Pagina 1 van 3
garantie
Geplaatst: za mei 17 2008 10:04 am
door henkky
Hallo,
Ik heb eeb vraag en misschien kan iemand mij antwoord geven.
Gisteren na lang wikken wegen een Tele af-svr zoom 70-300 gekocht bij de firma Konijnberg.
Na wat uitleg en demo besloten dat ik hem wilde hebben.
Echter gisteren avond bij het bekijken van de spullen ,het boekje en garantie bewijs zie ik ineens dat er geen nederlands garantie bewijs bij zit.
Er staat (valid in the Continental United States,Alaska,Hawaii,Puerto Rico and U.S Virgin Islands)
Begrijp dat dit geen nederlands garantie bewijs is.
Heeft dit problemen mocht er on verhoopt toch iets zijn.
De firma Kijnenberg is zeer moeizaam per telefoon te bereiken,om hen dit te vragen.
Wel werd mij aan geven om een garantie verlening af te sluiten bij hun,heb dit niet gedaan,daar ik uitga van een fabrieksgarantie.
Hopelijk is er iemand hier die mij iets kan uitleggen.
De koop was voor mij geen pond suiker.
vast dank
Henk
Geplaatst: za mei 17 2008 10:15 am
door dirk-jan boon
gekocht in een opwelling is mij ook wel eens overkomen, ik zou dit toch zsm navragen bij het konijn (een wortel wil mischien nog wel eens helpen (sorry flauw geintje :mrgreen:) voor de zekerheid niet gebruiken tot dat de garantie kwestie is opgelost, met niet nederlandse modellen kan nikon wellicht moeilijk gaan doen dat noemen ze grijze import (geloof ik) suc6
Geplaatst: za mei 17 2008 10:16 am
door Marten
Interessant: Doet Konijn aan grijze import?
M.i. heb je met dit garantiebewijs géén recht op garantie in Nederland en ook niet in Europa.
zie ook:
wat is een nl versie?
Geplaatst: za mei 17 2008 10:26 am
door remoss
Aan de andere kant heb je een overeenkomst met Konijnenberg die je een aparaat hebt geleverd die toch echt wel een jaar of wat goed moet presteren zonder problemen.
Als je toch problemen krijgt zal Konijn dat gewoon moeten oplossen, zeker het eerste jaar.
Het is alleen altijd zo'n gezeur.
Geplaatst: za mei 17 2008 10:33 am
door henkky
remoss schreef:Aan de andere kant heb je een overeenkomst met Konijnenberg die je een aparaat hebt geleverd die toch echt wel een jaar of wat goed moet presteren zonder problemen.
Als je toch problemen krijgt zal Konijn dat gewoon moeten oplossen, zeker het eerste jaar.
Het is alleen altijd zo'n gezeur.
nu ja dat is zo ,maar had het eerlijker gevonden als men duidelijker was geweest over hun garantie.
Geplaatst: za mei 17 2008 10:34 am
door Marten
Misschien moet je deze vraag voorleggen aan Nikon Nederland.
Geplaatst: za mei 17 2008 10:42 am
door Riemke
Je kunt natuurlijk altijd even een mail sturen naar Nikon en daar de vraag voorleggen hoe het zit met de garantie in dit geval.
Ik heb zelf destijds mijn (Engelse) SB800 bij Cameraland in Alkmaar gekocht en heb toen ook geïnformeerd hoe het met de garantie zat. men verzekerde mij dat ik gewoon garantie had, daar de aankoop bij een winkel in Nederland had plaatsgevonden.
Geplaatst: za mei 17 2008 10:49 am
door henkky
Riemke schreef:Je kunt natuurlijk altijd even een mail sturen naar Nikon en daar de vraag voorleggen hoe het zit met de garantie in dit geval.
Ik heb zelf destijds mijn (Engelse) SB800 bij Cameraland in Alkmaar gekocht en heb toen ook geïnformeerd hoe het met de garantie zat. men verzekerde mij dat ik gewoon garantie had, daar de aankoop bij een winkel in Nederland had plaatsgevonden.
Dat zal ik Maandag doen even contacten met Nikon.
Geplaatst: za mei 17 2008 10:54 am
door AvanEijk
Heb het ook gehad met de aanschaf van mijn SB600 bij KameraExpress.
Bij de verkoop werd toen eerlijk gemeld dat het "de Engelse versie" betrof.
Ik kon ook een Nederlandse versie aanschaffen deze was echter wel 3 tientjes duurder.
Er werd verteld dat ik het apparaat in het geval dat ik garantie wilde claimen niet naar Nikon Nederland moest brengen maar dat e.e.a. door KameraExpress zou worden opgelost.
mvg, Bram
Geplaatst: za mei 17 2008 11:02 am
door Marten
Engelse versies zijn Europese versies en die zijn gelijk aan Nederlandse versies.
Dit is een Niet Europese versie zo te lezen.
Probeer het objectief te registreren op de site van Nikon NL
Dat schijnt men te hanteren bij de vraag, wel of geen garantie.
Geplaatst: za mei 17 2008 11:10 am
door Grojan
Voor garantie ga je naar de winkel waar je het artikel gekocht hebt, gaat er binnen een jaar wat mis zal Konijn dit gewoon op lossen.
Groeten Jan.
Geplaatst: za mei 17 2008 11:10 am
door remoss
Ik heb mijn 70-200 VR uit de USA (gekocht bij cameraland) gelukkig gewoon bij Nikon NL kunnen registreren.
Cameraland gaf trouwens netjes aan dat het een USA exemplaar betrof.
Geplaatst: za mei 17 2008 11:19 am
door henkky
AvanEijk schreef:Heb het ook gehad met de aanschaf van mijn SB600 bij KameraExpress.
Bij de verkoop werd toen eerlijk gemeld dat het "de Engelse versie" betrof.
Ik kon ook een Nederlandse versie aanschaffen deze was echter wel 3 tientjes duurder.
Er werd verteld dat ik het apparaat in het geval dat ik garantie wilde claimen niet naar Nikon Nederland moest brengen maar dat e.e.a. door KameraExpress zou worden opgelost.
mvg, Bram
er is mij dus niets vermeld dat het een buitenlandse versie betrof,en ook niet in de doos ver gekeken toon de koop rond was.
Geplaatst: za mei 17 2008 11:40 am
door Pancarans
Kortom Henk, zoals Remoss al aangaf, je hebt een overeenkomst met Konijnenberg. Een tijdje terug heb ik aan Nikon NL gevraagd hoe het nu zit met objectieven van buiten de EG. Zij antwoordden toen dathet garantiebewijs uit twee delen moet bestaan. Is dat hetgeval heb je hier gewoon garantie. Maar los van dat Konijnenberg zal het in 1e instantie op moeten lossen.
Groet,
Irwan
Geplaatst: za mei 17 2008 11:44 am
door henkky
Pancaran's schreef:Kortom Henk, zoals Remoss al aangaf, je hebt een overeenkomst met Konijnenberg. Een tijdje terug heb ik aan Nikon NL gevraagd hoe het nu zit met objectieven van buiten de EG. Zij antwoordden toen dathet garantiebewijs uit twee delen moet bestaan. Is dat hetgeval heb je hier gewoon garantie. Maar los van dat Konijnenberg zal het in 1e instantie op moeten lossen.
Groet,
Irwan
Ik heb begrepen hoe het nu zo ongveer in elkaar zit met de garantie
Het is wel duidelijk dat Konijnenberg mij eerlijker had moeten voorlichten.bij mijn vraag over garantie en niet had moeten zeggen een jaar maar neem een verlenging erbij.En dat het om een Buitenlands Product ging. Dit hebben zij niet vermeld.