Sandor Gora schreef:misschien een ongewenst antwoord, maar ik beperk me in wat ik meeneem
Ongewenst niet imo, het is altijd goed om na te denken of je alles ook echt mee 'moet' nemen. Maar de aanname hier is even dat alles mee moet, en hoe dat op te lossen. En dan inderdaad gewoon niet inchecken maar altijd als handbagage.
Zolang je niet met de absolute prijsvechters vliegt is gewicht van handbagage sowieso zelden een probleem weet ik uit eigen ervaring. Ik vloog naar Inzell en Zweden met 14 kg fotoapparatuur in mijn Thintank Airport Accelerator en niemand die klaagde over het gewicht (wel alles er even uit bij de bagagescan, gevolgd door een 'dat kun je inderdaad beter niet inchecken').
Collega fotograaf had net zoveel mee aan gewicht in handbagage en daarnaast nog een losse tas met een 400mm. Allemaal geen probleem. Zelfs de filmcamera's van de NOS gingen gewoon mee als handbagage en in de bagegevakken
Wat ikzelf doe is: eventueel statief, monopods, opladers, andere snoeren en accesoires/ etc gewoon in de incheckkoffer vol kleren en alleen het dure glas, bodies, flitsers, en laptop, mee in de handbagage.
Fin.