Koeien, maar dan in kleur, 1.

Tony D
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Koeien, maar dan in kleur, 1.

Bericht door Tony D » zo okt 20 2024 12:37 pm

Gemmageluk60 schreef: Wel een interessante discussie 😊
Het lijkt me alleen dat ons forum nou niet een plek is voor deze discussie.
Ik stel voor om ons tot het fotografisch aspect van dit project te beperken.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

Gemmageluk60
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Gemmageluk60 » zo okt 20 2024 5:43 pm

Bij de foto's van de wolf moest ik al op mijn handen zitten, maar bij de onjuistheden over koeien lukte dat niet.
Daarvoor ben ik er teveel mee geconfronteerd.
Als bij foto's met een uitgebreide begeleidende tekst alleen maar de foto's bejubeld en bejuicht mogen worden,
dan zal ik me voortaan daaraan houden 😊
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene

Peter
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Peter » di okt 22 2024 7:47 pm

waarom Ton
Annoh gaat dit een hele tijd volgen, voorzien van zijn commentaar. Daar mag best wat van gevonden worden toch.
Met alleen oe en aa zeggen over de foto's schiet niemand wat op . Kan me juist voorstellen dat dit Annoh ook op 'scherp' zet bij het maken van de foto's en de toelichting daarop.
Toch niks mis mee dunkt me.

annoh
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door annoh » di okt 22 2024 11:47 pm

Tijdens het maken van de eerste serie kwamen heel veel vragen bij mij naar boven. Over die grote horens en het opvallend rustige gedrag bijvoorbeeld. Andere samenstelling van het grasland. Wat voor een gevolgen heeft dat? Antibioticum gebruik. Melk met antibioticum wordt gescheiden/vernietigd maar kan wel in mest/slootwater en bodem komen. Hoe is het gebruik daarvan op dit bedrijf? Een winter op de grup vastgebonden staan. Hoe is de gezondheid van het vee? Etc.
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4. Door gebrek aan analoge inspiratie staat dit te koop.
https://www.annohuidekoper.nl/

Tony D
Moderator
Moderator

Bericht door Tony D » di okt 22 2024 11:56 pm

Peter schreef:waarom Ton
Annoh gaat dit een hele tijd volgen, voorzien van zijn commentaar. Daar mag best wat van gevonden worden toch.
Met alleen oe en aa zeggen over de foto's schiet niemand wat op . Kan me juist voorstellen dat dit Annoh ook op 'scherp' zet bij het maken van de foto's en de toelichting daarop.
Toch niks mis mee dunkt me.
Ik denk dat we prima de foto’s van commentaar kunnen voorzien, positief of negatief. Dus heus niet alleen oe en aa. Maar wel zonder dat we in een discussie terecht komen over hoe goed of slecht het in de landbouw/veeteelt toegaat. Dat is mijn punt.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

Plaats reactie

Terug naar “Straat-, documentaire- en reisfotografie”