Gevaarlijk onderwerp voor een newbie

Discussies over ons favoriete merk
Gesloten
threegreen

Gevaarlijk onderwerp voor een newbie

Bericht door threegreen » wo feb 06 2008 2:10 pm

Geacht forum,

Ik sta op het punt om een D300 aan te schaffen.

Het punt is dat ik in April naar Las Vegas moet voor mijn werk. Gezien de lage dollar wordt het prijsverschil met de USA wel extreem. Op een D300 met 18-200 scheelt het totaal bijna 600 Euro. Voor dat ik jullie hier mee lastig viel heb ik me er wel in verdiept...

Daarbij ben ik het volgende tegengekomen;

Als hij “grijs” in Nederland terechtkomt zit er geen “gele kaart” in de doos van de importeur en is er geen recht op garantie. Je kunt de camera wel ter reparatie aanbieden maar betaalt dan zelf de kosten.

Dan nog wat meningen:

“Nikon levert een dusdanig product dat de kans op defecten af fabriek zeer klein tot niets is”
“De handleiding kun je in het Nederlands gewoon downloaden vanaf de Nikon website”
“Je moet wel oppassen met de voeding van de batterij oplader, de US versie heeft waarschijnlijk een US power cord”.
“Voor het verschil van 600 Euro kun je een redelijke reparatie uitvoeren”
“Je loopt het risico dat de douane je er uit pikt maar zorg dan voor een CF met plaatjes van thuis”

Eerlijk gezegd ben ik iemand die over het algemeen voor zekerheid kiest en ook een distributeur een boterham gunt. Maar 600 Euro op een bedrag van 2100 euro is wel erg veel.

Wie heeft een advies?

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » wo feb 06 2008 2:17 pm

Een US model valt niet onder de Europese garantie en kan je dus in Nederland niet onder garantie laten repareren. Dat kan wel met exemplaren die in de EU zijn gekocht. Repareren voor eigen rekening kan uiteraard wel.
Je zult voor evt garantie het exemplaar dus terug moeten sturen naar de US.

Of: je neemt het risico (1 jaar)
Voor € 600 kan je heel wat laten repareren....

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » wo feb 06 2008 2:37 pm

Middels de zoekfunctie kwam ik op twee gerelateerde discussies:
- http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=6984
- http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=6131

Graag daar verder.

Gesloten