Advies over geschikt objectief gevraagd

Alles dat niet in een van de overige secties over objectieven past, kan je hier kwijt
Plaats reactie
Yvontje82
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Advies over geschikt objectief gevraagd

Bericht door Yvontje82 » do jan 29 2015 1:32 am

Hallo,

Hoewel ik al een tijdje mijn camera aan het uitproberen ben, ben ik toch wel een echte beginnerling wat fotografie betreft.
Ondanks dat wil ik nu al toch graag een objectief waar ik wat verder mee kan inzoomen, maar met alle beschikbare soorten objectieven, naast de diversiteit van de merken en prijzen, weet ik eigenlijk niet wat ik nu het beste zou kunnen

Hoewel ik een beginneling ben heb ik wel al een voorkeur ontwikkeld voor de onderwerpen die ik wil fotograferen:
- landschappen (bijvoorbeeld aan zee wil ik de meeuwen mooi in beeld kunnen krijgen, of meer inzoomen op de golfslag, zonder dat ik natte voeten krijg :-) )
- steden/architectuur (wil van panden graag de hoge delen vast kunnen leggen, zoals beelden die soms hoog bovenin staan, of bepaalde ornamenten)
- mensen/portretten

Als er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag.
Ik ben erg benieuwd naar de adviezen en tips.

Groetjes Yvonne

jvdme
Forumlid
Forumlid

Re: Advies over geschikt objectief gevraagd

Bericht door jvdme » do jan 29 2015 4:30 am

Ik zal maar aannemen, dat je al een kitlens hebt, zoals de 18-55 mm of de 18-105 mm.
Ik zou er dan een 70-300 mm F3,5-5,6 VR bijkopen, dan heb je veel meer tele, de lens staat erg goed bekend en is niet super duur. John.

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Advies over geschikt objectief gevraagd

Bericht door D. Haaksma » do jan 29 2015 9:09 am

Dat is een goed advies van John.
Daar dacht ik ook aan toe ik je vraag doorlas.

Plaats reactie

Terug naar “Overig objectieven”