Hoi hoi allemaal,
deze maand maar weer eens wat proberen te zeggen over de ingestuurde foto's voor deze maand opdracht. Zoals als altijd is dit uiteraard mijn
eigen mening en is het altijd bedoeld als opbouwende kritiek.
Thema was, net zoals iedere maand weer leuk en het is altijd een hele uitdaging om dan iets orgineels te verzinnen en
vooral ook als het iets moet zijn wat deze maand genomen is.
Voor mezelf had ik besloten om deze keer geen landschapsfoto of avondfoto voor dit thema te maken. Dus dat maakte het iets ingewikkelder.
Bij de beoordeling kijk ik naar de foto met het idee "Stel ik zie, als nederlander, de foto ergens in het buitenland zonder tekst. Denk ik dan direct aan "Nederland/holland".
Daarnaast natuurlijk ook of de foto mij als foto aanspreekt. Maar dat was niet zo heel moeilijk want er zaten heel veel mooie foto's bij. Wat dan de keus weer moeilijker maakt.
Affijn, het blijft uiteraard mijn mening en het is altijd bedoeld als opbouwende kritiek.
FritsS - Ik vind het een leuke foto, maar ik denk niet direct aan holland als ik dit zie. daarnaast had ik de weg misschien wat anders er op proberen te zetten.
Mijn blik wordt nu onwillekeurig steeds naar de weg getrokken i.p.v. het landschap.
Gerrit - Prachtige foto, geeft ook direct het hollandse gevoel. Enige wat ik hier zou kunnen zeggen (als je wil muggeziften) dat het hoofd van de koe iets lichter had kunnen zijn.
Je ziet nu net zijn ogen niet meer.
Genster - Erg leuke foto en natuurlijk echt holland. Verder niets aan toe te voegen
Sandor - Ook een leuke foto en natuurlijk allemaal hollands. Vooral ook de spiegeling in het aanrechtblad. Een paar puntjes.
Voor mijn gevoel staat de foto net een beetje scheef en de niet zo mooie anders kleurige randjes links en rechts onder in de foto
Richanz - Wel een typisch hollands brugje, doet me zeker aan holland denken, alleen qua compositie niet zo mooi. (je kunt natuurlijk niet echt anders met het husi wat in de weg
staat aan de ene kant en de geparkeerde auto's aan de andere kant. Ook jammer dat de foto niet helemaal recht is. Nu lijkt de brug een beetje achterover te vallen.
Frank - Heerlijke foto. Echt hollands. Ik had alleen misschien de vork iets anders neergelegd zodat die er ook helemaal op had gestaan, maar dat is een kwestie van smaak, en
heel misschien een beetje lichter.
Willem Focus - Ook een mooie foto, met een echt hollandse bezigheid (althans ik zou gelijk aan holland denken). Alleen jammer dat het weer niet mee wilde werken.
Edrocket- Voor mij een van de favorieten. prachtige foto met veel kleur en maar liefst 4 typisch hollandse zaken op de foto:
- koffieshop
- fiets
- Anti-geweld lieveheersbeestje
- amsterdammertje
Hollandser kan het bijna niet worden
Flandria - Geweldige foto. Helemaal typisch hollands. Maar 1 behoorlijk minpunt, een 5 jaar oude foto voor de maandopdracht??
Highlander - Een andere favoriet. Een geweldige foto, en ook echt heel hollands. Delfst blauw en hollandse kleinburgelijkheid (stiekum achter de gordijntjes kussen).
Ook weer qua compositie super.
Josti - Ook dit, een hele mooi foto met echt hollands weer. Uiteraard genomen met de handsfree camera
Esther - nog een foto met hollands weer. Ook mooi, maar hier heb ik iets minder een "hollands" gevoel bij.
sled9e - de volgende favoriet. Parchtige foto. Schitterende zonsondergang met mooi een molen erbij. misschien had de molen iets lichter gemogen. Maar echt hollands en prachtige foto.
a3aanw - ik vind het een prachtige foto alleen heb ik hier eerder het gevoel dat ik naar een foto kijk genomen in bv duitsland. Krijg niet direct het holland gevoel.
Maar verder echt een prachtige foto. Wel een vraagje. Was het gebouw zo scheef of is het vertekening door de foto?
Charlie Scene - nog een favoriet. Super foto. prachtige spiegeling en heel hollands.
Kan er maar 1 dingetje over zeggen en dat is dat ik het jammer vind dat het waterrad er net niet helemaal op staat.
Ruud_388 - Ook een hele mooie foto, en spruitjes, hoe hollands kan het zijn. Hoewel ze daar in de buitenlandse kookprogramma's heel anders over denken "Brussels sprouts".
EdVandeZilver - leuke foto, maar niet zo typisch nederlands. had ook denemarken of belgie kunnen zijn.
The_cyberspace - Mooie foto, en voor ons gevoel typisch hollands hoewel er heel veel landen zijn met veel meer schapen. Maar prachtige foto.
Belinda - Ook een leuke foto. Een leuk moment maar in dit geval gaat mijn voorkeur naar de vorige foto.
CaptainHook - Mooi foto, leuke sfeer, maar niet een "Typisch Hollands" foto.
Noortje53 - Geweldige foto en echt typisch hollands. nog een favoriet er bij. De keus wordt heel moeilijk.
Thomasl - Leuke foto en typisch hollands. had misschien net iets scherper gekunt
*Harrie* - Leuke foto. Alleen jammer van het watermerk dwars door de foto, maar kan zo een ansichtkaart van worden gemaakt voor op schiphol.
Peter - Mooie foto. Jammer van de bewogen boot en de onscherpe persoon aan de linker kant en. Die persoon had ik er waarschijnlijk af gecropt. Maar door de boot doet deze foto me aan holland denken.
Al met al heb ik een aantal uitgesproken favorieten. EdRocket, Highlander, sled9e, Charlie Scene en Noortje53. Uiteindelijk kies ik dan voor noortje omdat ik die het mooiste vind.