IK heb 2 body's de d7500 en de d500 en ben een gevorderde amateur qua fotografie
sinds ik de d500 heb heb ik een paar keer mis gegrepen mbt de afwezige flitser (welke op de D7500 wel zit )
ik weet dat deze niet voor het grote werk gebruikt moet worden maar deze was voor mijn doen voldoende om af en toe te gebruiken
omdat de D500 nu mijn standaard body is wil ik een zo simpel mogelijke flitser aanschaffen die in die uitzonderlijke gevallen mij helpt met een flits
en zie en hoor veel over de SB series met allerlei instellingen welke mij, denk ik, te ver gaan ! maar dan welke flitser is voor dat sporadische geval wel interessant en gewoon te gebruiken met evt wat voor instellingen?
hebben jullie suggesties ?
denk aan een prijs (nieuw of 2e hands van rond de 80-1-20 euro )
alvast bedankt voor jullie inbreng in deze !
simpele flitser
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: simpele flitser
Ik zou proberen een (tweedehands) SB700 te scoren. Kan je niet verkeerd mee gaan.
-
- Redactie NCN Magazine
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Mee eens. Het is een uitgebreide flitser met veel mogelijkheden, die je ook heel simpel op de ttl-stand kunt zetten, waarbij die inflitst, zoals je waarschijnlijk met je ingebouwde flitser gewend was. Tweedehands een erg goede prijs/kwaliteit verhouding. Mocht je tzt toch je flitshandelingen willen uitbreiden, dan kan je met de SB700 voorlopig vooruit.
Laatst gewijzigd door Karina2 op do jul 10 2025 11:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste W,
Eens met bovenstaande.
Een 700 is compatible met beide dslr's die je vermeldt, en werkt ook op de Z-lijn.
Nikon maakte enkele nog simpeler modellen, maar die hebben beperkingen.
Sb700 is regelmatig tweedehands te koop en meestal niet professioneel gebruikt/afgeragd..
Een tip: lees achterin jouw kamera handboeken wat/welke flitser op jouw kameras kan.
Groeten, Gijs
Eens met bovenstaande.
Een 700 is compatible met beide dslr's die je vermeldt, en werkt ook op de Z-lijn.
Nikon maakte enkele nog simpeler modellen, maar die hebben beperkingen.
Sb700 is regelmatig tweedehands te koop en meestal niet professioneel gebruikt/afgeragd..
Een tip: lees achterin jouw kamera handboeken wat/welke flitser op jouw kameras kan.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik ben er uit
het zal een SB700 2e hands worden
nu nog zoeken naar een betaalbaar 2e handsje
het zal een SB700 2e hands worden
nu nog zoeken naar een betaalbaar 2e handsje
-
- Redactie NCN Magazine
- Contacteer:
Misschien hier op het forum bij de rubriek 'gevraagd en aangeboden' een oproep plaatsen 'Flitser SB700 gevraagd'.
- Richard
- Serverbeheerder
- Contacteer:
Dat kan Websurfer niet omdat Websurfer geen clublid is.
Met vriendelijke groet,
Richard
Richard