Tamron 70-200MM F/2.8 SP Di LD
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Tamron 70-200MM F/2.8 SP Di LD
Het gaat om deze lens ----> https://www.wehkamp.nl/elektronica/digi ... 35_733751/
Als ik op youtube of op internet reviews zoek, kom ik telkens een macro versie tegen en een us.
Die us is een stuk duurder, dus dat is echt een andere lens, echter is deze lens van wehkamp nu een macro lens, of is dat een derde verschillende de 70-200 lens van tamron.
Het gaat om het gebruik bij een d5200, voor natuur fotografie, en eventueel portret ( ik bezit ook een sigma 2.8 17-50 ), en voor huisdieren met name honden buitenshuis, maar ook voor binnen optredens wil ik de lens gaan gebruiken .
Echter is nu de specifieke vraag..... welke lens is het nu exact zodat ik op youtube wat recensies kan bekijken, en uiteraard zijn ervaringen van hier ook zeer welkom.
Als ik op youtube of op internet reviews zoek, kom ik telkens een macro versie tegen en een us.
Die us is een stuk duurder, dus dat is echt een andere lens, echter is deze lens van wehkamp nu een macro lens, of is dat een derde verschillende de 70-200 lens van tamron.
Het gaat om het gebruik bij een d5200, voor natuur fotografie, en eventueel portret ( ik bezit ook een sigma 2.8 17-50 ), en voor huisdieren met name honden buitenshuis, maar ook voor binnen optredens wil ik de lens gaan gebruiken .
Echter is nu de specifieke vraag..... welke lens is het nu exact zodat ik op youtube wat recensies kan bekijken, en uiteraard zijn ervaringen van hier ook zeer welkom.
-
- Forumlid
Re: Tamron 70-200MM F/2.8 SP Di LD
Ik zou eens zoeken aan de hand van het door betreffende winkel opgegeven EAN nummer: 4960371005010
-
- Forumlid
Met zo'n nummer heb ik nog nooit iets opgezocht, hoe gaat dit in zijn werking ? Als ik ean 4960371005010 Google kom ik macro versies tegen
-
- Forumlid
Ik zou me er verder niet druk over maken en gewoon een kijken naar die "macro" versie aangezien die net zo duur is.
EDIT: Lijkt me bovendien een nieuwer type en met extra 5 jaar garantie.
EDIT: Lijkt me bovendien een nieuwer type en met extra 5 jaar garantie.
-
- Forumlid
Maar is deze lens geschikt denk je voor mijn doeleinden.... Concert, natuur, en honden fotografie buiten?
-
- Forumlid
Als je gewoon een zoekopdracht geeft " Tamron AF SP 70-200mm f/2.8 Di LD IF Macro Nikon " zal je zeker een aantal reviews, testen en filmpjes vinden.
Ik kan niet beoordelen of deze lens aan al jouw eisen voldoet, maar het lijkt me zeker geen verkeerd objectief op zich.
Het zou (is) niet mijn persoonlijke keuze aangezien ik destijds mijn vergelijkbare Sigma van de hand gedaan heb omdat de stabilisatie ontbrak.
Voor hondenfotografie, met korte sluitertijden, zal je daar wel zonder kunnen. Voor een aantal andere zaken kan stabilisatie toch heel prettig zijn.
EDIT: Zoeken leverde o.a. de volgende groep op: https://www.flickr.com/groups/tamron_70-200/pool/
Als ik het goed heb is dat een groep voor de non-VC versie.
Ik kan niet beoordelen of deze lens aan al jouw eisen voldoet, maar het lijkt me zeker geen verkeerd objectief op zich.
Het zou (is) niet mijn persoonlijke keuze aangezien ik destijds mijn vergelijkbare Sigma van de hand gedaan heb omdat de stabilisatie ontbrak.
Voor hondenfotografie, met korte sluitertijden, zal je daar wel zonder kunnen. Voor een aantal andere zaken kan stabilisatie toch heel prettig zijn.
EDIT: Zoeken leverde o.a. de volgende groep op: https://www.flickr.com/groups/tamron_70-200/pool/
Als ik het goed heb is dat een groep voor de non-VC versie.
-
- Forumlid
Ja op die macro versie is genoeg info te vinden, echter niet exact dit type waarbij er geen macro aangegeven staat, vandaar mijn verwarring over welke lens het nu exact is, en of ik dan de juiste revieuw bekijk. Het is mischien een te nieuwe lens waarbij er nog geen reviews online staan
... Dat zou ook kunnen.
... Dat zou ook kunnen.
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb deze eerste versie van de Tamron 70-200/2.8 gehad. Hij krijgt de aanduiding macro omdat hij 0,33x vergroting kan bereiken, maar echte macro objectieven gaan tot 1x. Grote insecten als vlinders zijn er wel prima mee te fotograferen.
Vol open op f/2.8 is hij al mooi scherp (met een boterzachte onscherpte), maar de autofocus was erg traag en onzeker op de D300 die ik toen had. Dat is de reden dat ik hem vrij snel van de hand heb gedaan, te veel missers.
Ik verwacht dat de autofocus snelheid en zekerheid op de D5200 ook niet geweldig gaat zijn.
In jouw geval zou ik iets doorsparen en een tweedehands Nikkor 70-200mm f/2.8 VR I (eerste versie) op de kop tikken. Voor rond de 1000 Euro moet dat lukken.
Vol open op f/2.8 is hij al mooi scherp (met een boterzachte onscherpte), maar de autofocus was erg traag en onzeker op de D300 die ik toen had. Dat is de reden dat ik hem vrij snel van de hand heb gedaan, te veel missers.
Ik verwacht dat de autofocus snelheid en zekerheid op de D5200 ook niet geweldig gaat zijn.
In jouw geval zou ik iets doorsparen en een tweedehands Nikkor 70-200mm f/2.8 VR I (eerste versie) op de kop tikken. Voor rond de 1000 Euro moet dat lukken.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
-
- Forumlid
ricardokoster schreef:Ja op die macro versie is genoeg info te vinden, echter niet exact dit type waarbij er geen macro aangegeven staat, vandaar mijn verwarring over welke lens het nu exact is, en of ik dan de juiste revieuw bekijk. Het is mischien een te nieuwe lens waarbij er nog geen reviews online staan
... Dat zou ook kunnen.
Waarom "moet" het persé juist dat objectief uit jouw link zijn?
-
- Forumlid
Vanwege de termijn betaling bij wehkamp, had ik mischien eerder aan moeten geven :p ik weet dat ik dan wat duurder uit ben, maar ik vind het een fijne manier van duurdere aankopen doen.
-
- Forumlid
Ja, dan wordt het wat lastiger om er wat van te zeggen.
Misschien contact opnemen met de Tamron importeur, Transcontinenta, voor verdere informatie over de diverse types.
Misschien contact opnemen met de Tamron importeur, Transcontinenta, voor verdere informatie over de diverse types.
- mozes
- Forumlid
Voor wat je vast wil gaan leggen, toch even doorsparen voor de nieuwere vc versie van deze lens.ricardokoster schreef:Het gaat om deze lens ----> https://www.wehkamp.nl/elektronica/digi ... 35_733751/
Deze lens is vlijmscherp, maar de af zit er te vaak net naast. het is de macro versie
Van de 10 fotos zijn er misschien 4 oké en 2 die het Wow predicaat krijgen, maar vaak heb je dan net het moment gemist, dat gaat enorm teleur stellen.
Ik ken het, en heb het mee gemaakt, en echt die net missers gaan behoorlijk aan je vreten.
Ook zit er best wat schommeling in de uiteindelijk kwaliteit wat deze lens geeft, vaak lees je op het web, dat sommige gebruikers pas bij de derde versie die ze inruilen een goede.
iets wat via wehkamp niet zal gaan denk ik?
De nieuwe met Vc is gewoon echt beter, misschien niet optisch (ze zijn gelijk) maar al de rest wel.
De kwaliteit controle af fabriek ligt bij deze lens vele male hoger, en hij is rap met scherpstellen, doet echt niet onder voor de vele malen duurdere Nikon.
Er staan genoeg reviews (video) waarin deze en nikon versie zij aan zij vergeleken worden.
https://youtu.be/yBOMCxQJEvo test tussen de lens die je aanhaalt en de nikon versie
https://youtu.be/kAAeoB1F7nI en met de nieuwere vc versie
Ik heb de vc versie op mijn verlang lijstje staan.
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
-
- Forumlid
Dan denk ik dat ik inderdaad beter voor een andere lens kan gaan kijken, ik streef toch wel naar perfectie en gebruikers gemak, en ik ken mezelf, als die af er zo vaak naast zit, word ik inderdaad paranoïde
Bedankt allen voor de informatie !

-
- Forumlid
Eigenlijk toch nog even een vraagje, kan het focussen ook sneller gaan door middel van type camera ? De ene camera heeft wat minder focus punten dan een ander, of heeft dat er niets mee van doen..... anders ga ik hem toch eens in de winkel erop schroeven.....
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Richard, dat kan zeker uitmaken maar zoals ik al eerder aangaf verwacht ik dat deze eerste versie van de Tamron 70-200/2,8 ook op jouw D5200 tot autofocus frustraties gaat leiden. Maar uitproberen kan nooit kwaad.
Zoals gezegd zou ik doorsparen voor een iets duurder alternatief.
Zoals gezegd zou ik doorsparen voor een iets duurder alternatief.
Groeten - Arend / flickr