Ik zie regelmatig bij de Te Koop items, zowel hier als b.v. op fotoapparatuur.nl staan "Alleen op te halen en testen bij mij thuis" of iets van die strekking. "Wordt niet opgestuurd"
Kijk, dat je iets niet naar donker Afrika stuurt, dat begrijp ik. Dat doe ik ook niet. Maar waarom maak je op voorhand onmogelijk om voor b.v. mensen die aan de andere kant van Nederland wonen, om een ding wat je wilt verkopen, NIET te kunnen kopen, omdat de verkoper eist dat je het op komt halen. En dat het niet opgestuurd wordt.

Ik verkoop regelmatig dingen via marktplaats, tweakers en ook via de ncn. Maar opsturen is toch geen enkel bezwaar? Als beide partijen daarmee accoord gaan en er keurig vooraf betaald wordt, wat kan daar dan mis mee zijn?
Al >10 jaar doe ik dat op die manier. Hooguit een heel duur artikel ga ik eerst ter plekke bekijken/testen en betaal het dan ter plekke. Of via mp, als het in m'n naaste omgeving is, een artikel voor een paar tientjes, dat haal ik dan op. Maar een hele stapel boeken b.v., of een elektronika onderdeel. (tweakers kent o.a. een redelijk goed beoordelingssysteem). Die laat ik toch echt opsturen. Voor die paar euro kan ik niet naar de andere kant van het land rijden...

M.a.w. wat is iemands beweegreden om NIET te willen opsturen?
Ik zou trouwens niet eens al die mensen thuis over de vloer willen...