Sportfoto's [verzamel]

Onderwerp:

Re: Sportfoto's [verzamel]

Berichtdoor Johan v. V. » zo mar 17 2019 11:14 am

Tja, wat voor nieuws valt er over te zeggen. Het is weer overtreffende trap Vincent! :thumbup: :thumbup:
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen

Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Johan v. V.

Clublid

Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor bcvthul » zo mar 17 2019 11:47 am

De eerste foto vind ik heel mooi, bij de tweede krijg ik het idee van ‘vreemd knip&knap’ werk(?)
Nikon D850,D7000, D60, Nikkor AF-S 105mm F2.8 G IF-ED VR II , Tokina 12-24mm F4.0 AT-X Pro DX I, Tamron 70-300 F/4-5.6 Di VC USD, Nikkor AF-S 35mm F1.8 G ED, Nikkor AF-S 50mm F1.8G, Tamron SP 15-30mm F/2.8 Di VC USD, Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD G2
bcvthul

Clublid

Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Vincent » zo mar 17 2019 2:59 pm

bcvthul schreef:bij de tweede krijg ik het idee van ‘vreemd knip&knap’ werk(?)

Alles wat ik doe is ‘in camera’. Dus daar komt nooit digitaal knip en plakwerk bij kijken. Ik hoopte dat dat inmiddels wel bekend was ;-)

Wel zoek ik graag de grenzen op van technieken en creativiteit. Soms zo ver dat een groep anderen het niet (meer) kan waarderen. Dat geeft, in elk geval in ‘real life’, doorgaans boeiende en leerzame discussies. Online vaak minder, toch zoek ik dat alsnog graag op.
Vincent

Adviseur Nikon produkten

Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Kris2019 » zo mar 17 2019 8:00 pm

Mooie verzameling sportfoto's.
Hierbij mijn eerste bijdrage in dit topic. Het zijn twee foto's welke ik in het afgelopen seizoen geschoten heb.

Foto 1 Jeffrey Herlings tijdens de finale van de Dutch Masters of Motocross. Een beeld dat zijn souplesse en overmacht mooi weergeeft.

Foto 2 Tijdens de Red Bull Knock Out. De verslagenheid en vermoeidheid is prachtig af te lezen in de ogen en houding van deze deelnemer.

Afbeelding

Afbeelding
Kris2019

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Frans Martens » zo mar 17 2019 8:07 pm

[quote="Vincent"]Laatste van deze winter! De enige wedstrijd waar de achterkant altijd mooier is dan de voorkant en de foto's niets met sport te maken hebben!!

Nr 1!. Vaak benieuwd, zoals je weet, hoe je deze gemaakt hebt... Iets gezoomd tijdens de belichting?

Jammer van die 2 grote verticale reflectie vlekken op de tweede.
Frans Martens

Clublid

Ervaringsniveau: ***

Onderwerp:

Berichtdoor Vincent » ma mar 18 2019 9:32 am

Kris2019 schreef:Hierbij mijn eerste bijdrage in dit topic.

Dat er nog velen mogen volgen!

Een beeld dat zijn souplesse en overmacht mooi weergeeft.

Fraai beeld wel maar mbt jouw uitleg:

Ik zie het niet... ik zie geen souplesse (ik heb er ook geen verstand van) maar er moeten toch manieren zijn om dat wel in beeld te brengen voor de leek, en daarnaast zie ik ook geen overmacht. Op deze manier kan het ook een achterblijver zijn, of iemand tijdens een training.

Soms heb je bij sportfoto's kennis nodig om een foto te lezen, het kan de uitdaging zijn om het zo te schieten dat jouw bijschrijft duidelijker in het beeld naar voren komt.

De verslagenheid en vermoeidheid is prachtig af te lezen in de ogen en houding van deze deelnemer.

Eigenlijk hetzelfde commentaar. Fijn beeld, korrel werkt voor mij wel als had het misschien ietsje minder gekunt., vignet vind ik wel iets te extreem.

Maar jouw verhaal zie ik er niet helemaal in terug.

Frans Martens schreef:hoe je deze gemaakt hebt...

Lensbaby!
Vincent

Adviseur Nikon produkten

Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Kris2019 » ma mar 18 2019 7:57 pm

Op deze manier kan het ook een achterblijver zijn, of iemand tijdens een training.

Soms heb je bij sportfoto's kennis nodig om een foto te lezen, het kan de uitdaging zijn om het zo te schieten dat jouw bijschrijft duidelijker in het beeld naar voren komt.

Hier heb je zeker een punt. En dus ook zeker bedankt voor je input.
Kris2019

Clublid

Contacteer:

Terug naar “Sport”