Balhoofd Sirui K-20X

Discussies over statieven
Plaats reactie
Piepenholleke
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Balhoofd Sirui K-20X

Bericht door Piepenholleke » zo jun 14 2015 5:46 pm

Beste leden,

Heeft iemand van ons een Sirui-20X balhoofd in gebruik en kan zij of hij iets zeggen over haar of zijn ervaringen.
Met vriendelijke groet,
Huub.

robasc
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Balhoofd Sirui K-20X

Bericht door robasc » zo jun 14 2015 6:39 pm

http://kieknou.blogspot.nl/p/sirui-stat ... dtest.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jacob_O
Forumlid
Forumlid

Bericht door Jacob_O » zo jun 14 2015 6:52 pm

Ik heb hem en hij bevalt prima, zeker in vergelijk met mijn vorige Manfrotto 408RC2.
Voor tests en vergelijk van diverse balhoofden: http://www.traumflieger.de/desktop/ball ... heads3.php

Piepenholleke
Forumlid
Forumlid

Bericht door Piepenholleke » zo jun 14 2015 8:26 pm

Robasc en Jacob_O,

Bedankt voor jullie reactie. Ik ga hier zeker mijn voordeel mee doen.
Met vriendelijke groet,
Huub.

staal571
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door staal571 » wo jun 17 2015 1:21 pm

Prima kop aanrader
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » wo jun 17 2015 1:56 pm

Is al vaker ter sprake geweest. Wat mij betreft zéér positief.
Zie: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 62#p743717" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Piepenholleke
Forumlid
Forumlid

Bericht door Piepenholleke » wo jun 17 2015 8:49 pm

Staal571 en JaapV,

Bedankt voor jullie reactie.
Ben inmiddels eigenaar van dit balhoofd. Nu nog even kijken of de Arca cameraplaat inderdaad compatibel is voor deze kop om mijn twee verschillende type camera's op kwijt te kunnen.
Met deze plaat wordt het originele gaatje in de camerabodem voor de borgpen ook benut tegen het roteren van de camera bij portret opnames.
Met vriendelijke groet,
Huub.

Piepenholleke
Forumlid
Forumlid

Bericht door Piepenholleke » wo jun 24 2015 1:42 pm

Beste mensen,

Als sluitstuk kan ik jullie melden dat het , zoals eerder is aangegeven, een K-20X balhoofd is geworden in combinatie met een Sirui N3203X statief. Ondanks dat er zoveel reclame wordt gemaakt met Arca compatibel, bleek de plaat die ik had uitgekozen en geschikt zou moeten zijn voor mijn camera's, niet het formaat te hebben voor het Sirui balhoofd. Daarom uitgeweken naar de Sirui cameraplaten TY-D700 en TY-BG. Deze laatste is voor gebruik van de camera met battery pack.
Ik had een Manfrotto 055 statief met bijpassend balhoofd. Beugel van dit statief heeft de geest gegeven bij het aanspannen.
Wat betreft omvang en gewicht ben ik er met mijn Sirui duidelijk op vooruit gegaan. Of het de gewenste kwaliteit heeft, zal de toekomst leren.
Nogmaals dank voor jullie bijdrage.
Met vriendelijke groet,
Huub.

Piepenholleke
Forumlid
Forumlid

Bericht door Piepenholleke » wo jun 24 2015 2:33 pm

Reno55,

Bedankt voor jouw opmerking maar die 10 jaar zijn bij mij al lang verstreken. Had het al eens een keer bijgesteld maar de laatste tijd twijfel ik op een goede werking. Geen risico meer genomen. Mijn apparatuur hoeft maar 1 keer om te vallen en dan ben ik verder van huis. Vandaar dat ik besloten heb geen onderdeel meer te bestellen.
Met vriendelijke groet,
Huub.

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » vr sep 18 2015 6:55 am

Beetje laat Huub, maar toch:
Mooi statief, ik heb hem ook in de overwegingen meegenomen, maar uiteindelijk de N3204x gekocht, omdat deze in opgevouwen toestand wat kleiner is. Stabiliteit is voor mij prima. De kop heb ik een slag groter genomen, scheelde een tientje en dat vond ik prima voor de k-30x.
Ik ben erg te reden met de combinatie, die momenteel de vuuurproef heeft tijdens onze vakantie. Het afschroefbare eenbeenstatief heeft ook zijn nut al bewezen. Mijn vorige was een 055XPROB met een 804rc2 drieweg kop erop. Ik deel jouw mening volledig over het verschil!
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

Piepenholleke
Forumlid
Forumlid

Bericht door Piepenholleke » vr sep 18 2015 4:41 pm

Hoi Gert,

Beter laat dan nooit. Fijn jouw ervaringen hier te lezen. Toen ik las over de aanschaf van jouw statief, heb ik hem vergeleken met mijn statief. Daarbij viel mij op dat de werkhoogte van beide statieven gelijk is maar dat jouw statief inderdaad korter is bij ingeschoven stand. Dit verschil moest ergens in zitten en bleek in het aantal beensegmenten. Voor mijn aankoop had ik ook een statief gezien met 5 beensegmenten en viel voor mij wat tegen wat betreft de stabiliteit. Daarom besloten voor een statief met zo weinig mogelijk beensegmenten te gaan.
Ik heb gekozen voor de K-20x omdat deze in eerste instantie een lager gewicht had en het draagvermogen van 25kg. voor mij voldoende was voor mijn apparatuur.
Samen met mijn type cameraplaat van Sirui, een ideale combinatie die muurvast zit.
Bedankt voor jouw reactie.
Met vriendelijke groet,
Huub.

Nikkormaat
Clublid
Clublid

Bericht door Nikkormaat » zo nov 01 2015 6:07 pm

Ik heb vanmiddag een Sirui 3204X met Sirui balhoofd G-20KX gekocht. Omdat ik al enkele snelkoppelingsplaten van Manfrotto heb, de balhoofden van Manfrotto vergeleken met die van Sirui. Die kogels van Manfrotto draaiden hakerig, die van Sirui gleden als een paling in ....... Veel nauwkeuriger met instellen als je slechts een kleine hoekverandering wil. En eenmaal, zelfs voorzichtig, aangedraaid zat die kop als een huis.
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.

MarcoEos70D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door MarcoEos70D » zo nov 01 2015 7:58 pm

Ik ben benieuwd welke Manfrotto-koppen je dan getest hebt. Want mijn 468MG ballhead voldoet exact aan jouw omschrijving - van de K20x, wel te verstaan.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie

staal571
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door staal571 » ma nov 02 2015 9:08 am

Dat is dan fijn voor je :)

Peter
Laatst gewijzigd door Cyrus op wo nov 04 2015 2:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5

Nikkormaat
Clublid
Clublid

Bericht door Nikkormaat » ma nov 02 2015 5:01 pm

Geen idee welke types ik in handen gehad heb. Ik heb ze snel terug gehangen. Wel fijn voor je dat hij bij jou zo soepel gaat.
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.

Plaats reactie

Terug naar “Statieven”