Zie onderstaande tekst.MartijnM schreef:Hoe bedoel je dat precies? Ik zie dat de camera de ogen van onze kat gewoon herkent, met in dit voorbeeldje een 50mm f/1.2 AI-s objectief.Skippy schreef:Ik meen gelezen te hebben dat de onderwerpherkenning met manuele objectieven alleen werkt indien deze gechipt zijn. Voigtländer Z-mount objectieven zijn gechipt, daarmee moet het werken. En met de Nikkor Z 58mm f0.95 Noct dus ook
The Z f automatically locks onto the eyes of people, pets and birds, even when they’re extremely small in the frame. For the first time, the feature is also available for manual focus lenses, automatically magnifying the area around the eyes so you can quickly confirm sharp focus.
Ik vermoed dat het vermelde automatische vergroten alleen werkt als het objectief gechipt is en dus parameters als afstand naar het onderwerp kan communiceren met de camera. Oftewel de ogen van de kat worden herkent maar je zult (vermoed ik, hier geen Zf) handmatig moeten inzoomen op de ogen om met precisie de focus bij te stellen.