Vierkante foto laten afdrukken

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Pierre

Vierkante foto laten afdrukken

Bericht door Pierre » za jul 08 2006 11:24 pm

Hallo fotovrienden, bij deze een vraagje. Ik wil een foto laten afdrukken in het formaat 7X7 cm die past bij een trouwkaart. Maar wat kan ik zo'n formaat laten afdrukken? 8)

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » zo jul 09 2006 2:04 am

Je zou gewoon 9x13 foto's kunnen laten afdrukken met je 7x7 cm beeld erop. Snijd je het teveel (wit) er gewoon af.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » ma jul 10 2006 9:34 am

Precies zoals onno zegt. dat doe ik ook altijd als ik een panorama wil laten afdrukken, dan zet ik er gewoon een paar in 1 50x75 cm bestand en knip/ snij ze later uit.

Let wel op dat je niet het 7x7 bestand stuurt, want sommige afdrukcentrales vergroten/ verkleinen je foto dan totdat formaat zodat ie dan uit zijn verhoudingen is. Het beste kan je in bijv. PS je foto in laden en dan met canvas size eerst de breedte naar 13 cm. doen en dan de hoogte vergroten naar 9 cm. vervolgens opslaan als nieuw bestand en opsturen maar en thuis het overige afsnijden.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Pierre

Bericht door Pierre » ma jul 10 2006 7:25 pm

JA, ik dacht al dat dat de handigste methode zou worden. Dus zal ik het zo maar doen. Bedankt voor de tips. Mocht er nog andere tips komen dan hou ik me aanbevolen.
:lol:

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”