D750 Firmware update C 1.02
- Highlander
- Forumbeheerder
- Foto's bewerken toestaan: Ja
D750 Firmware update C 1.02
De niewe firmware C 1.02
klik hier
klik hier
- Martijn_1977
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: D750 Firmware update C 1.02
Bedankt voor de melding!
Alleen de omschrijving "Werking van de camera is nu betrouwbaarder" geeft niet veel duidelijkheid wat er precies veranderd is in de firmware...
Alleen de omschrijving "Werking van de camera is nu betrouwbaarder" geeft niet veel duidelijkheid wat er precies veranderd is in de firmware...
Mijn fotos op flickr
- justme
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Bron: https://nikoneurope-en.custhelp.com/app ... a_id/63057" onclick="window.open(this.href);return false;
Modifications enabled in this version
• When shooting with an optional Speedlight and auto FP high-speed sync enabled with On selected for ISO sensitivity settings > Auto ISO sensitivity control in the photo shooting menu, images were sometimes over-exposed. This issue has been resolved. (Enabling auto FP high-speed sync: Select 1/200 s (Auto FP) or 1/250 s (Auto FP) for Custom Setting e1: Flash sync speed).
• When menus were displayed with the camera connected to a 4K-compatible TV via HDMI, display in both the camera monitor and on the TV was not correct. This issue has been resolved.
• Noise that could sometimes be heard when Custom Setting d1: Beep was set to any option other than Off has been reduced.
- Martijn_1977
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
@wiebeterpstrawiebeterpstra schreef:Bron: https://nikoneurope-en.custhelp.com/app ... a_id/63057" onclick="window.open(this.href);return false;Modifications enabled in this version............. enz.
Die informatie waar je naar verwijst en aanhaalt gaat over firmware versie C 1.01
De versie die de TS hier meldt en onderwerp van deze draad gaat over versie C 1.02
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Highlander
- Forumbeheerder
Ook in USA hebben ze niet meer informatie, dan dat de betrouwbaarheid is toegenomen.

Nikon USA released a new firmware update for Nikon D750 full frame digital SLR camera. “C” Version Firmware 1.02 for the D750 DSLR includes only one change mentioned by Nikon is “camera operation is now more reliable“. That’s the only explanation on the firmware page.
- justme
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Oops. Zal wel weer aan het werk gaan!
sorry martijn!
sorry martijn!
- Wmax
- Clublid
- Contacteer:
D750 ALARM
Beste D750 gebruiker,
Met de upgrade van de nieuwe firmware C1.02 is bij mij gebleken dat alle foto's die ik nu geschoten heb allemaal licht uit focus zijn.
Gelukkig voldoende resolutie om dat nog te corrigeren, maar toch, dit is niet grappig.
Ik heb de D750 in combinatie met de 24-70mm 1:2.8G ED lens
Ik zit nu midden in de foto periode van communcie en vormsels en maak er nu per keer ruim 200.
Dan is het wel opvallend als ze allemaal net niet scherp zijn. (want ik maak veel foto's met een f2.8 en ISO 1600-ISO 2000)
De eerdere reportages gemaakt met FW c1.01 op de camera waren allemaal haarscherp.
Nu dus lichtelijk geschrokken heb ik toch maar weer C1.01 erop gezet.
En wat blijkt, alles is opnieuw haarscherp!!
Ik weet niet wat Nikon nog meer verandert heeft dan wat hierboven door anderen beschreven is, maar de het focuseren is er bij mij op achteruit gegaan
+ dat de lens een stuk zenuwachtiger is gaan reageren, wat in mijn ogen ook niet ten goede komt aan de lens.
Je zou zeggen... lens stuk?
Dacht ik ook heel even, maar dat zou dan wel heel toevallig samen gegaan zijn met de FW update.
Dat kon ik niet geloven, en dus zoals al geschreven toch maar C1.01 teruggezet en alles werkt weer als een zonnetje en alles is weer haarscherp.
Wat de vage omschrijving van Nikon betreft, Joost mag weten wat Nikon geoptimaliseerd heeft, maar bij mij pakt het duidelijk negatief uit en is duidelijk terug te herleiden naar de firmware.
Wees gewaarschuwd en check even je foto's voor je voor het echt gaat en voor onaangename verrassingen komt te staan.
Ik wilde het toch even delen, want wellicht ben ik de eerste die het ontdekt, en het is niet echt leuk als je dat te laat ontdekt.
Als het een epidemisch probleem is kan je dan maar beter optijd van op de hoogte zijn.
Je klant wordt niet echt vrolijk als je een mislukte shoot oplevert.
Ik heb Nikon inmiddels via de support ook op de hoogte gebracht incl. een voorbeeld foto toegestuurd waarin duidelijk te zien is dat het focus punt onscherp is en waarbij het onderwerp wat rechts voor in beeld staat (wat naast het focus gebied lag) wel scherp is.
En zo dus een 200 stuks...
Dus ... terug naar C1.01?!
Succes en wees gewaarschuwd.
Beste D750 gebruiker,
Met de upgrade van de nieuwe firmware C1.02 is bij mij gebleken dat alle foto's die ik nu geschoten heb allemaal licht uit focus zijn.

Gelukkig voldoende resolutie om dat nog te corrigeren, maar toch, dit is niet grappig.
Ik heb de D750 in combinatie met de 24-70mm 1:2.8G ED lens
Ik zit nu midden in de foto periode van communcie en vormsels en maak er nu per keer ruim 200.
Dan is het wel opvallend als ze allemaal net niet scherp zijn. (want ik maak veel foto's met een f2.8 en ISO 1600-ISO 2000)
De eerdere reportages gemaakt met FW c1.01 op de camera waren allemaal haarscherp.

Nu dus lichtelijk geschrokken heb ik toch maar weer C1.01 erop gezet.
En wat blijkt, alles is opnieuw haarscherp!!

Ik weet niet wat Nikon nog meer verandert heeft dan wat hierboven door anderen beschreven is, maar de het focuseren is er bij mij op achteruit gegaan

Je zou zeggen... lens stuk?

Dacht ik ook heel even, maar dat zou dan wel heel toevallig samen gegaan zijn met de FW update.
Dat kon ik niet geloven, en dus zoals al geschreven toch maar C1.01 teruggezet en alles werkt weer als een zonnetje en alles is weer haarscherp.
Wat de vage omschrijving van Nikon betreft, Joost mag weten wat Nikon geoptimaliseerd heeft, maar bij mij pakt het duidelijk negatief uit en is duidelijk terug te herleiden naar de firmware.
Wees gewaarschuwd en check even je foto's voor je voor het echt gaat en voor onaangename verrassingen komt te staan.
Ik wilde het toch even delen, want wellicht ben ik de eerste die het ontdekt, en het is niet echt leuk als je dat te laat ontdekt.
Als het een epidemisch probleem is kan je dan maar beter optijd van op de hoogte zijn.
Je klant wordt niet echt vrolijk als je een mislukte shoot oplevert.
Ik heb Nikon inmiddels via de support ook op de hoogte gebracht incl. een voorbeeld foto toegestuurd waarin duidelijk te zien is dat het focus punt onscherp is en waarbij het onderwerp wat rechts voor in beeld staat (wat naast het focus gebied lag) wel scherp is.
En zo dus een 200 stuks...
Dus ... terug naar C1.01?!
Succes en wees gewaarschuwd.
Wilbert Maximus
Nikon Z6ii & Z9
Nikon lenzenbereik: 14 - 200mm
Godox (pro) flashes
Nikon Z6ii & Z9
Godox (pro) flashes
- Léon Obers
- Forumlid
In ieder geval goed dat je dat hier even meldt, en nog beter dat je Nikon support daar ook van op de hoogte hebt gebracht.
Uiteindelijk moet het toch door hen weer worden bestudeerd en worden gecorrigeerd.
Uiteindelijk moet het toch door hen weer worden bestudeerd en worden gecorrigeerd.
- Ad B
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Hoi,
Bij mij niets aan de hand, gisterenmiddag de firmwareupdate gedaan.
Na het voorgaande zojuist gelezen te hebben, even een paar kleine testjes gedaan.
Met de 24-120 f4 lens, 70-200 f4 en de lenzen met Kenko 1.4 extender, niets aan de hand.
Snelle test, met o.a. m'n Joe Bar koffiemok...
op 400 %...
Scherp as ever. AF ook goed.
Hoe kan een lens "zenuwachtig" reageren?
Ik ga de cam de komende dagen nog wel verder testen, maar ik weet niet of ik daar nog iets van verwachten moet.
Is dat wel, dan pen ik dat hier weer neer.
Ad B
Bij mij niets aan de hand, gisterenmiddag de firmwareupdate gedaan.
Na het voorgaande zojuist gelezen te hebben, even een paar kleine testjes gedaan.
Met de 24-120 f4 lens, 70-200 f4 en de lenzen met Kenko 1.4 extender, niets aan de hand.
Snelle test, met o.a. m'n Joe Bar koffiemok...

Scherp as ever. AF ook goed.
Hoe kan een lens "zenuwachtig" reageren?
Ik ga de cam de komende dagen nog wel verder testen, maar ik weet niet of ik daar nog iets van verwachten moet.
Is dat wel, dan pen ik dat hier weer neer.
Ad B
---
- Wmax
- Clublid
- Contacteer:
Ad,
Ik weet eigenlijk niet hoe ik het lens gedrag anders had moeten beschrijven.
Het gedrag was eigenlijk alsof ie idd niet scherp kon stellen en zoekende was naar het scherpstel punt.
Soort trillend vooruit achteruit zoekende.
Dat doet is overigens niet constant, maar zo af en toe, vooral al ik dichter op het onderwerp kwam met f2.8 & 70mm instelling op een afstand van +/- 2,5meter
Maar ook dat probleem is nu weer helemaal weg met versie c1.01
Ik heb inmiddels diverse testjes gedaan, ik kan het met incorrect scherpstellen met het installeren van C1.02 oproepen en met C1.01 is het weer in orde.
Dus je, zeg het maar...
Ik weet eigenlijk niet hoe ik het lens gedrag anders had moeten beschrijven.
Het gedrag was eigenlijk alsof ie idd niet scherp kon stellen en zoekende was naar het scherpstel punt.
Soort trillend vooruit achteruit zoekende.
Dat doet is overigens niet constant, maar zo af en toe, vooral al ik dichter op het onderwerp kwam met f2.8 & 70mm instelling op een afstand van +/- 2,5meter
Maar ook dat probleem is nu weer helemaal weg met versie c1.01
Ik heb inmiddels diverse testjes gedaan, ik kan het met incorrect scherpstellen met het installeren van C1.02 oproepen en met C1.01 is het weer in orde.
Dus je, zeg het maar...
Wilbert Maximus
Nikon Z6ii & Z9
Godox (pro) flashes
Nikon Z6ii & Z9
Godox (pro) flashes
- Léon Obers
- Forumlid
Om een beter inzicht te krijgen is het beter een aantal exacte testjes te doen, en vast te leggen wat je doet, en wat anders is als normaal voor de twee verschillende firmware versies
- Wat zijn de belichtingsomstandigheden (veel licht / weinig licht)
- Onderwerp (veel contrast / weinig contrast)
- Welke afstand
- Noteer de gebruikte instellingen
- Wat zijn de belichtingsomstandigheden (veel licht / weinig licht)
- Onderwerp (veel contrast / weinig contrast)
- Welke afstand
- Noteer de gebruikte instellingen
- Ad B
- Forumlid
Hoi Wilbert,
Ik twijfel niet aan je kunnen en je problemen.
Maar ik kon dat gedrag niet zo thuis brengen (nog niet, maar dat is mijn onkunde...).
Zou een andere D750 hetzelfde reageren?
Ik zie dat we dicht bij elkaar wonen. Iets om te testen?
Voor eigen nieuwsgierigheid en we kunnen onze andere Nikon vrienden er ook mee helpen.
Denk ik.
Hoeft niet, mag wel.
Ik lees het wel.
Ad B
Ik twijfel niet aan je kunnen en je problemen.
Maar ik kon dat gedrag niet zo thuis brengen (nog niet, maar dat is mijn onkunde...).
Zou een andere D750 hetzelfde reageren?
Ik zie dat we dicht bij elkaar wonen. Iets om te testen?
Voor eigen nieuwsgierigheid en we kunnen onze andere Nikon vrienden er ook mee helpen.
Denk ik.
Hoeft niet, mag wel.
Ik lees het wel.
Ad B
---
- mandersp
- Forumlid
- Contacteer:
Dan was je niet de enigste Wilbert.
Ik had ook een paar keer problemen met scherpstellen met de 28-300 lens.
Zelfs een paar keer aan en uit moeten zetten om weer foto's te maken.
Ik had ook een paar keer problemen met scherpstellen met de 28-300 lens.
Zelfs een paar keer aan en uit moeten zetten om weer foto's te maken.
D750, D810, J5
Verder een aantal Nikon lenzen en andere fotospullen.
Met vriendelijke groeten, Piet Manders
Verder een aantal Nikon lenzen en andere fotospullen.
Met vriendelijke groeten, Piet Manders
- Wmax
- Clublid
- Contacteer:
@Ad
Langskomen mag natuurlijk altijd, als je een D750 hebt met de nieuwe FW, dan wil ik mijn lens er best wel eens opzetten om te kijken of die het wel goed doet of dat hetzelfde zich voordoet.
Langskomen mag natuurlijk altijd, als je een D750 hebt met de nieuwe FW, dan wil ik mijn lens er best wel eens opzetten om te kijken of die het wel goed doet of dat hetzelfde zich voordoet.
Laatst gewijzigd door Wmax op di mei 26 2015 9:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wilbert Maximus
Nikon Z6ii & Z9
Godox (pro) flashes
Nikon Z6ii & Z9
Godox (pro) flashes