Hallo,
Als hobby ben ik monteur bij wat motorcrossers, zo ben ik dus geregeld bij de cross te vinden. Toen ik 2jaar terug mijn nikon d50 kocht heb ik de een aantal keer meegenomen om wat foto's te schieten. Dit viel me een beetje tegen en heb me er daarna niet meer in verdiept. Ook had ik er toen nog zo goed als geen ervaring met het foto's maken opzich. Nou heb ik laatst een nieuwe body gekocht dat is een nikon d3200. Aangezien het cross seizoen weer van start gaat wil ik toch maar weer een poging gaan doen om wat leuke plaatjes te schieten. Ik beschik dus over een
-nikon d50
-nikon d3200
Voor iedere body heb ik een tamron 18-200 lens
Ook heb ik nog een externe flitser en een nikkor 35mm 1.8 maar ga ervanuit dat ik aan die 2 niet zoveel heb.
Mijn vraag is dus ofdat er met de d3200 en een 18-200 lens een beetje leuk foto's te maken is. Of is de AF van deze lens gewoon te sloom, en kan ik beter eerst een andere lens kopen?
Instellingen om mee te beginnen?
Sluitertijd 1/1000 iso 200/800 diafragma zo groot mogelijk?
Of zit ik dan al helemaal verkeerd met de instellingen?
Graag wat tips zodat ik al enigsinds wat richtlijnen heb om mee te beginnen
Mvg piet
juiste lens voor de motorcross/tips?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: juiste lens voor de motorcross/tips?
Hallo,
Ik ga ervan uit dat je bij motorcross vaak goed weer hebt en dus genoeg licht hebt. Dan zou je met de 18-200 prima uit de voeten kunnen.
Kwa iso weet ik niet wat deze camera kan maar ik zou beginnen met een sluitertijd te hanteren van 1/640, en zo doende je iso daarop aan te passen. Een motorcrosser hang vaak in de lucht waar je niet veel beweging in hebt.
Wil je echt foto's van op de baan schieten dan moet je gewoon proberen wat de beste sluitertijden zijn.
Ik zou in ieder geval dus iets aanhouden van:
AFC modus aan als je dat hebt.
middenste scherpstelpunt aan.
Sluitertijd 1/640
En beginnen bij Iso, 400?
Succes.
Ik ga ervan uit dat je bij motorcross vaak goed weer hebt en dus genoeg licht hebt. Dan zou je met de 18-200 prima uit de voeten kunnen.
Kwa iso weet ik niet wat deze camera kan maar ik zou beginnen met een sluitertijd te hanteren van 1/640, en zo doende je iso daarop aan te passen. Een motorcrosser hang vaak in de lucht waar je niet veel beweging in hebt.
Wil je echt foto's van op de baan schieten dan moet je gewoon proberen wat de beste sluitertijden zijn.
Ik zou in ieder geval dus iets aanhouden van:
AFC modus aan als je dat hebt.
middenste scherpstelpunt aan.
Sluitertijd 1/640
En beginnen bij Iso, 400?
Succes.
1x Nikon D4s
1x Nikon D4
AF-S 14-24 F2.8
AF-S 24-70 F2.8
AF-S 70-200 F2.8 VRII
AF-S 300 F2.8 VRll