Pagina 1 van 1

Kapotte kit lens D80

Geplaatst: do mar 06 2008 12:09 pm
door LOWrider_NL
Hoi!

Ik heb een probleempje: Mijn kit lens 18-135mm is naar zijn grootje.
Het diafragma hangt er los in en er zit dus geen spanning meer op, ze flapperen nu heen en weer als de lens beweegt.

Ik ben zoiets nog nooit tegen gekomen, en dat terwijl ik hem nu 2 maanden pas heb. Is iemand hierdat wel eens overkomen?

Ik heb de camera in engeland gekocht, is het dan voor mij alsnog mogelijk om het op te sturen naar nikon via het Nikon Service point ?

Alvast bedankt!

Thijs v Wijk

Geplaatst: do mar 06 2008 12:23 pm
door Tammo Schut
Dat ziet er niet best uit Thijs!
Misschien dat ze het wel repareren maar niet onder garantie. Dus dat zal helaas wel kassa worden.
Jammer hoor. Hoe kan zoiets gebeuren.

Tammo

Geplaatst: do mar 06 2008 12:25 pm
door Tammo Schut
Thijs, misschien kun je contact opnemen met de fabriek in Japan en hen de situatie voorleggen. Dat zou misschien nog wat kunnen opbrengen.

Tammo

Geplaatst: do mar 06 2008 12:39 pm
door Warner
Je hebt gewoon garantie als je een europees garantiebewijs kunt tonen.
Ze zullen hem dan in Beverwijk herstellen. Waarschijnlijk is het veertje van het diafragma losgeschoten of gebroken.
Veel succes!

Geplaatst: do mar 06 2008 12:42 pm
door gijs sandberg
Low rider,

Je kan een lens natuurlijk naar Beverwijk sturen.

Als je 'm in de UK gekocht hebt kan er sprake zijn van garantie.

Echter: je moet dan wel een garantiebewijs van Nikon UK en een aankoopbon hebben.

Het is aan het servicepunt Beverwijk om uit te maken of de lens onder garantie gerepareerd kan worden.
Als zij de indruk hebben dat de lens b.v. door een val is beschadigd, moet je zelf afrekenen.

Groeten, Gijs

Geplaatst: do mar 06 2008 3:35 pm
door Mieke53
Alles hangt natuurlijk af van je garantie, dus waar je hem gekocht hebt.
En hoe coulant Nikon hiermee om gaat.

Is het een Nederlands model dan het volgende:
Ik heb laatst een artikel gelezen dat je, als je er zelf geen schuld aan hebt, dus niet laten vallen stoten of wat dan ook, dat je van een artikel als dit niet verwachten kan dat het binnen een zo korte tijd stuk gaat.
Ik meen dat het om een artikel ging waarvan de klant moest aantonen (volgens de winkelier) dat hij niet opzettelijk het ding kapot gemaakt zou hebben.(jaja, kopen is veel makkelijker dan service geven bij sommigen).

Garantie is dan altijd af te dwingen.

Even naar de consumentenman gaan.

Hoop voor je dat het gauw in orde is.

Anders rechtsbijstand?(als je dat hebt)

We lezen het verloop wel.

Vr.gr.


Mieke

Geplaatst: vr mar 07 2008 10:27 am
door LOWrider_NL
Jongens bedankt voor de vele informatie!!

Ik ga even het een en ander proberen, en dan zal ik zo spoedig mogelijk laten weten hoe dit is af gelopen

Nogmaals bedankt!

Thijs