I am service
Geplaatst: wo apr 06 2016 4:13 pm
Gisteren met mijn D750 naar Nikon service, tijdens testen met Lensalign mega frontfocus en niet te corrigeren bij vrijwel alle lenzen.
Ontvangst door vriendelijke dame die mij groot gelijk gaf, tijdens de garantie periode (en ook daarna) rustig naar de service komen, niet mee blijven lopen.
Na inschrijven de camera gelijk naar de werkplaats dan kon er snel even naar gekeken worden ik moest tenslotte een eind rijden en wie weet..
Na een kwartier en koffie twee heren met camera en een heleboel vragen, hoe getest en wat gedaan.
Zelf konden ze geen frontfocus ontdekken, de correctie stond op 0 en na vele test opnamen niets gevonden.
Dus proberen uit te zoeken wat ik fout had gedaan want de camera was eigenlijk goed.
Na vele testshots en ideeën de fout gevonden, gewoon een beginnersfout, tijdens mijn testen stond autofocus niet op enkelpunts maar op groep veld autofocus.
Ik heb hier als instelling de 4 middelste instelpunten en nu tijdens mijn testen stond het buitenste punt niet op het scherpstelvlak maar op de liniaal met als gevolg iets meer naar voren scherpstellen en het idee van frontfocus.
Na nog enige goede tips, bij deze instelling is er een voorkeur voor dichtbij scherpstellen, en advies, blijven proberen, lachend afscheid genomen.
In totaal zijn we ca. 3 kwartier bezig geweest maar dat was geen enkel probleem, ik hoefde niets af te rekenen , het koste niets (behalve enige schaamte)
Toch mooi dat ons merk deze service verleent.
RVK
Ontvangst door vriendelijke dame die mij groot gelijk gaf, tijdens de garantie periode (en ook daarna) rustig naar de service komen, niet mee blijven lopen.
Na inschrijven de camera gelijk naar de werkplaats dan kon er snel even naar gekeken worden ik moest tenslotte een eind rijden en wie weet..
Na een kwartier en koffie twee heren met camera en een heleboel vragen, hoe getest en wat gedaan.
Zelf konden ze geen frontfocus ontdekken, de correctie stond op 0 en na vele test opnamen niets gevonden.
Dus proberen uit te zoeken wat ik fout had gedaan want de camera was eigenlijk goed.
Na vele testshots en ideeën de fout gevonden, gewoon een beginnersfout, tijdens mijn testen stond autofocus niet op enkelpunts maar op groep veld autofocus.
Ik heb hier als instelling de 4 middelste instelpunten en nu tijdens mijn testen stond het buitenste punt niet op het scherpstelvlak maar op de liniaal met als gevolg iets meer naar voren scherpstellen en het idee van frontfocus.
Na nog enige goede tips, bij deze instelling is er een voorkeur voor dichtbij scherpstellen, en advies, blijven proberen, lachend afscheid genomen.
In totaal zijn we ca. 3 kwartier bezig geweest maar dat was geen enkel probleem, ik hoefde niets af te rekenen , het koste niets (behalve enige schaamte)
Toch mooi dat ons merk deze service verleent.
RVK