Lens in combinatie met Z8 is zwaar, toch eerst maar uit de vrije hand geprobeerd. De spaarzame vogeltjes zaten in het donkere deel van de bossages, half verscholen achter takjes, dus de autofocus gaf het al snel op. De benodigde ISO waarden torenhoog, al met al niet fijn. Wel opnamen gemaakt, maar onbruikbaar.
Uiteindelijk brak er toch een waterig zonnetje door, en een Pimpelmeesje was zo lief om even rustig voor me te poseren:

Terug bij de auto zat een juveniele Vlaamge Gaai zichzelf op te poetsen. Beetje ver weg, beetje donker, maar toch:

Ik wist dat er bij het Kristalbad in Enschede altijd veel watervogels zijn, en nu met al dat vele water zou dat niet anders zijn, dus er naar toe gereden. Deze keer wél het een-poot statief er onder gezet:
Eendje:

Kuif-eend (man):

Paartje Kuif-eenden:

Dodaars:

Zijn geen plaatjes voor een album, maar voor een eerste keer onder deze omstandigheden, vind het wel aardig. Heb ze wel door Topaz Denoise moeten halen, gezien de hoge ISO waarden.
De Autofocus met EyeTracking werkt prima, mits er voldoende licht is. Ik hoop op een zonnige dag, dan gaan we het weer eens proberen. En tegen de tijd dat het voorjaar wordt hoop ik de lens goed onder de knie te hebben.