Nieuwe Manfrotto 190
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Nieuwe Manfrotto 190
Vandaag gaan shoppen voor een nieuwe statief.
Keuze is gevallen op de nieuwe Manfrotto 190. Ik heb de verkoper om advies gevraagd voor een statief die ik kan gebruiken voor mijn D800 met 150-600 superzoom om natuur fotografie te beoefenen maar moet ook te gebruiken zijn voor macro fotografie.
Wat mij opviel is dat de foam om de poten vervangen is door rubber, slijt niet snel als dit vochtig wordt. Ook de verstelbare middenpoot kan handig zijn maar wel opletten voor instabiliteit als je deze in horizontale stand gebruikt. Ik heb mede voor deze statief gekozen omdat er een mogelijkheid opzit om een extra verlengstuk op te schoeven waardoor je bijvoorbeeld een flitser kan gebruiken los van de camera voor bijvoorbeeld macro's.
Ik heb hierbij ook een nieuwe balhoofd aangeschaft, de Manfrotto 496RC2.
Al met al weer lekker geïnvesteerd in de hobby.
Keuze is gevallen op de nieuwe Manfrotto 190. Ik heb de verkoper om advies gevraagd voor een statief die ik kan gebruiken voor mijn D800 met 150-600 superzoom om natuur fotografie te beoefenen maar moet ook te gebruiken zijn voor macro fotografie.
Wat mij opviel is dat de foam om de poten vervangen is door rubber, slijt niet snel als dit vochtig wordt. Ook de verstelbare middenpoot kan handig zijn maar wel opletten voor instabiliteit als je deze in horizontale stand gebruikt. Ik heb mede voor deze statief gekozen omdat er een mogelijkheid opzit om een extra verlengstuk op te schoeven waardoor je bijvoorbeeld een flitser kan gebruiken los van de camera voor bijvoorbeeld macro's.
Ik heb hierbij ook een nieuwe balhoofd aangeschaft, de Manfrotto 496RC2.
Al met al weer lekker geïnvesteerd in de hobby.
Groeten, Hans.
Nikon D50, D200, D600, D800
Sigma objectieven: Telezoom, Macro, Groothoek en Superzoom.
Nikon D50, D200, D600, D800
Sigma objectieven: Telezoom, Macro, Groothoek en Superzoom.
- staal571
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Nieuwe Manfrotto 190
Veel plezier ermee, een goed en stevig statief is een genot om mee te werken, ik ben sinds vorige week eigenaar van 2 stuks nieuwe statieven (ander merk maar ook stevig)
Gr Peter
Gr Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
-
OnlineMarcoEos70D
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Gefeliciteerd, prima statief! Ik heb 'm al jaren, gebruik 'm volop zowel binnen als buiten, en dat foam is nog als nieuw. Valt erg mee dus. Ik ben erg blij dat het erop zit, scheelt heel veel in het krijgen van koude handenHanske schreef:Wat mij opviel is dat de foam om de poten vervangen is door rubber, slijt niet snel als dit vochtig wordt. Ook de verstelbare middenpoot kan handig zijn maar wel opletten voor instabiliteit als je deze in horizontale stand gebruikt.

Die middenzuil komt de stabiliteit uiteraard niet ten goede, maar geeft wel de nodige flexibiliteit, met name bij macrowerk. Gewoon stevig neerzetten, stelschroef stevig aandraaien, en de zelfontspanner of afstandsbediening gebruiken, dan is het prima te doen.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
is dat statief stabiel genoeg met die combi D800 en Sigma 150-600?
Lijkt me toch een beetje te licht daarvoor.
Lijkt me toch een beetje te licht daarvoor.
Laatst gewijzigd door JvdKooij op wo feb 25 2015 2:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Jaap
Jaap
-
- Forumlid
D800.JvdKooij schreef:is dat statief stabiel genoeg met die combi D80 en Sigma 150-600?
Scheelt de cropfactor.
-
- Forumlid
Bij mijn "190" dacht ik meteen aan mijn eigen Manfrotto, er is toch wel wat veranderd in de loop der jaren...

- JanJunior
- Forumlid
Zo'n 190 als die van Jacob_O heb ik hier ook staan... loodzwaar maar super stabiel.
Jan
Jan
verslaafd sinds 1976...
- Scrappie Irene
- Forumlid
Vandaag de 190X3 gekocht na jaren prutten met wat goedkope statieven van Cullmann en Manfrotto.
Ben blij te lezen dat je hem met de D800 en de 150-600 goed kunt gebruiken. Vandaag deze lens getest, dus als ik hem koop, dan weet ik dat het statief hem wel zal houden.
Ben blij te lezen dat je hem met de D800 en de 150-600 goed kunt gebruiken. Vandaag deze lens getest, dus als ik hem koop, dan weet ik dat het statief hem wel zal houden.
Nikon D850, Nikon D800E, AF-S Nikkor 24-70mm F/2.8G ED, AF-S Nikkor 70-200mm F/2.8G ED VRII, Nikkor 105mm Macro, Nikkor 18-35mm, Nikon SB400 en SB800, Manfrotto 190X met 496RC2 ballhead