Konijenberg... wat is er aan de hand. ...
-
- Forumlid
- Contacteer:
jammer marianne dat je niet inhoudelijk reageert.
jouw b.t.w. verhaal s natuurlijk echte onzin.(je bent dus slecht geinformeerd?)
probeerde je ook duidelijk te maken dat het gedrag van detaillisten erg verschillend is en dat de meerwaarde van een winkel soms erg marginaal is of juist zeer aanvullend.
in die zin zijn het zeker geen appels en peren.
(gaat dus niet over de spullen maar over de kwaliteit van het distributiekanaal).
verder succes met je betoog!
jouw b.t.w. verhaal s natuurlijk echte onzin.(je bent dus slecht geinformeerd?)
probeerde je ook duidelijk te maken dat het gedrag van detaillisten erg verschillend is en dat de meerwaarde van een winkel soms erg marginaal is of juist zeer aanvullend.
in die zin zijn het zeker geen appels en peren.
(gaat dus niet over de spullen maar over de kwaliteit van het distributiekanaal).
verder succes met je betoog!
alfredo schreef:GdP schreef:Ik vind gewoon dat als je klachten hebt over een bepaalde winkel, dan moet je die gewoon terplekken uiten. En niet een forum hiervoor gebruiken.
Dit soort klachten op een forum zetten lost gewoon niets op. Bovendien kan jouw klacht een incident geweest zijn, die helemaal niet representatief is voor de betreffende winkel. Maar je zet ze wel hier te kakken.
Ik vind dat het hier een onafhankelijk niet commercieel forum is, waar men zijn ervaringen met winkeliers best mag uiten..
ik weet zeker dat dit forum ook door winkeliers gebruikt wordt om producten en diensten aan te prijzen.... waarom zou er geen kritiek geuit mogen worden? heeft er soms iemand aandelen in die winkel?
Ach het komt op mij wat achterbaks over wanneer je hier gaat zitten klagen, terwijl je voor je klachten bij de winkelier moet wezen.
Ben je niet tevreden? Wees dapper en ga bij je winkelier klagen.
En zoek samen naar een oplossing.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Leg mij eens uit waarom dit appels en peren zijn!Marianne van Versendaal schreef:@ Nikon
Je moet niet zo dom zijn om alles te willen weten.
@ Focus2
Wat betreft de model treintjes laten we geen appels met peren gaan vergelijken.
En nu tijd om de volgende Firma op de hak te nemen lijkt mij.
Of weer gewoon over fotografie en aparatuur praten kan natuurlijk ook!
Mvg Marianne.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
@GdP Het woord 'achterbaks' triggerd met toch. Ik deel een aantal feiten met de forum beoekers, dit forum helpt je om keuzes te maken over van alles en nog wat, dus ook over de winkelkeuze. Na mijn vervelende incident wilde ik vaststellen of het een incident is of dat meer forumleden hier last van hebben en of wellicht een alternatief weten. Nu dit topic geeft een aardig beeld.
Het feit dat ik uiteraard eerst in de winkel om opheldering gevraagd heb is te lezen in dit topic, het feit dat ik ze een vrij uitvoerige brief met mijn bevindingen heb gestuurd staat hier te lezen, de reactie van Konijnenberg op die brief staat ook in dit topic te lezen.
Ik neem dus aan dat achterbaks voor 'algemeen' bedoeld is en niet voor mij als topicstarter? U bent toch dezelfde GdP van 'gewoon stom konijn' voorin dit topic?
Het feit dat ik uiteraard eerst in de winkel om opheldering gevraagd heb is te lezen in dit topic, het feit dat ik ze een vrij uitvoerige brief met mijn bevindingen heb gestuurd staat hier te lezen, de reactie van Konijnenberg op die brief staat ook in dit topic te lezen.
Ik neem dus aan dat achterbaks voor 'algemeen' bedoeld is en niet voor mij als topicstarter? U bent toch dezelfde GdP van 'gewoon stom konijn' voorin dit topic?
Ik denk niet dat Marianne iets te maken heeft met Konijnenberg.
http://vanversendaal.com/mvanversendaal/
http://vanversendaal.com/mvanversendaal/
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Ik snap niet dat als je een goeie ervaring hebt met een winkel dat je dat dan wel hier mag plaatsen zonder door iedereen afgeschoten te worden en als je een slechte ervaring hebt zou dat dood gezwegen moeten worden.
Er wordt geopperd dat je een geschil met de winkel zelf op moet lossen en dat is zeker de eerste actie die je moet ondernemen maar soms is het vechten tegen de bierkaai en wordt je relaas niet gehoord en dan ben je klaar natuurlijk.
En waarom zou je de arrogante manier van klant afwimpelen dan niet aan de kaak mogen stellen.
We hoeven die grootgrutters toch niet de hand boven het hoofd te houden.
Mijn mening.
Mvg, Gino
Er wordt geopperd dat je een geschil met de winkel zelf op moet lossen en dat is zeker de eerste actie die je moet ondernemen maar soms is het vechten tegen de bierkaai en wordt je relaas niet gehoord en dan ben je klaar natuurlijk.
En waarom zou je de arrogante manier van klant afwimpelen dan niet aan de kaak mogen stellen.
We hoeven die grootgrutters toch niet de hand boven het hoofd te houden.
Mijn mening.
Mvg, Gino

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
ik zie dit hetzelfde als lullen over een ander. Dat is wel een klootzak zeg, daar moet je echt voor oppassen. Wel daar denk ik toch anders over. Je moet het zelf ervaren of die persoon werkelijk zo is. Er word namelijk meer slechte dingen geluld dan goede dingen is mijn ervaring. Als het mij niet bevalt ga ik gewoon ergens anders heen en trek ik eerst mijn veluwese bek los. Desnoods in de winkel waar het publiek bij is. Maar dan moeten ze het wel erg bond maken hoor.
Als je gaat inruilen dat weet je waar je mee bezig bent. En inderdaad met inruilen zijn ze niet zo gul in Den Ham. Dat weet ik ook wel.
Maar liever wat inleveren dan dat gezeik van marktplaats waar de meesten voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Als ik het product wil hebben en ik heb het geld ervoor liggen, ga ik niet lopen zeuren om de laatste euro's. Wij horen hier het verhaal van maar 1 kant en je moet altijd het verhaal van 2 kanten horen vind ik. Dus als je commentaar geeft moet dat dondersgoed onderbouwd zijn. Daarom vind ik commentaar op een zaak altijd maar zozo en meer niet. Ik kijk daar niet naar. Ik ga op mijn eigen ervaring af en die is tot nu toe gewoon goed. Als ik wat nieuws koop, ga ik eerst naar hun toe en dan zie ik het wel verder.
Want als je op internet gaat zoeken naar de laagste prijs dan zit er vaak een addertje onder het gras. Zoals het niet vermelden van de btw. Wat mij dan opvalt is dat het maar soms tientjes scheelt en daar ga ik echt geen moeite voor doen. Over alle fotozaken, autozaken, witgoed zaken enz. Is altijd wel wat aan op te merken.
groet Jan
ps leuk dat ik zoveel forum bezoekers op mijn website zie. Zelfs 1 heeft er 32 pagina's bekeken. En dat is best veel al zeg ik het zelf.

Maar liever wat inleveren dan dat gezeik van marktplaats waar de meesten voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Als ik het product wil hebben en ik heb het geld ervoor liggen, ga ik niet lopen zeuren om de laatste euro's. Wij horen hier het verhaal van maar 1 kant en je moet altijd het verhaal van 2 kanten horen vind ik. Dus als je commentaar geeft moet dat dondersgoed onderbouwd zijn. Daarom vind ik commentaar op een zaak altijd maar zozo en meer niet. Ik kijk daar niet naar. Ik ga op mijn eigen ervaring af en die is tot nu toe gewoon goed. Als ik wat nieuws koop, ga ik eerst naar hun toe en dan zie ik het wel verder.
Want als je op internet gaat zoeken naar de laagste prijs dan zit er vaak een addertje onder het gras. Zoals het niet vermelden van de btw. Wat mij dan opvalt is dat het maar soms tientjes scheelt en daar ga ik echt geen moeite voor doen. Over alle fotozaken, autozaken, witgoed zaken enz. Is altijd wel wat aan op te merken.
groet Jan

ps leuk dat ik zoveel forum bezoekers op mijn website zie. Zelfs 1 heeft er 32 pagina's bekeken. En dat is best veel al zeg ik het zelf.

@jmfotografie
Ik ben blij voor je dat je goede zaken doet met Konijn. Dat jij aangeeft 'ik zie dit hetzelfde als lullen over een ander' neem ik voor kennisgeving aan.
Als je de topic leest zie je dat ik ook de reactie van Konijnenberg heb gemeld. (Dat is toch de tweede kant).
Ik ben zelf niet zo het type wat in winkels gaat lopen schreeuwen. Als we het niet eens worden lopen ze omzet mis die ik dan net zo lief aan een ander gun. Ik kan overigens over het algemeen uitstekend mijn woordje doen
Mbt marktplaats, met veel plezier heb ik al twee objectieven verkocht zonder gedoe. Wellicht kan ik je ook nog herinneren aan het feit dat ik precies om de reden die jij noemt (mbt kopen op internet) naar Konijn toe ging, alleen is dat (zowel naar de mening van Konijn, als mijn mening) niet goed verlopen. 
Ik ben blij voor je dat je goede zaken doet met Konijn. Dat jij aangeeft 'ik zie dit hetzelfde als lullen over een ander' neem ik voor kennisgeving aan.
Als je de topic leest zie je dat ik ook de reactie van Konijnenberg heb gemeld. (Dat is toch de tweede kant).
Ik ben zelf niet zo het type wat in winkels gaat lopen schreeuwen. Als we het niet eens worden lopen ze omzet mis die ik dan net zo lief aan een ander gun. Ik kan overigens over het algemeen uitstekend mijn woordje doen

-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
zou je dat nu wel zo doen?
Hallo JOEB,
Als ik de berichten goed heb gelezen, heeft Konijn de zaak toch goed opgelost.
Hebben ze hun verontschuldigingen aangeboden.
Zijn ze van voornemens het beter te doen.
Lijkt me een correcte afwikkeling van zaken.
Maar als ik me niet vergis heb je dit topic gestart voordat je antwoord had van Konijn.
Dan vraag ik me af waarom niet eerst op antwoord wachten en als het helemaal niet lukt om er met konijn uit te komen, kan je het altijd wereldkundig maken.
Maar nu heb ik er niet zo'n prettig gevoel over.
Ik vraag me af of je reactie wel gerechtvaardigd is na de reactie van Konijn.
Maar dat kan je het beste zelf beoordelen.
Groetjes George
Als ik de berichten goed heb gelezen, heeft Konijn de zaak toch goed opgelost.
Hebben ze hun verontschuldigingen aangeboden.
Zijn ze van voornemens het beter te doen.
Lijkt me een correcte afwikkeling van zaken.
Maar als ik me niet vergis heb je dit topic gestart voordat je antwoord had van Konijn.
Dan vraag ik me af waarom niet eerst op antwoord wachten en als het helemaal niet lukt om er met konijn uit te komen, kan je het altijd wereldkundig maken.
Maar nu heb ik er niet zo'n prettig gevoel over.
Ik vraag me af of je reactie wel gerechtvaardigd is na de reactie van Konijn.
Maar dat kan je het beste zelf beoordelen.
Groetjes George

Laatst gewijzigd door George Fennes op do mar 13 2008 5:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blijf het objectief bekijken
Ik heb volledig begrip voor je situatie. Ik geef alleen maar mijn mening van hoe ik het doe, meer niet hoor. Dit is nu jou ervaring met dit bedrijf. Konijn is niet zalig makend begrijp me goed. De 1 vind dit en ik vind dat.JOEB schreef:@jmfotografie
Ik ben zelf niet zo het type wat in winkels gaat lopen schreeuwen. Als we het niet eens worden lopen ze omzet mis die ik dan net zo lief aan een ander gun. Ik kan overigens over het algemeen uitstekend mijn woordje doenMbt marktplaats, met veel plezier heb ik al twee objectieven verkocht zonder gedoe. Wellicht kan ik je ook nog herinneren aan het feit dat ik precies om de reden die jij noemt (mbt kopen op internet) naar Konijn toe ging, alleen is dat (zowel naar de mening van Konijn, als mijn mening) niet goed verlopen.
Voorbeeld: mijn auto een suzuki heb ik gekocht en in onderhoud bij een kleine garage. Daar kom ik vaak om lekker te proaten met de monteurs en de baas is geen moeilijke man. Maar we komen niet tot elkaar wat de inruil prijs betreft. Dan houd het gewoon op en koop ik een andere auto bij een andere garage. Toch blijf ik bij hem wat onderhoud betreft ook met de nieuwe auto. Wat ik nu wil zeggen is: een klein bedrijf kan beter op de klant in springen dan een groot bedrijf waar je meer een nummer bent.
Je bent al een nummer als je bij konijn binnen komt. NUMMER 30!!!!!!!!!
Daar lopen veel verkopers en niet alle verkopers hebben er evenveel verstand van, is ook mijn ervaring. Maar ik weet wat ik wil, scheelt heel veel natuurlijk. Bij een bedrijf als in Den Ham worden fouten gemaakt.
Daar is niets aan te doen. Ik kijk daar gewoon doorheen en maak er geen punt van. Want ik weet wat ik wil.
zo zit ik in elkaar. En dit is een tip meer niet. Ik val je ook niet aan en verdedig je ook niet. Ik kijk gewoon naar mijn ervaring met dit bedrijf.
groet Jan

- alfredo
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Ik ben het niet eens met de reacties van mensen die zeggen dat een topic zoals dit hetzelfde is als achter iemands rug praten of zelf achterbaks, zoals ook geopperd werd...
het is slechts een mening van iemand, en er blijken er meer te zijn...
ook zijn er goede ervaringen... en iedereen heeft het recht ze hier te vermelden... wellicht dat dit de branche alleen maar helpt beter te worden.
Zijn consumentenprogramma's dan ook achterbaks? daar worden de bedrijven die het niet goed doen gewoon met de naam genoemd.
En dan bestaat er ook altijd nog zoiets als de koude of warme douche!
Dus mensen alsjeblieft niet zo moraliserend.
ps. misschien een vast sticky topic? koude en warme douches...
het is slechts een mening van iemand, en er blijken er meer te zijn...
ook zijn er goede ervaringen... en iedereen heeft het recht ze hier te vermelden... wellicht dat dit de branche alleen maar helpt beter te worden.
Zijn consumentenprogramma's dan ook achterbaks? daar worden de bedrijven die het niet goed doen gewoon met de naam genoemd.
En dan bestaat er ook altijd nog zoiets als de koude of warme douche!
Dus mensen alsjeblieft niet zo moraliserend.
ps. misschien een vast sticky topic? koude en warme douches...
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..
@George (en anderen.)
Dat ben ik toch met je oneens. Ze hebben niet een foutje gemaakt maar 4 fouten. Dat is voor mij reden geweest om op dit forum te vragen wat de ervaringen van anderen zijn. Dat staat los van het feit dat ik een brief gestuurd heb waarop ze keurig hebben gereageerd (overigens ik schrijf niets over verontschuldigingen van hun kant). Dat is wat anders dan een oplossing. Ik ben er dus ook niet uitgekomen. Die kans hadden ze zaterdagmiddag.
Verder vraag ik me toch af waar die gevoelige snaar zit wanneer je met heldere intenties de kwaliteit van een fotovakzaak aan de orde stelt. Zoals ik reeds eerder scheef, dit topic zal ook weer mensen helpen om bepaalde keuzes te maken. Jij bent tevreden over Konijn met je een aantal anderen. Da's mooi.
Ik ben te weten gekomen dat er meer incidenten zijn bij Konijn en dat er ook zeer tevreden klanten zijn. Ik ben te weten gekomen dat inruilen bij konijn niet zo zinvol is (geldt wellicht voor de meeste fotozaken?) Ik heb bevestiging gekregen dat het 'voelen en proberen' een prima reden is om naar de fotovakhandel te gaan, ik wist al maar heb dat ook bevestigd gekregen dat je huiswerk op internet doen heel belangrijk is. Ik heb gehoord dat je beter niet op een zaterdag naar konijn kunt gaan, hoewel ik bij mijn vorige bezoeken dat niet als vervelend heb ervaren...etc
Nou dat is toch alleen maar winst?
In mijn postings heb ik alleen feiten en mijn menig weergegeven. Geen verdachtmakingen, geen insinuaties, geen roddel. Dus ook voor de hemelpoort durf ik deze actie te rechtvaardigen.
Dat ben ik toch met je oneens. Ze hebben niet een foutje gemaakt maar 4 fouten. Dat is voor mij reden geweest om op dit forum te vragen wat de ervaringen van anderen zijn. Dat staat los van het feit dat ik een brief gestuurd heb waarop ze keurig hebben gereageerd (overigens ik schrijf niets over verontschuldigingen van hun kant). Dat is wat anders dan een oplossing. Ik ben er dus ook niet uitgekomen. Die kans hadden ze zaterdagmiddag.
Verder vraag ik me toch af waar die gevoelige snaar zit wanneer je met heldere intenties de kwaliteit van een fotovakzaak aan de orde stelt. Zoals ik reeds eerder scheef, dit topic zal ook weer mensen helpen om bepaalde keuzes te maken. Jij bent tevreden over Konijn met je een aantal anderen. Da's mooi.
Ik ben te weten gekomen dat er meer incidenten zijn bij Konijn en dat er ook zeer tevreden klanten zijn. Ik ben te weten gekomen dat inruilen bij konijn niet zo zinvol is (geldt wellicht voor de meeste fotozaken?) Ik heb bevestiging gekregen dat het 'voelen en proberen' een prima reden is om naar de fotovakhandel te gaan, ik wist al maar heb dat ook bevestigd gekregen dat je huiswerk op internet doen heel belangrijk is. Ik heb gehoord dat je beter niet op een zaterdag naar konijn kunt gaan, hoewel ik bij mijn vorige bezoeken dat niet als vervelend heb ervaren...etc
Nou dat is toch alleen maar winst?
In mijn postings heb ik alleen feiten en mijn menig weergegeven. Geen verdachtmakingen, geen insinuaties, geen roddel. Dus ook voor de hemelpoort durf ik deze actie te rechtvaardigen.