Beste Nikoniers,
Ik ga binnenkort naar het spoorweg museum in Utrecht. Ik ben aan het twijfelen wat ik moet meenemen (qua makkelijkheid) voor statief mijn monopod of mijn tripod statief. Dit omdat er ook (denk ik) treinen binnen staan in donkere ruimtes. Wat zou jullie keus zijn? Beetje vervelend als ik thuis kom met bewogen foto's! Ik hoor het graag van jullie.
Groet,
Marcel
Monopod of statief?
- marcelnooijen
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Monopod of statief?
Nikon D7200 Tamron 17-50 f/2.8 Nikon 18-105 VR f/3.5 Nikon 55-200 f/3.5 VR Tokina 12-24 f/4
- Highlander
- Forumbeheerder
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Monopod of statief?
Als je een statief wilt meenemen moet je dat eerst schriftelijk aanvragen
Meeste musea`s is het helemaal verboden
Meeste musea`s is het helemaal verboden
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Eens met Chris, in vele gevallen heb je niet te kiezen, en worden flitsers ook niet op prijs gesteld.
Tenzij je toestemming verkrijgt .
Anders rest niets dan een lichtsterke lens en de ISO knop.
Groeten, Gijs
Tenzij je toestemming verkrijgt .
Anders rest niets dan een lichtsterke lens en de ISO knop.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- LJ-Jochem
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Het spoorwegmuseum heeft inderdaad veel treinen ook binnenstaan. De loods is niet bar slecht verlicht. Met de iso wat omhoog kom je daar al een eind.
Ik ben nog van de 24 opnames film en liefst zwart-wit. F2, F3, zone-systeem, natte DoKa etc.
Dan geeft een monopod extra concentratie, rust, compositie. Ik raad het iedereen aan.
Dan geeft een monopod extra concentratie, rust, compositie. Ik raad het iedereen aan.
- ATOR
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Net even wat foto's bekeken en op een druilerige dag zat ik in de grote loods zo rond de ISO 400 bij f/5.6, al zou ISO 800 af en toe beter geweest zijn wat sluitertijd betreft. De grote loods heeft veel ramen dus als je op een zonnige dag gaat kun je daar rustig uit de hand fotograferen.
Er was één ruimte met een grote loc waar het te donker was om zelfs met ISO 6400 nog iets voor elkaar te krijgen. Maar er is genoeg te fotograferen waar er wel licht is, ook buiten.

Er was één ruimte met een grote loc waar het te donker was om zelfs met ISO 6400 nog iets voor elkaar te krijgen. Maar er is genoeg te fotograferen waar er wel licht is, ook buiten.