Tamron 70 300 lens
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Tamron 70 300 lens
Hallo ik heb als beginner met een Nikon D50 een tamron af 70 300mm 1 4 5.6 tele macro 1 2 van Canon gekocht op marktplaats
De verkoper vertelde dat die wel paste, nee dus mijn vraag is zijn er een soort ringen of verloop wat je er tussen kan plaatsen
De verkoper vertelde dat die wel paste, nee dus mijn vraag is zijn er een soort ringen of verloop wat je er tussen kan plaatsen
- Highlander
- Forumbeheerder
Re: Tamron 70 300 lens
Welkom Henk, wat jammer dat je dit nu moest overkomen.
Maar als antwoord op je vraag, ja er zullen vast wel verloopringen zijn, maar als je dan zo`n € 75 tot € 150 moet uitgeven voor een verloop is denk ik niet verstandig als je weet dat de Tamron nieuw zo`n € 140 kost.
Ik zou er mee terug gaan, en mijn geld terug vragen.
Maar als antwoord op je vraag, ja er zullen vast wel verloopringen zijn, maar als je dan zo`n € 75 tot € 150 moet uitgeven voor een verloop is denk ik niet verstandig als je weet dat de Tamron nieuw zo`n € 140 kost.
Ik zou er mee terug gaan, en mijn geld terug vragen.
- henkk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Canon vatting op Nikon gaat niet. Omgekeerd meen ik wel. Heeft technisch te maken met de afstand tussen bajonet en sensor (registerafstand). Maar inderdaad alleen al de kosten van een tussenring (die er dus niet is).
Verkoper aanspreken op z'n toezegging en terug met het geheel. Markplaats .... zucht.
Groet, Henk
PS Er zijn veel verschillende soorten Canon vattingen.
Verkoper aanspreken op z'n toezegging en terug met het geheel. Markplaats .... zucht.
Groet, Henk
PS Er zijn veel verschillende soorten Canon vattingen.
Laatst gewijzigd door henkk op wo apr 01 2015 8:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
-
- Forumlid
Bedankt voor de reactie maar heb helaas geen adres van de verkoper, en hij neemt de telefoon niet meer op
Mij werd verteld dat de AF Nikor 70-210mm 1:4-5.6. wel een goede lens zou zijn, ik wil hem vooral gaan gebruiken voor sport actie foto's voor de motorcross.
Klopt dit?
Mij werd verteld dat de AF Nikor 70-210mm 1:4-5.6. wel een goede lens zou zijn, ik wil hem vooral gaan gebruiken voor sport actie foto's voor de motorcross.
Klopt dit?
- henkk
- Clublid
- Contacteer:
Beste voornaam-genoot,
Wat heb je verder voor lenzen? Ik heb ook een D50 ( en andere ) en vind dat nog steeds een prima camera. Voordeel ervan is bij voorbeeld de ingebouwde scherpstelmotor waardoor je veel nikon-lenzen kunt gebruiken, ook oudere types die op veel nieuwere eenvoudigere camera's niet goed werken. Kortom, alle AF-Nikkors werken op een D50 (itt op een D5500 bij voorbeeld ...).
De AF 70-210 1:4-5.6 is als lens waarschijnlijk prima, alleen verwacht ik niet dat hij erg snel scherpstelt op welke camera dan ook , ook niet op een D50. En hij laat niet zo veel licht door dus je sluitertijd wordt een beperking. In ruim zonlicht gaat hij wel goed werken. Als het licht minder is, gaat het minder goed.
Voor een paar honderd euro heb je inmiddels ook een 80-200 f/2.8 AF (D 0f niet-D). Zal ook niet heel snel scherpstellen maar is wel beter en laat meer licht door.
Ik denk wel dat je zo'n soort lens kunt gebruiken (70-210 of 80-200) voor mooie motocross foto's.
Groet, Henk.
Wat heb je verder voor lenzen? Ik heb ook een D50 ( en andere ) en vind dat nog steeds een prima camera. Voordeel ervan is bij voorbeeld de ingebouwde scherpstelmotor waardoor je veel nikon-lenzen kunt gebruiken, ook oudere types die op veel nieuwere eenvoudigere camera's niet goed werken. Kortom, alle AF-Nikkors werken op een D50 (itt op een D5500 bij voorbeeld ...).
De AF 70-210 1:4-5.6 is als lens waarschijnlijk prima, alleen verwacht ik niet dat hij erg snel scherpstelt op welke camera dan ook , ook niet op een D50. En hij laat niet zo veel licht door dus je sluitertijd wordt een beperking. In ruim zonlicht gaat hij wel goed werken. Als het licht minder is, gaat het minder goed.
Voor een paar honderd euro heb je inmiddels ook een 80-200 f/2.8 AF (D 0f niet-D). Zal ook niet heel snel scherpstellen maar is wel beter en laat meer licht door.
Ik denk wel dat je zo'n soort lens kunt gebruiken (70-210 of 80-200) voor mooie motocross foto's.
Groet, Henk.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Gezien je keuze van lens gok ik dat het budget niet eindeloos is wat je hebt, zeker nadat deze teleurstelling een hap uit je budget genomen heeft(ik zou de lens overigens weer terug op MP zetten).
Als je werkelijk sport wilt doen, waarbij je de actie vermoedelijk wil bevriezen zou ik nadenken over een vroege 80-200 F2.8 die zijn tussen de 200 en 300 euro te krijgen als je geduld hebt(ook weer via MP en soms in een shop). Dit is wat men vroegah gebruikte voor dit soort werk.
Andere optie is de door jou genoemde 70-210 F4-5.6, andere optie zou de 70-300 F4-5.6 D of G kunnen zijn(de D is duurder en beter). Die laatste twee zijn optisch redelijk, maar zeker geen hoogvlieger. Prijs technisch kan die dan wel weer heel interessant zijn, zeker als je het naast als een lens ook als gereedschap om ziet om te ontdekken wat je graag wil/nodig hebt.
Volgende optie kan nog de 70-210 F4 zijn, helaas ook niet de snelste qua focus, maar wel weer een stop lichtsterker in het tele eind als de meeste budget opties.
Als je zeker bent dat je alles op ongeveer 200MM zal schieten(iets wat je uit zal moeten vinden vermoedelijk) zou je ook de 180MM F2.8 kunnen overwegen, deze zit aan dezelfde soort prijzen als de 80-200F2.8 maar weegt maar de helft oid.
Als je werkelijk sport wilt doen, waarbij je de actie vermoedelijk wil bevriezen zou ik nadenken over een vroege 80-200 F2.8 die zijn tussen de 200 en 300 euro te krijgen als je geduld hebt(ook weer via MP en soms in een shop). Dit is wat men vroegah gebruikte voor dit soort werk.
Andere optie is de door jou genoemde 70-210 F4-5.6, andere optie zou de 70-300 F4-5.6 D of G kunnen zijn(de D is duurder en beter). Die laatste twee zijn optisch redelijk, maar zeker geen hoogvlieger. Prijs technisch kan die dan wel weer heel interessant zijn, zeker als je het naast als een lens ook als gereedschap om ziet om te ontdekken wat je graag wil/nodig hebt.
Volgende optie kan nog de 70-210 F4 zijn, helaas ook niet de snelste qua focus, maar wel weer een stop lichtsterker in het tele eind als de meeste budget opties.
Als je zeker bent dat je alles op ongeveer 200MM zal schieten(iets wat je uit zal moeten vinden vermoedelijk) zou je ook de 180MM F2.8 kunnen overwegen, deze zit aan dezelfde soort prijzen als de 80-200F2.8 maar weegt maar de helft oid.
-
- Forumlid
Bedankt voor alle reacties, wat ben ik blij dat ik mij op dit forum heb aangemeld
Hier wordt ik als beginner echt beter van heb nu al een paar opties om te bekijken
En ja de andere lens staat alweer op mpl
Hier wordt ik als beginner echt beter van heb nu al een paar opties om te bekijken
En ja de andere lens staat alweer op mpl
- iefie
- Forumlid
De 70-210 is een goed objectief. Maar je moet dan de 70-210D hebben. Dus degene met een D erachter. Te koop vanaf 80 tot 150€ ik heb hem ook en is net zo snel als de 70-300 met vr.
ief
ief
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
-
- Forumlid
Jeffie bedank voor je advies, maar kun je mij een link sturen van de 70-210D want ik kom er nogal wat tegen met zoeken.
Dus weet niet precies welke ik moet hebben.
Dus weet niet precies welke ik moet hebben.
- iefie
- Forumlid
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
Goede les: op Marktplaats weten veel lieden niet wat ze aanbieden. Als je het zelf niet weet ga je de boot in. Ook al omdat veel aanbieders geen foto van het aangeboden object zelf plaatsen maar een plaatje van internet van een soortgelijk object.
Maar inderdaad voor onder de 100 Euro te vinden, tegenwoordig. Wel een goed objectief.
Maar inderdaad voor onder de 100 Euro te vinden, tegenwoordig. Wel een goed objectief.
Laatst gewijzigd door emdeklerk op vr apr 03 2015 8:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
D50 en AF: Daar denkt Nikon zelf heel anders over gezien pagina 106 van de handleiding.

Volgens Ken Rockwell heeft de "D" versie wel een voordeel t.o.v. de non-D:
"The AF speed is slower on the non-D lens since the D lens is geared faster.
One turn of the AF screw on the D lens brings you from infinity to 17;' on the non-D lens it only brings you to 40.'
Thus it takes longer for the non-D lens to focus."
Zie: http://www.kenrockwell.com/nikon/7021056.htm

Volgens Ken Rockwell heeft de "D" versie wel een voordeel t.o.v. de non-D:
"The AF speed is slower on the non-D lens since the D lens is geared faster.
One turn of the AF screw on the D lens brings you from infinity to 17;' on the non-D lens it only brings you to 40.'
Thus it takes longer for the non-D lens to focus."
Zie: http://www.kenrockwell.com/nikon/7021056.htm
Helemaal goed: de D50 heeft wel degelijk een interne AF-motor.
Mijn welgemeende verontschuldigingen!
Heb mijn eerdere berichten gecorrigeerd.
Mijn welgemeende verontschuldigingen!
Heb mijn eerdere berichten gecorrigeerd.
- henkk
- Clublid
- Contacteer:
Zie ook mijn eerder bericht hierover in dit draadje. Ik ben nog steeds enthousiast over m'n D50 hoe oud ook. Zij hoort niet in de reeks D40 ... D 60 thuis.