He, lekker gevoel!

Discussies over ons favoriete merk
dodo

He, lekker gevoel!

Bericht door dodo » wo mar 12 2008 1:30 pm

Het is eigenlijk raar dat je er een topic aan moet wijden... maar toch doe ik het even!

Zoals sommigen weten had mijn D80 last van hot pixels. Even gemaild met het service point in Beverwijk, en ja, ik kon langskomen, ik kon erop wachten en het viel nog onder garantie ook. Word ik altijd een beetje sceptisch van, maar ik ben er toch maar even heengegaan vandaag.

Ik was er om half elf, ik reed er eerst straal voorbij want alléén geel is niet genoeg om mij te laten stoppen... een setje vlaggen was handiger geweest :). Eenmaal binnen bemerkte ik meteen een relaxte sfeer. Aardige (jonge)dames achter de balie, met verstand van zaken, en ik was meteen aan de beurt. Enige andere persoon zat al met een krantje en een bakje koffie te wachten. Volkomen gelukkig, zo te zien.

"Goedemorgen, ik heb vorige week gemaild, dit en dit is aan de hand en ik zou er graag op wachten".
"Ja hoor, natuurlijk meneer Dodo, geeft u de camera maar, het duurt een half uurtje tot veertig minuten, het is zo gebeurd".

Ik zat nog geen 5 minuten of ik kreeg al een bakje koffie erbij, ze kwamen het nog brengen ook.

En inderdaad, na 30 minuten: "Meneer Dodo? Uw camera is klaar, we hebben de CCD ge-remapped en u heeft nergens meer last van. Hier is uw reparatiebon." Alsof de verloskundige kwam vertellen dat er bij de bevalling geen complicaties zijn geweest en dat er een wolk van een kind was geboren!

Na een vriendelijk "bedankt, graag gedaan, tot ziens" scheidden onze wegen weer.

En het stomme? Volgens mij hoort dit zo te gaan. Dat heet service. Ze verdienen de naam Service Point met recht!

En oh ja, thuis toch ff gecheckt: geen hot pixel meer te zien, gewoon een prachtig zwart scherm!

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » wo mar 12 2008 1:48 pm

Laat maar wat foto's zien dan. :-)
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » wo mar 12 2008 1:48 pm

Al eerder gemeld, "Beverwijk" is prima.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

GuyVerschuere
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door GuyVerschuere » wo mar 12 2008 1:55 pm

Blij dit te horen. Bestaat er ook zo'n service point voor België?
egregius.be - urbexforum.be
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod

mikemix

Bericht door mikemix » wo mar 12 2008 2:09 pm

Het is al jammer dat je er een draadje aan moet wijden, in mijn beleving is het vanzelfsprekend.
Laatst gewijzigd door mikemix op wo mar 12 2008 3:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

dodo

Bericht door dodo » wo mar 12 2008 2:13 pm

Laat maar wat foto's zien dan.
Zeg... mag ik even thuiskomen;)? Binnenkort in m'n fotocursus: nachtfotografie! Dan zie je ze wel verschijnen, overigens staat een aantal van m'n foto's al onder "dagje mensen kijken" bij "presentatie foto's".
Het is al jammer dat je er een draadje aan moet weiden, in mijn beleving is het vanzelfsprekend.
In mijn beleving hoort het vanzelfsprekend te zijn... maar is het dat tegenwoordig niet meer. Vandaar ook mijn eerste zin he. Gewoon even iemand in het zonnetje zetten, ook als het eigenlijk niet nodig moet zijn! Heb je er zelf ervaringen mee?

mikemix

Bericht door mikemix » wo mar 12 2008 3:09 pm

Helaas tot nu toe niet goed, blij te lezen dat het ook anders kan :)

dodo

Bericht door dodo » wo mar 12 2008 3:14 pm

Toch hoop ik niet dat ik een uitzondering ben... en gezien de eerdere reacties denk ik dat gelukkig niet. Hoop dat je toekomstige ervaringen beter zijn!

dodo

Bericht door dodo » wo mar 12 2008 3:19 pm

Blij dit te horen. Bestaat er ook zo'n service point voor België?
Ik kan het op de site van Nikon België niet zo gauw terugvinden. Sorry...

Kun je je camera niet in NL laten repareren (of is er niks stuk en was je gewoon benieuwd)? Je hebt neem ik aan de aankoopbon en het garantiebewijs nog?

Als ik me niet vergis heeft België zelfs 2 jaar garantie...?

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » wo mar 12 2008 3:31 pm

Even contact opnemen met Beverwijk.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

GdP

Bericht door GdP » wo mar 12 2008 4:10 pm

Het mag dan vanzelfsprekend zijn, maar het is goed dat er ook eens positieven geluiden worden geuit.

Licaga

Bericht door Licaga » wo mar 12 2008 4:16 pm

service is uitstekend in beverwijk, vorige week maandag 70 -300 vr weg gebracht de zelfde week op vrijdag weer klaar
geen kosten werk weer perfect zelfs nog beter want ze hebben de focus goed af gesteld.

see you

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Re: He, lekker gevoel!

Bericht door Patrick » wo mar 12 2008 10:43 pm

dodo schreef:Ik was er om half elf, ik reed er eerst straal voorbij want alléén geel is niet genoeg om mij te laten stoppen... een setje vlaggen was handiger geweest :).
Ik was er vandaag ook even. Het schijnt dat het eraan zit te komen: ze gaan iets aan de buitenkant doen. In ieder geval stond er vandaag iemand binnen een deur te schilderen. Iemand die op de reparatieafdeling werkt overigens; we herkenden elkaar van de Nikon dag laatst in Utrecht. Zou het rustig zijn op reparatiegebied of zo? :roll:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Frank771
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Frank771 » do mar 13 2008 9:15 am

Twee weken geleden een lang weekend naar Alkmaar geweest, en de maandag daarop even langs Beverwijk om de D200 een onderhoudsbeurt te laten ondergaan met de opmerking dat ie niet altijd even scherp is.
Uiteraard de vraag gesteld of ik de camera in de namiddag eventueel weer kon meenemen. Dit moest mogelijk zijn echter als er reparaties uitkwamen, zou het niet kunnen i.v.m. de tijd. Hier kan ik in meegaan, dus geen probleem. Na een paar uurtjes werd ik gebeld dat ze het 'focus-probleempje' hadden verholpen maar het voorste rubber bij het instelwiel was door transpiratie iets losgelaten en of het goed was dat er een nieuw exemplaar op mocht komen. Dus toch een reparatie willen uitvoeren,dan was ie weer 'op en top'! Dit vond ik echt een tof gebaar en goede service. :D
Goed, voor iets meer dan 100euro had ik mijn D200 weer in goede conditie, inclusief dus de onderhoudsbeurt! Voor mijn auto ben ik meer kwijt aan onderhoud in twee jaar..... :wink:
Met een cake achterlatend voor de koffie, heb ik mijn D200 weer meegenomen. Niets op aan te merken dus,wat service betreft!
D4--D800+MB-D12--SB900--SB700--24-120 f4 VRll--200-400mmF4--50mmf1,8--16-35F4VR--70/200f2,8(Sigma)--Manfrotto monopod--Manfrotto driepoot--ThinkTank incl.trolley.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » do mar 13 2008 2:59 pm

Frank771 schreef:het voorste rubber bij het instelwiel was door transpiratie iets losgelaten en of het goed was dat er een nieuw exemplaar op mocht komen.
Herkenbaar. Het schijnt dat deze "reparatie" (het is een soort sticker verwijderen en een ander plakken) vrijwel nooit hoeft in Azië; wij hebben ander zweet hier... :shock: :shock: :shock:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”