Accu probleem D 500
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Accu probleem D 500
Hallo.
Ik heb vorige week de firmware upgrade op mijn D500 uitgevoerd naar versie C 1.12. Nu heb ik het probleem
dat ik maar 200 foto's! kan maken met een volle accu (Type Li-ion 20). Zijn er D500 eigenaren die dit probleem sinds de upgrade ook hebben? Voor die tijd kon ik zeker 800 foto's maken per volle accu. En is het mogelijk om de vorige firmware
terug te zetten? En waar ik deze kan downloaden want op de NIkon site vind ik niet waar dit kan.
Dank voor jullie antwoord!
Harry
Ik heb vorige week de firmware upgrade op mijn D500 uitgevoerd naar versie C 1.12. Nu heb ik het probleem
dat ik maar 200 foto's! kan maken met een volle accu (Type Li-ion 20). Zijn er D500 eigenaren die dit probleem sinds de upgrade ook hebben? Voor die tijd kon ik zeker 800 foto's maken per volle accu. En is het mogelijk om de vorige firmware
terug te zetten? En waar ik deze kan downloaden want op de NIkon site vind ik niet waar dit kan.
Dank voor jullie antwoord!
Harry
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Accu probleem D 500
I weet niet of en hoe het mogelijk is om firmware te downgraden, maar firmware C1.11 kun je HIER downloaden.
Jur
- gijs sandberg
- Clublid
Harry,
re: is het mogelijk om
Neen, mogelijk kan Nikon Beverwijk helpen, maar het probleem zal elders liggen.
Ik zou gewoon Nikon bellen (kantooruren) of mailen.
Groeten, Gijs
re: is het mogelijk om
Neen, mogelijk kan Nikon Beverwijk helpen, maar het probleem zal elders liggen.
Ik zou gewoon Nikon bellen (kantooruren) of mailen.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- bcvthul
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Gebruik je een originele accu?
- EdEagle
- Forumlid
Ik heb op mijn D500 ook de upgrade C 1.12 gezet. Ik merk daarbij geen verschil in accugebruik.
Ik gebruik, net als jij Harry, originele accu's, ook type Li-Ion 20.
Ik gebruik, net als jij Harry, originele accu's, ook type Li-Ion 20.
-
- Clublid
Ik heb twee weken terug de D500 weer terug gekregen. Camera was geheel getest niets gevonden. Body is oké. Afgelopen weekend weer gefotografeerd. Probleem bestaat nog steeds. 200 opnames accu (Li ion 20) leeg. Afgelopen dinsdag body nu met alle accu's en de geheugenkaarten (XQD en SD) opgestuurd naar Nikon. Hoop dat het komende week opgelost is en ik de body weer terug heb. Ik laat hier weten of het opgelost is en wat het probleem was.
- Frankie
- Clublid
- Contacteer:
Benieuwd wat de oplossing is. Als mijn D500 aangeeft dat een originele Li-Ion 20 accu leeg is, heeft diezelfde accu daarna nog 30% lading in een D810.
Ik heb betere ervaringen met niet originele accu's dan met originele, daarom benieuwd of merk DSTE geleverd door KameraMarkt met 2 jaar garantie voor D500 en Capaciteit: 2550mAh voor € 33,99 geen problemen geeft.
-
- Clublid
Bij de D500 geven/gaven juist niet originele en het oude type van Nikon problemen. Inmiddels kan ik bij normaal gebruik dik 1000 foto's met 1 accu maken. Maar dan wel op vliegtuigstand, weinig gebruik van life view etc. Wel moet ik de accu uit de kamera halen, als ik er een volle accu in doe en de camera na een paar dagen controleer is de accu voor een groot deel leeg. Een dergelijke leegloop heb ik met andere body's nooit gehad. (D50, D70, D200, D700 en D750). De D500 wijkt echt af.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
-
- Clublid
Camera 1,5 weken geleden weer terug gekregen van Nikon. Gefotografeerd en op een accu ruim 1100 foto's kunnen maken.
De stand by timer stond op oneindig dus dat was het probleem. Waarschijnlijk zelf (ongemerkt) veranderd maar er zitten zoveel instellingen op. Maar de D500 is weer helemaal top!
De stand by timer stond op oneindig dus dat was het probleem. Waarschijnlijk zelf (ongemerkt) veranderd maar er zitten zoveel instellingen op. Maar de D500 is weer helemaal top!
- gijs sandberg
- Clublid
Harry,
Goed te lezen dat de oorzaak gevonden is.
re: stond op oneindig
Kan goed, de kamera kan dan aan blijvven als die in een tas zit...
Groeten, Gijs
Goed te lezen dat de oorzaak gevonden is.
re: stond op oneindig
Kan goed, de kamera kan dan aan blijvven als die in een tas zit...
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)