gewiste foto terughalen

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Misset

gewiste foto terughalen

Bericht door Misset » ma okt 09 2006 3:54 pm

Hallo forumleden,

wie kan mij helpen, het volgende is gebeurt, heb bij het overspelen van de foto's naar de vaste schijf , het vakje met de tekst "foto's naar het overspelen verwijderen" de meeste foto's ongeveer 30 zijn in nef geschoten, daarna nog wat foto's gemaakt ben bang dat de foto's die ik hebben moet overschreven zijn. het is dom ik weet het, maar wie kan mij helpen.

groetje Misset
senefeld@planet.nl

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » ma okt 09 2006 4:12 pm

Bijn Sandisk krijg je software bij je kaart om dit soort problemen op te lossen. (rescue pro)

hjanssen

Bericht door hjanssen » ma okt 09 2006 4:24 pm

Ik zie het probleem niet zo. Je zegt je hebt de eerste serie NEFs naar de HDD gekopiërd en vernbietigd op de CF, toen heb heb je weer foto's gemaakt op de CF kaart.

De eerste serie staat nu toch op je computer en de 2de op je CF kaart, of lees ik jouw verhaal fout????????

Je kan toch ook gewoon even met NikonView of de Browser kijken wat er op je HDD staat en op je CF.

Misset

Bericht door Misset » ma okt 09 2006 8:17 pm

hier dan aanvullende info heb me HD snel geformateert dus op HD staat die serie niet meer en op CF ook niet meer hoop dat het zo duidelijk is

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » ma okt 09 2006 8:30 pm

Kijk bij even voor rescue software op internet. Google of download.com of zo. Ik heb het ook een keer gehad met op een verkeerde manier een image van mijn HDD terug te zetten. Ik bleek per ongeluk alle partities verwijderd te hebben. Met rescue of recover software heb ik bijna alles terug gekregen. Ieder medium laat bestanden na na het formatteren.

Succes
Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

SPIKE

Bericht door SPIKE » ma okt 09 2006 10:17 pm

kijk eens op www.convar.com het programma heet PC-Inspector

Deze ondersteund bestand tyoe Nikon D1H/D1X D2H/D2X,maar misschien ook andere Dxxx serie

we gaan het horen!!

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » di okt 10 2006 7:27 am

Het genoemde programma PC-Inspector heb ik helaas ook al een keer moeten gebruiken. Haalt heel veel terug. Wel traag.

Ruud H.

Bericht door Ruud H. » di okt 10 2006 8:26 pm

Probeer eens het programma Drive Rescue te vinden op deze site:

http://www.woundedmoon.org/win32/driverescue19d.html

Het kan even duren maar dan heb je ook wat, namelijk je bestanden terug. :)

En het is freeware. :D

Misset

Bericht door Misset » wo okt 11 2006 1:17 pm

Hallo Digis,

achter het toetsenbord zit een blijde man heb al men foto's weer terug teruggehaald met pc inspector smart recovery duurde wel lang was eerst bang dat hij het formaat niet ondersteunde alles in NEF toen een update gedaan toen ging het goed. mensen bedankt voor jullie adviesen fantastisch.

groeten Hans

Matchless

Bericht door Matchless » vr okt 13 2006 9:49 pm

Mooi dat je alles weer terug hebt. Op zich zijn foto's altijd weer terug te halen als je ze per ongeluk gewist hebt, of zoals jij, je schijf geformatteerd hebt. Als je dit doet, dan gooit je camera of computer namelijk alleen de bestandsnamen tabel weg. Zo lijkt het alsof er niets meer op staat, maar alles staat nog wel degelijk op je schijf of card.

De eerste bestanden verdwijnen weer als je "eroverheen" gefotografeerd hebt. Tip voor een volgende keer, hoewel ik hoop dat je dit nooit meer gebeurd, na het wissen of formateren absoluut niet meer met die kaart fotograferen. Neem van mij aan dat ik weet hoe je, je gevoeld moet hebben. Het is me ook gebeurd. Met hetzelfde programma alles weer teruggehaald en met een van de per ongeluk gewiste foto' later nog een eerste prijs in de wacht gesleept bij een wedstrijd.

Margot

Re: gewiste foto terughalen

Bericht door Margot » zo nov 22 2009 3:24 pm

hey, ik had ook dat probleem... ik wilde mijn fotos op de pc zetten en dat waren er rond de 800... ik keek even of ze erop stonden... en ja ik gooide alles via de pc van mijn Nikon d3000 en dat had ik beter niet kunnen doen... want ik kwam erachter dat ie niet alle fotos op mijn pc had gezet en maar de helft erop stond... ik baalde enorm want die fotos moest ik voor school hebben!!! anders kon ik mijn fotos niet laten zien bij mijn les fotografie en was ik nu misschien wel van de kunstacedemie af gegooit, maar gelukkig maakte jullie mij helemaal bij!!! ik heb hetzelfde programma gebruikt pc inspector file recovery en gelukkig zijn mijn fotos gered =D het duurde idd wel even, maar ik had ze wel terug!!!! dus bij deze bedankt voor de tips!!!!! :mryellow:

owja en dat overheenschrijven kan dat wel???? bij mij begint ie nooit van vooraf aan met tellen als ik alles verwijder... hij teld gewoon rustig door :egeek:

AWende

Bericht door AWende » di nov 24 2009 11:42 am

Ik mis een zeer handig programma in dit topic, vandaar dat ik het zelf even noem en dat is Recuva, waarmee je gewiste bestanden kunt terughalen. Dit programma is gratis en van dezelfde makers als het fijne CCleaner en Defraggler. Van alle drie deze programma's bestaan ook portable versies die niet geïnstalleerd hoeven te worden en die dus rechtstreeks vanaf bijvoorbeeld een USB stick gebruikt kunnen worden.

Daniël

Bericht door Daniël » di nov 24 2009 1:39 pm

Je bent me voor.
Recuva was 1 van de weinige tools die wel werkte. Top programma.

Maar even iets anders:
wat bedoel je nu precies.
foto's naar het overspelen verwijderen
Ik denk dat je bedoeld dat de foto's na het overspelen verwijderen. Dat klinkt logischer.
Als je de optie aan hebt staan in je setup dat de namen opmoeten lopen hoef je ook niet druk te maken over overschrijven van foto's.
Tenzij je ergens heb ingesteld. Dan heb je een ander probleem.
Maar een verwijderd object kan je terug halen. Maar als die dezelfde naam en extensie heeft wordt het wel heel erg lastig. Want het is voor de kaart dezelfde object.

Of praat ik nu bla :?:

whvg
Clublid
Clublid

Bericht door whvg » do jan 07 2010 7:25 pm

Margot schreef:owja en dat overheenschrijven kan dat wel???? bij mij begint ie nooit van vooraf aan met tellen als ik alles verwijder... hij teld gewoon rustig door :egeek:
Dat doortellen is een instelling op je camera. Kijk maar eens in het menu.
D40 met 18-55 kitlens, D80, 55-200 VR, Metz 48 AF-1, Manfrotto 479-4b monopod en een Nikon fototas.

jankloos

Bericht door jankloos » wo mei 04 2011 9:06 pm

Mijn zoontje 8 jaar heeft ook per abuis alle foto's op de laatste vakantiedag gewist.
Ik probeer nu ook terrug te halen naar aanleiding van eerdere correspondentie.

De betreffende software, zowel recuva als de andere programma's herkennen nu de drive niet (ik vermoed omdat deze niet is geformatteerd) Dit vermoeden is gebaseerd op het feit dat als ik de geheugenkaart selecteer op de PC dat de PC dan aangeeft "schijf" niet geformatteerd.

Ik durf nu echter niet te formateren bang dat ik ben om toch alles kwijt te raken.

Kan ik gewoon formatteren ??

graat reactie, ben nogal teleurgesteld

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”