datum op foto, nikon 50D

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
Hendrik

datum op foto, nikon 50D

Bericht door Hendrik » do jun 15 2006 3:51 pm

Ik wil graag dat de datum automatischsch op de foto komt te staan. Hoe doe ik dat? Ik heb een nikon 50 D.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » do jun 15 2006 3:54 pm

Dit kan niet, lees eerst eens in je handleiding. En waarom zou je dat willen? Als dat zou kunnen en je maakt een keer die geweldige foto dan staat er zo'n stomme datum onderin de foto in de weg. Je kan dit beter in een beeldbewerkingsprogramma doen zoals bijv. Photoshop CS2 en dan in een batch voor alle foto's

Kroko

Bericht door Kroko » do jun 15 2006 6:08 pm

Met Bordermaker is dit mogelijk. Het is een gratis programma maar heb het zelf nooit gebruikt. Batch bewerking behoort tot één van de mogelijkheden.
zie
http://docsdb.semantica.nl/bordermaker/index.html

Met BDSizer lukt het ook, ook gratis.

Kroko

walt001m

Bericht door walt001m » ma jun 19 2006 10:45 am

Idd waarom zou je dit willen doen? De datum staat toch in de EXIF?
Ziet er ook altijd zo "goedkoop" uit vind ik.....

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: datum op foto, nikon 50D

Bericht door gijs sandberg » ma jun 19 2006 11:02 am

Hendrik schreef:Ik wil graag dat de datum automatischsch op de foto komt te staan. Hoe doe ik dat? Ik heb een nikon 50 D.
Als je bedoelt of dat rechtstreeks op de D50 kan: kijk in het handboek op pg 62 en verder: in het Engels heet het Print Time stamp.
Picture-project: datum en tijd in beeld printen; bij versie 1.6 moet je kijken naar Bestand/Afdrukken/Meta-gegevens/Instellingen.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”