Nikon blijft voorzichtig met full frame

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Plaats reactie
Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Nikon blijft voorzichtig met full frame

Bericht door Marten » vr okt 20 2006 4:51 pm

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » vr okt 20 2006 7:06 pm

Voordat er hier ook weer een keten van reacties en speculaties gaat komen: tis echt zo ;) Ze zijn er op 't moment echt niet mee bezig...

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » vr okt 20 2006 8:38 pm

Joost Wouters schreef:Voordat er hier ook weer een keten van reacties en speculaties gaat komen: tis echt zo ;) Ze zijn er op 't moment echt niet mee bezig...
Hoezo?

SPIKE

Bericht door SPIKE » vr okt 20 2006 11:06 pm

Ik vraag me af waar iedereen nou zo bang voor is, als Nikon met een full size sensor op de markt gaat komen….Dat je met een tas met DX lenzen blijft zitten? Niemand en zelfs Nikon verplicht iemand om hier aan mee te doen.
Ik zie het als een soort wapenwedloop tussen Canon en Nikon. Canon is uitgekomen met de 5D met een Full size sensor, Nikon komt ook, believe me.

En voor verdere speculaasjes zie: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=1360

SPIKE

Re: Nikon blijft voorzichtig met full frame

Bericht door SPIKE » vr okt 20 2006 11:59 pm

Marten schreef:zie artikel uit dslr.nl
http://www.dslr.nl/?cat=nieuws&act=artikel&id=522
Interessante site trouwens, vooral de columns. Met name http://www.dslr.nl/?cat=columns&act=artikel&id=472

Ik doel hier mee op mijn uitspraken met het uitkomen van de D80.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... .php?t=953
Het is niet mijn bedoeling om Nikon te gaan afzeiken.
Wat probeer(de) ik duidelijk te maken dat Nikon met de D80 niet zo succes zal boeken als met de D50 en de D70(s)
Aspirant kopers gaan vergelijken, en komen er achter dat merk A een ingebouwde schoonmaak miep huisvest……en ook nog zo anti tril functie in huis hebben, en hoeven dan niet zo veel te dure VR lens aan te schaffen. Deze aankomende Dlsr kopers, kijken niet of zo VR beter is. Ik denk dat Nikon op zijn te dure glazen na, te aardig is voor zijn aanhang, en gewoon op de markt moet komen wat ze al lang op de planken hebben staan.
En dan maar dikke pech voor de Dx en de VR bezitters.
En sorry, dat ik even een andere wending aan het topic geef

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » za okt 21 2006 12:39 pm

Marten schreef:
Joost Wouters schreef:Voordat er hier ook weer een keten van reacties en speculaties gaat komen: tis echt zo ;) Ze zijn er op 't moment echt niet mee bezig...
Hoezo?
Heb vernomen van een 'bronnetje' (wel een goede) dat Nikon op dit moment heel terughoudend is op het gebied van FF. En dat wordt dus bevestigd in het interview wat je postte.

Ciao!

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » zo okt 22 2006 4:13 pm

Weer een nieuwe wending aan deze topic:
Matjaž: With all the new VR lenses you’re becoming a good competitor to Canon.

Charles-André: And with aggressive pricing. We’re doing well.
Wat zou hij bedoelen met "aggressive pricing"? vast niet de recente prijsverhogingen....

Groeten,
Marnix
Laatst gewijzigd door MvBoetzelaer op zo okt 22 2006 4:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » zo okt 22 2006 4:18 pm

En in de staart van het interview:
Charles-André: Projections indicate that the European market will be the biggest from 2008 onward. It’s interesting to know that US and European markets are very similar today.

Matjaž: Unfortunately the pricing isn’t.

Charles-André: We are trying to coordinate both, especially in the pro segment, but VAT is different and many other things as well.
Tsja....
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”