DNG op Synolgy Photos

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
josti
Maandopdrachten
Maandopdrachten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

DNG op Synolgy Photos

Bericht door josti » di mar 03 2026 12:48 pm

Vandaag een vreemd probleem gesignaleerd waarvan ik niet kan vinden hoe ik het moet oplossen;
Sinds enkele maanden gebruik ik Synology Photos om zo af en toe wat te delen met familie. Ik heb mijn workflow nu zo ingesteld dat de bewerkte foto’s in LR verhuizen naar een map dop mijn NAS. Feitelijk zorgt LR er dus voor dat de bestanden netjes in die map op de NAS komen te staan. Synology Photos ziet die map en toont dan de foto’s.
Mijn laatst serie foto’s heb ik (onbewust) binnengehaald als DNG-bestanden. In LR heb ik de foto’s bewerkt en weer naar de map op de NAS verplaatst. Bij de bewerkingen heb ik ook een aantal foto’s in zwart-wit omgezet. Als ik ze nu met Synology Photo’s bekijk, zijn ze nog steeds in kleur en zijn de andere bewerkingen zoals bv uitsneden niet zichtbaar. In LR zie ik alle bewerkte beelden wel zoals bedoeld.. :problem: In de bewuste map op de NAS zie ik alle DNG-bestanden staan. Als ik het goed, heb worden alle bewerkingen in een DNG-bestand gezet anders dan bij een NEF waar een xmp-bestandje met de bewerkingen aan hangt. Het lijkt erop dat de bewerkingen in LR niet meeverhuizen naar de map op mijn NAS. Wat doe ik fout..?
Mijn vraag is hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen zodat ik in Synology Photo de bewerkte foto’s zie en dus ook de zwart-witbeelden.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl

Odin
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: DNG op Synolgy Photos

Bericht door Odin » di mar 03 2026 1:12 pm

Stoppen met dat Lr gebeuren

Met C1 geen probleem om te delen na bewerking.

Denk dat je foto,s toch anders moet binnen halen.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”