Pagina 1 van 2

D800 “free maintenance service initiat " ???

Geplaatst: di jul 14 2015 8:37 am
door Highlander
Is the new D800 “free maintenance service initiative” just another Nikon recall?

Posted: 13 Jul 2015 02:37 PM PDT

Afbeelding


Today Nikon sent out letters to selected D800 camera owners to participate in a free "Nikon Maintenance Service Initiative". I am not sure if this is just another phrase for a recall or Nikon simply wants to test a large number of D800 units in order to determine if a certain issue is present. My guess is that this has to do with the D800 left focus issue. This offer is valid till 1/15/2016.

Coincidentally, refurbished Nikon D800 cameras reached a new low price today: $1,649.00.



Here is the full text of the email:

NIKON FREE MAINTENANCE SERVICE INITIATIVE

Dear xxxxx,

We are pleased to inform you that you have been selected to participate in Nikon Inc.’s Free Maintenance Service Initiative for your Nikon D800 camera, Serial No. 300xxxx.

Why is Nikon providing this Free Maintenance Service Initiative to you? Because as a valued Nikon DSLR camera owner, Nikon wants to learn more from you about how Nikon can better meet the needs and preferences of its DSLR owners concerning the service of its Nikon DSLR cameras. We hope that you will take advantage of this Free Maintenance Service Initiative and will also help us by completing the Nikon Consumer Service Survey at Take Survey Here.

What will this Free Maintenance Service include? This Free Maintenance Service will include the free inspection of your camera and its operation by a Nikon trained technician and if Nikon’s trained technician identifies any service necessary or desirable to perform on your Nikon D800 camera, we will perform that service free of charge to you (excluding normal warranty exclusions such as misuse, abuse, alteration, negligence or accident). We will also clean and return your Nikon D800 camera at no charge to you.

How do you take advantage of this Free Maintenance Service Initiative? You can take advantage of this Free Maintenance Service by sending your Nikon D800 camera to us using the prepaid shipping label, available at Print Label Here, together with a printed copy of the below Free Maintenance Service Initiative Certificate, before January 15, 2016.

Barring any unique circumstances, you can expect your Nikon D800 camera returned to you in about five (5) to six (6) business days after our receipt.

Thank you for being a valued Nikon DSLR camera owner and participating in Nikon’s Free Maintenance Service Initiative.

Yours truly,

Cory Devereaux, Associate General Manager; Operations,
Service & Customer Relations
Nikon Inc.



FREE MAINTENANCE SERVICE INITIATIVE CERTIFICATE

This Free Maintenance Service Initiative Certificate is redeemable by xxxx for one Free Maintenance Service performed by Nikon Inc. If during the free inspection of your camera Nikon’s technician identifies any service necessary or desirable to perform on your camera, we will perform that service at no charge to you (excluding normal warranty exclusions such as misuse, abuse, alteration, negligence or accident). Please use the prepaid shipping label provided by Nikon for your product. This Certificate is not transferable, and has no cash value. Void where prohibited by law.

Product: Nikon D800 | Serial No. 300xxxx

THIS CERTIFICATE EXPIRES AUTOMATICALLY ON JANUARY 15, 2016.

Re: D800 “free maintenance service initiat " ???

Geplaatst: wo jul 15 2015 8:07 am
door Hans Braakhuis
Je kopieert een bericht uit Nikon Rumors.

http://nikonrumors.com/2015/07/13/is-th ... call.aspx/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nikon Rumors heeft het bijna altijd over de situatie in de USA, ook in dit geval.

Re: D800 “free maintenance service initiat " ???

Geplaatst: wo jul 15 2015 8:46 am
door Highlander
Zou maar zo kunnen dat het alleen voor de US is, maar dat zou op zich toch vreemd zijn, te minste als ze algeheel beeld willen hebben van de verkochte camera`s

Vanochtend zijn de D800E en de D700 en D7100 er bij gekomen.

Re: D800 “free maintenance service initiat " ???

Geplaatst: wo jul 15 2015 8:52 am
door Léon Obers
Ik heb nog een D700, zou aardig zijn als het hier in Nederland ook zou gelden.

Re: D800 “free maintenance service initiat " ???

Geplaatst: wo jul 15 2015 8:55 am
door CaptainHook
Aangezien het nu al een hele serie van DSLRs betreft (D800, D800E, D700 en D7100) heb ik zo'n idee dat een intern kwaliteitsonderzoek is, onder het mom van 'service'.
Ze willen de toestellen die al een poosje in het veld zijn, weer terug zien. Wellicht ook toestellen die al dan niet behandeld zijn vanwege eerdere problemen, om te zien hoe de klanten dat ervaren hebben c.q. ze er wel of niet iets mee gedaan hebben.
Aan de andere kant, als je dit leest: "the emails were sent to about 4,300 D800/D800E owners, as well as to aprox. 100 D700 owners and around 100 D7100 owners." dan zijn dat er maar heel weinig, op het totaal aantal verkochte exemplaren.


Als je de japanse mentaliteit een beetje begrijpt zal men (vrijwel) nooit toegeven dat er iets mis is. Ze glimlachen en zwijgen en knikken braaf ja. Maar ondertussen... :silent:

Maar het blijft een (wederom) vreemde en geheimzinnige actie. Vooral omdat de omschrijving weer zo nietszeggend en vaag is. :roll:

D800 “free maintenance service initiat " ???

Geplaatst: wo jul 15 2015 8:55 am
door Cyrus
@Hans:
de stof/olie-recall van de D600 was eerst ook alleen in de US, Nikon Europe en NSP in Beverwijk ontkenden eerst in alle toonaarden, maar later ging Nikon Europe toch overstag, met reparatie onder garantie en desnoods vervanging van de camera. Dus dat zegt verder niks...

Als er een probleem met de camera('s) zou zijn, beperkt zich dat echt niet tot 1 markt, met uitzondering misschien van een klein softwareprobleem met een lokalisatie. Maar daar is geen recall voor nodig, daartoe volstaat een simpele update die de gebruiker zelf kan uitvoeren.

De ene importeur is actiever dan de ander, qua after sales en dus recalls, daarom zie je vaak dat het "ergens" begint en dan vervolgens over de wereld uitwaait.

Omdat de US een claimcultuur kent, is het niet gek dat de importeur daar veel actiever is in dit opzicht.

Re: D800 “free maintenance service initiat " ???

Geplaatst: wo jul 15 2015 9:04 am
door Highlander
ik denk het eerste Erik, je kunt op een vrij simpele manier heel veel informatie verzamelen.
Waarom hebben bepaalde camera`s uit één serie een probleem waarom een ander niet, hoe houden de modificatie zich.
Welke onderdelen vertonen buitensporige slijtage, maar ook zeker niet onbelangrijk wat gaat er goed, is de ingeslagen weg de juiste ??

Re: D800 “free maintenance service initiat " ???

Geplaatst: wo jul 15 2015 9:26 am
door Sandervb
Ben benieuwd.

Re: D800 “free maintenance service initiat " ???

Geplaatst: wo jul 15 2015 9:30 am
door Hans Braakhuis
Geen idee hoe Nikon USA het op dit moment doet. Ze zijn jaren de grootste verkoper van reflex camera's geweest. Middels veel service probeert men dat in stand te houden. Heb er wel eens een camera gekocht (jeugdzonde in 1992). Kreeg er een gratis cameratas, een boek over de camera, een accessoire-set en een bonnenboekje voor meer gratis dingen bij.

Re: D800 “free maintenance service initiat " ???

Geplaatst: wo jul 15 2015 9:44 am
door CaptainHook
Dit is dan wel weer bijzonder:
http://www.dpreview.com/forums/post/56143129

I just called Nikon USA and the offer IS valid as stated in the emails. It is not just the D800 and not just the serial numbers in our email. Apparently anyone who registered their camera can be a part of the Initiative....(not everyone will get the email offers.

Even though the camera is out of warranty they will clean and check the camera. Other than internal damage caused by evidence of physical damage to the body (caused by falls or whatever) will be repaired at no charge. That includes sensor spots, hot pixels, focus issues, metering issues, etc. So long as there is no evidence of drops or spills etc. Kind of like an extension of a typical new camera warranty. If they find something and believe it was caused by an accident they will notify you and ask if you want the repair done....otherwise they will send it back to you all at no charge.

Sound legit to me....if you are unsure, just call Nikon USA and go the Support Services department and ask them whatever you want to know. The woman I talked to was very well informed and knew I got the email and when I got it.


Ben benieuwd wanneer Nikon hier zulke 'service' gaat verlenen... :angel: ze mogen mijn D800E best wel servicen...

Re: D800 “free maintenance service initiat " ???

Geplaatst: wo jul 15 2015 10:39 am
door Cyrus
Komt ondertussen op mij over als actie om het besmette blazoen op te poetsen, nadat de recente high-end camera's stuk voor stuk kinderziekten bleken te hebben.

Of het is een actie om potentiële "vreemdgangers" toch binnenboord te houden met red carpet treatment.

Re: D800 “free maintenance service initiat " ???

Geplaatst: wo jul 15 2015 11:12 am
door ATOR
Nikon laat een stukje voortreffelijke service zien en ik ben stomverbaasd dat er zo paranoia naar gekeken wordt. Een recall??? voor geheimzinnige problemen waar niemand last van heeft??? Kom op zeg.

Re: D800 “free maintenance service initiat " ???

Geplaatst: wo jul 15 2015 11:59 am
door Sandervb
Er zal inderdaad niet veel meer achter zitten dan marketing en tegelijk een stukje statistiek over hoe hun spullen er na gebruik aan toe zijn.
Zeker erg goed en ben ook erg benieuwd of hier iets soortgelijks zullen doen.

Re: D800 “free maintenance service initiat " ???

Geplaatst: wo jul 15 2015 12:00 pm
door ReneG
Ik denk persoonlijk dat het een combinatie is. Een stukje PR/goedmaker, een stukje onderzoek (ze testen e.a. toch) en tegelijkertijd kunnen ze zo eventueel ook cameras die de bekende issues hebben repareren die nog niet in zijn gestuurd, wat potentieel ook weer klachten en negatieve publiciteit oplevert. En je krijgt een gratis sensor cleaning.

Ik denk persoonlijk niet dat er sprake is van een nieuwe major issue die ze proberen te herstellen. Misschien wel en passant een paar oude. ;)

Re: D800 “free maintenance service initiat " ???

Geplaatst: wo jul 15 2015 12:27 pm
door ArendV
Ik denk ook een combinatie en laten we het positief zien en Nikon de kans geven zijn klantenservice te verbeteren.
(En ik heb nog geen problemen met mijn Sony gehad, maar als je de verhalen over de klantenservice van Sony leest word je zeker niet vrolijk).