Goed adres
Goed adres
Hallo Allemaal.
Ik wil voor het oppakken van mijn hobby een nieuwe camera aanschaffen. Ik begin van scratch dus de keuze is enorm.
De vraag die mijn nog bezig blijft houden is of het nuttig is om een D200 ipv een D80 aan te schaffen. Mijn sitiuaties voor het maken van foto's liggen tussen het "schieten" in de natuur en op schiphol en vliegshows maar ook het maken van familie kiekjes op de kamping en op verjaardags feestjes. Mijn grootste angst is als ik een D80 heb aangeschaf dat ik na een jaar spijt krijg.
Wat is julie mening??
Bedankt.. Jeroen
Ik wil voor het oppakken van mijn hobby een nieuwe camera aanschaffen. Ik begin van scratch dus de keuze is enorm.
De vraag die mijn nog bezig blijft houden is of het nuttig is om een D200 ipv een D80 aan te schaffen. Mijn sitiuaties voor het maken van foto's liggen tussen het "schieten" in de natuur en op schiphol en vliegshows maar ook het maken van familie kiekjes op de kamping en op verjaardags feestjes. Mijn grootste angst is als ik een D80 heb aangeschaf dat ik na een jaar spijt krijg.
Wat is julie mening??
Bedankt.. Jeroen
- Fotofreak
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Als het maar een Nikon is...
mvg Pim
mvg Pim

vr gr Pim [Fotofreak ]
http://www.flickr.com/photos/pimdik/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/pimdik/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Corné Goud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Web Page Name
Kijk hier maar eens
lekker goedkoop en Goeie Service.
Tja, wat is je budget ? en wanneer heb je het nodig? : spaar anders door tot je een D300 kan betalen of de opvolger van de D80
Succes met je keuze
Gr Corné Goud
Kijk hier maar eens

Tja, wat is je budget ? en wanneer heb je het nodig? : spaar anders door tot je een D300 kan betalen of de opvolger van de D80
Succes met je keuze

Gr Corné Goud
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
Tja Budget.... Ik zit te denken aan een 1500,00 voor een komplete set met lenzen.....Corné Goud schreef:Web Page Name
Kijk hier maar eenslekker goedkoop en Goeie Service.
Succes met je keuze
Gr Corné Goud
- Corné Goud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
D80 met 17-70 Sigma
De D80 en de D200 verschillen niet veel, de D80 is nieuwer dan de D200.
Aan dit set kun je veel plezier beleven. En kun je nog meer lenzen aanschaffen
Ik hoor het wel (is maar een idee
)
Gr Corné Goud
De D80 en de D200 verschillen niet veel, de D80 is nieuwer dan de D200.
Aan dit set kun je veel plezier beleven. En kun je nog meer lenzen aanschaffen

Ik hoor het wel (is maar een idee

Gr Corné Goud
Met vriedelijke groet Corné Goud
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ga voor de D80.
Zelfde sensor, zelfde AF systeem, zelfde LCD. Dat zijn de dingen waar het om gaat.
D80 is iets lichter, doet langer met (dezelfde) batterij en is goedkoper.
D200 doet automatische belichting met AI lenzen (maar die oude rommel heb je toch niet) door de andere externe aansluiting zijn er wat meer optionele apparaten die je op de D200 aan kunt sluiten. Door de veelzijdiger aansluiting zijn de bijbehorende apparaten ook duurder.
Er is voor de D200 ook een optionele WiFi adapter (ongever net zo duur als een nieuwe D80) om je foto's direct naar de computer te zenden.
Dat zijn zo'n beetje de verschillen en overeenkomsten. (O ja, de D200 gebruikt CF kaartjes en de D80 SD, kwalitatief zit daar geen verschil tussen.)
Zelfde sensor, zelfde AF systeem, zelfde LCD. Dat zijn de dingen waar het om gaat.
D80 is iets lichter, doet langer met (dezelfde) batterij en is goedkoper.
D200 doet automatische belichting met AI lenzen (maar die oude rommel heb je toch niet) door de andere externe aansluiting zijn er wat meer optionele apparaten die je op de D200 aan kunt sluiten. Door de veelzijdiger aansluiting zijn de bijbehorende apparaten ook duurder.
Er is voor de D200 ook een optionele WiFi adapter (ongever net zo duur als een nieuwe D80) om je foto's direct naar de computer te zenden.
Dat zijn zo'n beetje de verschillen en overeenkomsten. (O ja, de D200 gebruikt CF kaartjes en de D80 SD, kwalitatief zit daar geen verschil tussen.)
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Re: Goed adres
Jeroen het maakt helemaal niet uit welke digitale camera je koopt.vanne007 schreef:Hallo Allemaal.
Wat is julie mening??
Bedankt.. Jeroen
Als ik hier op het forum even rond kijk, blijkt menige digitale camera bezitter alweer uit te kijken naar de opvolger van zijn camera.

Het enige wat telt is, wil je een niet al te zware camera, dan is een D80 prachtig.
En maakt het gewicht niet uit, koop dan een D300. Met deze camera zal je wat langer tevreden zijn dan met een D200. Want in het laatste geval kan je dan net zo goed een D80 kopen. De grootste verschillen zitten hier in het gewicht.
Mijn advies is; ga eens naar een fotozaak die meerdere modellen heeft, en vraag of je er eens een aantal vast mag houden...
Even een paar testshots maken kan doorslaggevend zijn!
Als je dat doet, gewoon de camera kopen waarbij jij je het beste voelt!
Kijken naar dingen als; welke ligt het lekkerst in de hand?; welke begrijpt qua instellingen wat ik wil?
Succes met je keuze, en laat even weten als je je keuze hebt gemaakt wat het is geworden
Groet, Koen
Even een paar testshots maken kan doorslaggevend zijn!
Als je dat doet, gewoon de camera kopen waarbij jij je het beste voelt!
Kijken naar dingen als; welke ligt het lekkerst in de hand?; welke begrijpt qua instellingen wat ik wil?
Succes met je keuze, en laat even weten als je je keuze hebt gemaakt wat het is geworden

Groet, Koen
Beste Jeroen,
Met ingang van 8 Februari opent Cameratools in Apeldoorn haar deuren. Hier werken drie zeer deskundige mensen die echt weten hoe de boel in elkaar zit. Daar zullen ze ook de tijd voor je gaan nemen zodat je een gedegen keuze kunt maken. Tis even uit de buurt, maar een echt advies van mensen die weten waar ze over spreken, is zeker welkom.
De meeste mensen hier kunnen niet (of beperkt) vergelijken aangezien ze niet alle modellen hebben.
Wij hebben/hadden 18 digitale camera's maar ik zal alleen advies kunnen geven wanneer er een vraag komt die betrekking heeft op de toestellen die wij hebben. In alle andere gevallen kan ik je alleen maar op het verkeerde been zetten en dat is dus zeker niet goed.
Gewoon vooraf een eerste keuze maken van een 3 of 4 camera's die je aanspreken en binnen je budget liggen en dan in een goede fotozaak (eventueel met behulp van mensen die er echt wat van weten) een weloverwogen keuze maken, nadat je ze in de hand hebt gehouden en er wat foto's mee hebt gemaakt.
Veel succes!
Met ingang van 8 Februari opent Cameratools in Apeldoorn haar deuren. Hier werken drie zeer deskundige mensen die echt weten hoe de boel in elkaar zit. Daar zullen ze ook de tijd voor je gaan nemen zodat je een gedegen keuze kunt maken. Tis even uit de buurt, maar een echt advies van mensen die weten waar ze over spreken, is zeker welkom.
De meeste mensen hier kunnen niet (of beperkt) vergelijken aangezien ze niet alle modellen hebben.
Wij hebben/hadden 18 digitale camera's maar ik zal alleen advies kunnen geven wanneer er een vraag komt die betrekking heeft op de toestellen die wij hebben. In alle andere gevallen kan ik je alleen maar op het verkeerde been zetten en dat is dus zeker niet goed.
Gewoon vooraf een eerste keuze maken van een 3 of 4 camera's die je aanspreken en binnen je budget liggen en dan in een goede fotozaak (eventueel met behulp van mensen die er echt wat van weten) een weloverwogen keuze maken, nadat je ze in de hand hebt gehouden en er wat foto's mee hebt gemaakt.
Veel succes!
Laatst gewijzigd door Panthera op zo feb 03 2008 10:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier een kort overzicht van Ken Rockwell waar de D80 en D200 naast elkaar besproken worden:
http://www.kenrockwell.com/nikon/d80/vs-d200.htm
http://www.kenrockwell.com/nikon/d80/vs-d200.htm