De eerste elektronische zoekers zullen natuurlijk 1MP en flitsend snel zijn, daarna zal de kwaliteit hard achteruit hollen om de kosten te drukken

Dat zal wel mee vallen Bart.Diddlbiker schreef:Mijn grootste vrees is dat live-view een opstapje is naar een elektronische zoeker. Geen dure opklapbare spiegel en pentaprisma meer nodig...
De eerste elektronische zoekers zullen natuurlijk 1MP en flitsend snel zijn, daarna zal de kwaliteit hard achteruit hollen om de kosten te drukken
Ongelukkigerwijs kan ik het bij de D300 niet voor elkaar krijgen dat hij de spiegel omhoog laat staan als hij een foto maakt met life view aan, de spiegel moet even dicht en de sluiter ook. Ik had gehoopt dat ik met life view wat trillingsvrijer had kunnen werken, maar ik geloof eerder dat dat andersom is.andries schreef:Het mooiste is natuurlijk om de keuze voor beide te hebben, zowel optisch als elektronisch. Mogelijke voordelen live-view: stiller en sneller (afgezien van de autofocus), want geen spiegel die op- en neerklapt.