kwaad (meestal dan).
Het is met een tele en veel actie (neem aan dat de stel oefeningen de spectaculairste plaatjes opleveren) gewoon een lastige tak van de fotografie die je door veel doen (oefening baart nog steeds kunst) onder de knie moet krijgen. Ik zelf zou kiezen voor ofwel sluitertijdvoorkeuze of geheel handmatige instelling en eventueel auto-iso.
Ik ben ook wel benieuwd naar leuke foto's....En de combi op Af afwijkingen laten controleren kan geen kwaad (meestal dan).
Vooruit is niet altijd rechtdoor
https://www.flickr.com/photos/149870524@N05/albums
https://www.flickr.com/photos/149870524@N05/albums