Liveview, zitten we daarop te wachten?
- Patrick
- Clublid
- Berichten: 27171
- Lid geworden op: do nov 01 2007 7:24 pm
- Locatie: Velserbroek
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Gelukkig is er niemand die je dwingt het te gebruiken.Pruimpit schreef:De SLR-gebruiker zat niet op live view te wachten. Maar ja, creeer een behoefte en vervul die.

Beetje vreemd argument. Alsof de consument weet wat er kan of wat hij wil. Daar heb je inventieve mensen voor nodig. Waar zouden we zijn als we alles van de kopers laten afhangen? Niet ver naar mijn mening!Pruimpit schreef:De SLR-gebruiker zat tien jaar geleden ook niet op een DSLR te wachten.
- Mieke53
- Forumlid
- Berichten: 2393
- Lid geworden op: wo nov 28 2007 3:17 pm
- Locatie: Houten
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Voor mij zou het ideaal zijn. Heb wat beperkingen. Zal het niet altijd gebruiken maar wel dus voor de lagere standpunten.
Voor diegene die het nut er niet van inzien: hebben jullie dat scherpe 920.000 pixel LCD wel eens gezien? Ik zal niet zeggen dat het de echte zoeker kan vervangen, maar het is wel een ERRUG mooi LCD scherm hoor.
Voor diegene die het nut er niet van inzien: hebben jullie dat scherpe 920.000 pixel LCD wel eens gezien? Ik zal niet zeggen dat het de echte zoeker kan vervangen, maar het is wel een ERRUG mooi LCD scherm hoor.
Die ouwe degelijke analoge SLR's waren voor marketeers een nachtmerrie. Zij verkopen liever camera's die in no time verouderd zijn. En consumenten die dat niet willen zien worden lekker gemaakt met allerlei extra feautures. Straks zal de eye-focus control ook wel weer teug komen. Consumenten die daar ook niet om geven moeten nog extra gepusht worden. Lees de camera moet het niet te lang uithoudenyoyo schreef:Een Neanderthaler zat niet op een SLR te wachten.Pruimpit schreef:De SLR-gebruiker zat niet op live view te wachten. Maar ja, creeer een behoefte en vervul die.
De SLR-gebruiker zat tien jaar geleden ook niet op een DSLR te wachten.

Nee de marketeer komt vandaag de dag een stuk beter aan zijn trekken. Voor de marketeer is kwaliteit geen doel op zich, maar een middel om zijn product beter te verkopen. Zie het verschil ook tussen Leica en Canon.
- Patrick
- Clublid
- Berichten: 27171
- Lid geworden op: do nov 01 2007 7:24 pm
- Locatie: Velserbroek
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik begrijp dat je niet van "markerteers" houdt? Het lijkt me toch een eerzaam beroep hoor.Pruimpit schreef:Die ouwe degelijke analoge SLR's waren voor marketeers een nachtmerrie.
...
Nee de marketeer komt vandaag de dag een stuk beter aan zijn trekken. Voor de marketeer is kwaliteit geen doel op zich, maar een middel om zijn product beter te verkopen.
Opvallend trouwens hoe je positieve ontwikkelingen, want zo zie ik het, zo in een negatieve context kunt plaatsen....

Hoe denk je trouwens aan de ontwikkelingen aan auto's om maar eens wat te noemen? Ook de schuld van de marketeers, en dat ze veiliger en makkelijker te rijden zijn en zo dat is verder natuurlijk niet belangrijk.

Pruimpit schreef:Die ouwe degelijke analoge SLR's waren voor marketeers een nachtmerrie. Zij verkopen liever camera's die in no time verouderd zijn. En consumenten die dat niet willen zien worden lekker gemaakt met allerlei extra feautures. Straks zal de eye-focus control ook wel weer teug komen. Consumenten die daar ook niet om geven moeten nog extra gepusht worden. Lees de camera moet het niet te lang uithoudenyoyo schreef:Een Neanderthaler zat niet op een SLR te wachten.Pruimpit schreef:De SLR-gebruiker zat niet op live view te wachten. Maar ja, creeer een behoefte en vervul die.
De SLR-gebruiker zat tien jaar geleden ook niet op een DSLR te wachten.![]()
Nee de marketeer komt vandaag de dag een stuk beter aan zijn trekken. Voor de marketeer is kwaliteit geen doel op zich, maar een middel om zijn product beter te verkopen. Zie het verschil ook tussen Leica en Canon.

Enig idee wat een Neanderthaler is...?

Psies.Pruimpit schreef:Ja hoor, en misschien waren die mensen wel gelukkiger dan wij nu zijnyoyo schreef:
![]()
Enig idee wat een Neanderthaler is...?
Maar die zaten denk ik ook niet personen af te zeiken die wel met hun tijd mee gingen zodat ze meer konden in minder tijd met minder inspanning. Om een mamoet neer te halen moest je ze nog wel weten te vinden. En om die nieuwe speer te gebruiken moest je nog steeds oefenen om er het beste resultaat uit te halen. Iemand die niet oefent en niet zuiver werpt heeft ook aan die nieuwe speer niets...
Het gaat nog steeds om de jager.
EerzaamPatrickP schreef:Ik begrijp dat je niet van "markerteers" houdt? Het lijkt me toch een eerzaam beroep hoor.Pruimpit schreef:Die ouwe degelijke analoge SLR's waren voor marketeers een nachtmerrie.
...
Nee de marketeer komt vandaag de dag een stuk beter aan zijn trekken. Voor de marketeer is kwaliteit geen doel op zich, maar een middel om zijn product beter te verkopen.
Opvallend trouwens hoe je positieve ontwikkelingen, want zo zie ik het, zo in een negatieve context kunt plaatsen....
Hoe denk je trouwens aan de ontwikkelingen aan auto's om maar eens wat te noemen? Ook de schuld van de marketeers, en dat ze veiliger en makkelijker te rijden zijn en zo dat is verder natuurlijk niet belangrijk.




Mooi voorbeeldje van marketeers aan het werk. Waarom doen veel mensen toch aan een bepaalde lotterij mee? Om prijzen te winnen, of zijn ze bang de boot te missen als... eerzaam beroep
Eye-focus zit al op de alpha's (en destijds al op dynax). Maar iedereen zet het uit.Pruimpit schreef:Die ouwe degelijke analoge SLR's waren voor marketeers een nachtmerrie. Zij verkopen liever camera's die in no time verouderd zijn. En consumenten die dat niet willen zien worden lekker gemaakt met allerlei extra feautures. Straks zal de eye-focus control ook wel weer teug komen. Consumenten die daar ook niet om geven moeten nog extra gepusht worden. Lees de camera moet het niet te lang uithoudenyoyo schreef:Een Neanderthaler zat niet op een SLR te wachten.Pruimpit schreef:De SLR-gebruiker zat niet op live view te wachten. Maar ja, creeer een behoefte en vervul die.
De SLR-gebruiker zat tien jaar geleden ook niet op een DSLR te wachten.![]()
Nee de marketeer komt vandaag de dag een stuk beter aan zijn trekken. Voor de marketeer is kwaliteit geen doel op zich, maar een middel om zijn product beter te verkopen. Zie het verschil ook tussen Leica en Canon.
- Patrick
- Clublid
- Berichten: 27171
- Lid geworden op: do nov 01 2007 7:24 pm
- Locatie: Velserbroek
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik ben gezegend met een wat meer optimistische kijk op de wereld. Vooruitgang houd je toch niet tegen, dus daar ga ik niet moeilijk over doen. Sterker nog: ik omarm het!Pruimpit schreef:EerzaamDe mensen doen hun werk, maar eerzaam gaat mij te ver. De autovergelijking is leuk, maar bij een marketeer is veiligheid en gemak slechts een middel om de consument gemakkelijker over te halen zijn product te kopen. Daarom is het perpetuum mobile ook voor velen een ware nachtmerrie. Want daar valt maar 1 keer geld aan te verdienen
Zo werkt het gewoon in de grote mensenwereld. Een marketeer verkocht bijvoorbeeld geen waar aan Zuid Afrika ten tijde van de apartheid. Niet omdat hij de apartheid moreel verwerpelijk vind, maar omdat hij imagoschade wil voorkomen. Dus hij kijkt wel vooruit
Want dacht je waarom veel bedrijven tegenwoordig zo milieuvriendelijk zijn
![]()
Mooi voorbeeldje van marketeers aan het werk. Waarom doen veel mensen toch aan een bepaalde lotterij mee? Om prijzen te winnen, of zijn ze bang de boot te missen als... eerzaam beroep

-
- Forumlid
- Berichten: 1521
- Lid geworden op: zo jul 24 2005 7:30 am
- Locatie: Amersfoort
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik heb tot mijn verbazing liveview gisteren voor het eerst gebruikt en wel met veel plezier. Als ik een foto op een moeilijke plaats moet maken kan ik nu tenminste zonder in allerlei bochten te kronkelen om bij het oculair te komen op het scherm mijn compositie bepalen. Ik zou mijn D300 er niet om gekocht hebben, maar nu blijkt het toch wel verdraaid handig te zijn.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
- V70ORD5
- Forumlid
- Berichten: 651
- Lid geworden op: vr nov 16 2007 11:55 pm
- Locatie: Leeuwarden
- Ervaringsniveau: *
Ik ga het gebruiken als argument naar mijn vrouw (zij heeft de broek aan en de beurs in haar hand) en ga haar vertellen dat de D300 net zo werkt als de compact camera...... "Je kan op het schermpje zien wat voor foto je gaat maken...." What you see is what you get.
Alleen de kwaliteit is onmeetbaar beter. Dus die camera moet er gewoon komen.

Alleen de kwaliteit is onmeetbaar beter. Dus die camera moet er gewoon komen.



...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....