Enfin, dat heeft toch ook wel zijn voordelen.
Een daarvan is dat ik nu zonder beperkingen van mijn vrije tijd kan gaan genieten.
Maar goed.
Ik ben al een dikke 20 jaar in het bezit van een Land-Rover Camper die ook gebruikt wordt waar hij voor ontworpen en (ge) verbouwd is.
Compleet zelf-supperted. B.v. 300 amp aan gebruiksaccu's met omvorming naar 220 V.
Dat verbouwen gaat nu fase twee in.
Vakantie houden wordt geen ding meer op zich maar een verandert wat mij betreft in een levensstijl.
Op campings kom ik al jaren niet meer. Wildkamperen is helemaal mijn ding, anders is het financieel ook niet vol te houden.
2015 wordt een soort proefjaar en zal zich beperken tot Schwarzwald - Vogezen - Jura etc.
Daarna ben ik minimaal 3 maanden aaneengesloten weg, 2016 bv IJsland, daarna Schotland, Scandinavië etc.
Waarom eerst dit verhaal, om aan te geven dat b.v. het butsen door het andere als asfaltwegen niet bevorderlijk is voor een normale huis- tuin- en keukencomputer n.m.m.
Met de zoekfunctie op ons forum kwam ik uit bij
Het is het volgende geworden:
- i7-4770 (3.4 GHz)
- Intel MSI h87M-G43
- 16 GB DDR3 1600 (uitbreidbaar tot 64 GB)
- 240 GB SSD
Ik schat dat iemand zijn configuratie wel herkend.
Dan zit ik nog een beetje te kijken met welke videokaart erin moet of zit dat ding al op het moederbord.
Bovenstaande informatie is inmiddels weer een jaar geleden en mogelijk dat de deskundige onder ons daar nu nog iets aan zouden willen toevoegen - aanpassen.
Uiteindelijk heb ik van het bouwen - laten bouwen- van computers net zo veel verstand als een koe van kermis houden.
Het moet een kleine kast worden, laptop en barebone is voor mij geen optie, de kast wordt geheel weg - ( zo schokvrij mogelijk) hoog ingebouwd.
Het door mij uitgetrokken budget zit zo rond de 1000,- euro.
1300,- kan bv ook nog maar dan is het toch wel ver op.
Elke aanbeveling, suggestie of tip wordt met open armen ontvangen.
Het scherm wordt een Dell.