Ik ben vanmorgen wederom de natuur in geweest om mezelf te vermaken met mijn heerlijke en prachtige hobby.
Zoals iedere keer kom ik thuis met vele foto's waardoor ik thuis weer verder kan gaan met mijn hobby.
Ik heb eerder al een paar keer gehad dat mijn camera niet scherp stelt, en ik wat moet "draaien" met mijn camera tov mijn lens.
Maar vanmorgen bleek ik een paar zwarte foto's gemaakt te hebben. (Ik weet niet of het niet scherpstellen hiermee te maken kan hebben)
Ik heb met mijn telefoon een foto gemaakt van het schermpje, waarop de een zwarte foto te zien is.
Tevens is te zien dat er geen diafragma bekent is, alsook het type objectief is niet bekent. (aantal mm's)
Ik fotografeer met een D850. Een TC1.7 en een Afs300F2.8

Als ik de Tc 1.7 op mijn D850 monteer, dan zit deze niet "vast als een huis" (Ik kan de TC dus een heel klein beetje links en rechtsom verdraaien (bewegen))
Dezelfde speling heb ik met tussen de TC en de AFs300F2.8
Ik moet zeggen dat ik de contacten nooit heb schoongemaakt, omdat ik niet goed weet hoe, en waarmee. (Beetje spannened, te duur spul)
is er iemand die deze problemen herkent en weet hoe dit is op te lossen??
Overigens zijn de "zwarte foto's" gemaakt in een serie van meerdere foto's. de eerste hadden geen probleem, de laatste ook weer niet.
In totaal heeft de camera 3x gehaperd met in totaal 14 foto's.
Tijdens het fotograferen heb ik niets gemerkt
Kleine toevoeging...
De foto's zijn niet zwart, maar héél erg donker
Met vriendelijke groet
Jos