Konijenberg... wat is er aan de hand. ...
-
- Forumlid
- Berichten: 522
- Lid geworden op: za jan 12 2008 8:09 pm
- Locatie: Noord-Holland
- Contacteer:
@marco
nee gelukkig niet, maar ben niet erg gevoelig voor reklame uitingen van zowel leveranciers als detallisten.
bij het kopen van en bij voor mij nog onbekende spullen/winkels hecht ik echter wel vaak waarde aan opgedane ervarigen van andere kopers,
voorts deel graag ook mijn opgedane ervaringen met derden.
ik meen dat het hebben van een uitwisseling punt derhalve een must is.
zowel consument als leverancier kunnen hiermee hun voordeel mee doen.
en....dat is dat ook het laatste wat ik er over zeggen wil.
groet,
bernard
nee gelukkig niet, maar ben niet erg gevoelig voor reklame uitingen van zowel leveranciers als detallisten.
bij het kopen van en bij voor mij nog onbekende spullen/winkels hecht ik echter wel vaak waarde aan opgedane ervarigen van andere kopers,
voorts deel graag ook mijn opgedane ervaringen met derden.
ik meen dat het hebben van een uitwisseling punt derhalve een must is.
zowel consument als leverancier kunnen hiermee hun voordeel mee doen.
en....dat is dat ook het laatste wat ik er over zeggen wil.
groet,
bernard
Ik was er vorige week geweest, werd binnen een kwartier geholpen.
Ik had een paar wensen, orrienteren voor een 10-20 of 12-24 lens, sensor cleaning, kijken voor een statief, statisch borsteltje, en een afstandsbediening. al met al toch een redelijke lijst.
In eerste instantie, vriendelijk geholpen (kopje thee met tafel).
een paar lenzen erbij, testen, en idd meteen maar de sensor cleaning. Hij had een D80 testcamera, maar idd na 4 foto's was de batterij op, en hij had ook geen reserve die vol was.... Gelukkig had ik er nog een reserve bij me...
Voor de visible dust, kwam hij eerst met de dure aanzetten, en vroeg 'm of hij de oudere versie ook nog had (van 20 euro goedkoper, en na lang zoeken had hij die toch nog...), (verschillen waren miniem)
Hij bleef maar terug komen op de lens of ik al een keuze had gemaakt, maar ik zei dat ik me wilde orrienteren en dat ik er idd thuis nog een nachtje over wilde slapen... en toen sloeg de sfeer een beetje om.. beetje kort door de bocht, en ik verwacht wel een korte toelichting, bv bij de afstandsbediening.
Wilde kijken of de gorillapod idd geschikt was voor een spiegelreflex met mijn standaard 18-250 lens, hij zei van wel, maar toen ik 'm er opzette stond ie te beven op zijn (statief) pootjes.......
En ze hebben weer een nieuw computersysteem, dus mijn naam en adres gegevens en aankopen van vorig jaar stonden niet meer in de computer (hoe moelijk kan het zijn om een database om te zetten??)
Heb wel het een en ander gekocht, maar heb niet zo'n lekker gevoel er aan over gehouden... tje wat betreft klantvriendelijk zijn ze sterk achteruit gegaan.
ps. vandaag van een vriendin gehoord, die daar begin van de week iets besteld had, na 5 dagen nog steeds niet oin huis heeft.....
Ik had een paar wensen, orrienteren voor een 10-20 of 12-24 lens, sensor cleaning, kijken voor een statief, statisch borsteltje, en een afstandsbediening. al met al toch een redelijke lijst.
In eerste instantie, vriendelijk geholpen (kopje thee met tafel).
een paar lenzen erbij, testen, en idd meteen maar de sensor cleaning. Hij had een D80 testcamera, maar idd na 4 foto's was de batterij op, en hij had ook geen reserve die vol was.... Gelukkig had ik er nog een reserve bij me...
Voor de visible dust, kwam hij eerst met de dure aanzetten, en vroeg 'm of hij de oudere versie ook nog had (van 20 euro goedkoper, en na lang zoeken had hij die toch nog...), (verschillen waren miniem)
Hij bleef maar terug komen op de lens of ik al een keuze had gemaakt, maar ik zei dat ik me wilde orrienteren en dat ik er idd thuis nog een nachtje over wilde slapen... en toen sloeg de sfeer een beetje om.. beetje kort door de bocht, en ik verwacht wel een korte toelichting, bv bij de afstandsbediening.
Wilde kijken of de gorillapod idd geschikt was voor een spiegelreflex met mijn standaard 18-250 lens, hij zei van wel, maar toen ik 'm er opzette stond ie te beven op zijn (statief) pootjes.......
En ze hebben weer een nieuw computersysteem, dus mijn naam en adres gegevens en aankopen van vorig jaar stonden niet meer in de computer (hoe moelijk kan het zijn om een database om te zetten??)
Heb wel het een en ander gekocht, maar heb niet zo'n lekker gevoel er aan over gehouden... tje wat betreft klantvriendelijk zijn ze sterk achteruit gegaan.
ps. vandaag van een vriendin gehoord, die daar begin van de week iets besteld had, na 5 dagen nog steeds niet oin huis heeft.....
- a90
- Forumlid
- Berichten: 4882
- Lid geworden op: di nov 07 2006 10:20 pm
- Locatie: Nieuw Vennep
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik weet het niet hoor. Je wordt op je wenken bediend, krijgt wat te drinken aangeboden, wordt voorzien van test spullen, wordt regelmatig gevraagd of je nog assistentie nodig hebt en als je dan aangeeft er nog een nachtje over te willen slapen dan vindt je het gek dat ze doorwillen naar de volgende klant ?
Het is toch geen soos daar? Ze overleven door hoge volumes tegen lage prijzen te verkopen, kortom de lage prijs die je daar verwacht te krijgen kan alleen als ze veel kunnen verkopen en niet een uur bezig zijn voor iemand die toch nog niet gaat kopen.
Het klinkt misschien een beetje cru maar handel is handel en als je meer tijd - aandacht etc. wil dan kun je altijd terecht bij de lokale fotoboer. Niet vreemd opkijken als hij je 30% meer vraagt voor het zelfde.
Het is toch geen soos daar? Ze overleven door hoge volumes tegen lage prijzen te verkopen, kortom de lage prijs die je daar verwacht te krijgen kan alleen als ze veel kunnen verkopen en niet een uur bezig zijn voor iemand die toch nog niet gaat kopen.
Het klinkt misschien een beetje cru maar handel is handel en als je meer tijd - aandacht etc. wil dan kun je altijd terecht bij de lokale fotoboer. Niet vreemd opkijken als hij je 30% meer vraagt voor het zelfde.

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Ik ben ook wel gevoelig voor nette en eerlijke benadering van klanten.
Het is tenslotte een winkel en je wilt je info hebben voordat je iets koopt.
Het is allemaal niet goedkoop en sommige moeten er toch echt lang voor sparen. Als je daar dan zit is het toch fijn dat je eerlijk en netjes behandeld word. Ik zou me alleen niet zo veel van andere menigen aantrekken ieder persoon is anders en verwacht weer andere dingen.
Wat me wel handig lijkt is als je veel wilt proberen en veel vragen hebt even te informeren welke dagen het rustig is zodat ze je ook de tijd kunnen geven die je verwacht. Ga dan niet op een drukke dag heen en verwacht persoonlijke behandeling zonder dat je iets wilt kopen.
Of deze onderwerpen op een forum thuis horen. Tja waarom niet..
De winkels hebben het zelf in de hand hoe ze klanten benaderen en mond op mond reclame is de beste reclame die er is. :mrgreen: En gratis !!!
Het is tenslotte een winkel en je wilt je info hebben voordat je iets koopt.
Het is allemaal niet goedkoop en sommige moeten er toch echt lang voor sparen. Als je daar dan zit is het toch fijn dat je eerlijk en netjes behandeld word. Ik zou me alleen niet zo veel van andere menigen aantrekken ieder persoon is anders en verwacht weer andere dingen.
Wat me wel handig lijkt is als je veel wilt proberen en veel vragen hebt even te informeren welke dagen het rustig is zodat ze je ook de tijd kunnen geven die je verwacht. Ga dan niet op een drukke dag heen en verwacht persoonlijke behandeling zonder dat je iets wilt kopen.
Of deze onderwerpen op een forum thuis horen. Tja waarom niet..
De winkels hebben het zelf in de hand hoe ze klanten benaderen en mond op mond reclame is de beste reclame die er is. :mrgreen: En gratis !!!
NAS Buikpijn
Wat mag een winkel verdienen op een verkooprijs van 1000,- euro ben heel benieuwd waar jullie meekomen.
Want helaas er moet toch echt geld in de kassa komen
.
Zelf genoeg ervaring in de verkoop, soms is het kijken kijken en NIET kopen, en aan het einde van de dag zit er bar weinig in de kassa.
Goedkoop word op den duur altijd duurkoop!!!!
wat wil je als klant??????
En jammer dat als mensen negatief zijn altijd medestanders moeten zoeken!!!!!
Sorry een reactie van een ex fotohandel verkoper.
Gr vliegvisje
Want helaas er moet toch echt geld in de kassa komen

Zelf genoeg ervaring in de verkoop, soms is het kijken kijken en NIET kopen, en aan het einde van de dag zit er bar weinig in de kassa.
Goedkoop word op den duur altijd duurkoop!!!!
wat wil je als klant??????
En jammer dat als mensen negatief zijn altijd medestanders moeten zoeken!!!!!
Sorry een reactie van een ex fotohandel verkoper.
Gr vliegvisje
Beetje stemmingmakerij van jouw zijde......Annelies schreef:en toen sloeg de sfeer een beetje om.. beetje kort door de bocht, en ik verwacht wel een korte toelichting, bv bij de afstandsbediening.
Ik kom met enige regelmaat bij Knijn en zie vaak bezoekers die alle artikelen uit de kast willen zien, graag uit de doeken doen wat ze aan fotografische kennis in huis hebben, de verkoper staat te vervelen met dit soort verhalen, tomeloos ethousiasme en eindeloos geduld verwacht van de verkoper terwijl er meer werk aan de winkel is. Als je nu niets koopt zou ik er ook een einde aan breien, er zijn meer mensen die willen worden geholpen.
Er is blijkbaar nogal wat publiek dat geen ervaring heeft met verkoop aan consumenten, er vanuit gaan dat alles goed loopt in een bedrijf (kijk eens kritisch naar je eigen rol in de organisatie waar je werkt.......).
Hoe was dat spreekwoord over die "stuurlui" ook al weer ?

Netto voor belasting !!!! vind ik een 25% een aboslute vereiste voor de gemiddelde ondernemer in deze branche, ben je wat groter dan eens een 18% á 15 % en anders moet je een ander vak kiezen.vliegvisje schreef:Wat mag een winkel verdienen op een verkooprijs van 1000,- euro ben heel benieuwd waar jullie meekomen.
Want helaas er moet toch echt geld in de kassa komen.
Zelf genoeg ervaring in de verkoop, soms is het kijken kijken en NIET kopen, en aan het einde van de dag zit er bar weinig in de kassa.
Goedkoop word op den duur altijd duurkoop!!!!
wat wil je als klant??????
En jammer dat als mensen negatief zijn altijd medestanders moeten zoeken!!!!!
Sorry een reactie van een ex fotohandel verkoper.
Gr vliegvisje
-
- Clublid
- Berichten: 8091
- Lid geworden op: za apr 01 2006 10:30 pm
- Locatie: Ergens
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
wees redelijk
Soms word ik een beetje moe van al die negatieve reacties.
Ben zelf verschillende keren bij Knijn geweest, maar niets dan lof.
Natuurlijk gaan ze geen uren investeren in mensen die alleen maar willen kijken en niet kopen.
Zeker als er wel potentiele kopers geholpen kunnen worden.
Wees gewoon redelijk en verplaats je in de positie van die verkoper.
Wat zou jij doen als er klanten komen die alleen willen kijken en andere klanten die wel willen kopen.
Dan ben je toch gek als je die niet kopende klant alle tijd geeft en die wel kopende klant zo lang laat wachten dat hij de winkel uitloopt.
Als ik over verschillende dingen wat wil weten, koop ik meestal ook iets en heb ik nog nooit de indruk gekregen dat ik afgescheept werd.
Op een gegeven moment heb ik 3 D80 body's gehaald en vroeg of ik ze allemaal eerst kon uitproberen en testen.
Geien het feit dat het erg druk was, werd mij vriendelijk gevraagd of ik dat zelf wilde doen en als er iets niet goed was, kon ik het zo omruilen.
Dus niets mis mee.
Alleen denk ik dat je niet te hoge verwachtingen moet hebben van de service die een zaak levert, er zijn grenzen.
Op zich is het helemaal niet verkeerd om je ervaringen uit te wisselen, maar vraag je wel af of je redelijk bent in je verwachtingen.
Groetjes George
Ben zelf verschillende keren bij Knijn geweest, maar niets dan lof.
Natuurlijk gaan ze geen uren investeren in mensen die alleen maar willen kijken en niet kopen.
Zeker als er wel potentiele kopers geholpen kunnen worden.
Wees gewoon redelijk en verplaats je in de positie van die verkoper.
Wat zou jij doen als er klanten komen die alleen willen kijken en andere klanten die wel willen kopen.
Dan ben je toch gek als je die niet kopende klant alle tijd geeft en die wel kopende klant zo lang laat wachten dat hij de winkel uitloopt.
Als ik over verschillende dingen wat wil weten, koop ik meestal ook iets en heb ik nog nooit de indruk gekregen dat ik afgescheept werd.
Op een gegeven moment heb ik 3 D80 body's gehaald en vroeg of ik ze allemaal eerst kon uitproberen en testen.
Geien het feit dat het erg druk was, werd mij vriendelijk gevraagd of ik dat zelf wilde doen en als er iets niet goed was, kon ik het zo omruilen.
Dus niets mis mee.
Alleen denk ik dat je niet te hoge verwachtingen moet hebben van de service die een zaak levert, er zijn grenzen.
Op zich is het helemaal niet verkeerd om je ervaringen uit te wisselen, maar vraag je wel af of je redelijk bent in je verwachtingen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Ik weet hetVledder schreef:Beetje stemmingmakerij van jouw zijde......Annelies schreef:en toen sloeg de sfeer een beetje om.. beetje kort door de bocht, en ik verwacht wel een korte toelichting, bv bij de afstandsbediening.
Ik kom met enige regelmaat bij Knijn en zie vaak bezoekers die alle artikelen uit de kast willen zien, graag uit de doeken doen wat ze aan fotografische kennis in huis hebben, de verkoper staat te vervelen met dit soort verhalen, tomeloos ethousiasme en eindeloos geduld verwacht van de verkoper terwijl er meer werk aan de winkel is. Als je nu niets koopt zou ik er ook een einde aan breien, er zijn meer mensen die willen worden geholpen.
Er is blijkbaar nogal wat publiek dat geen ervaring heeft met verkoop aan consumenten, er vanuit gaan dat alles goed loopt in een bedrijf (kijk eens kritisch naar je eigen rol in de organisatie waar je werkt.......).
Hoe was dat spreekwoord over die "stuurlui" ook al weer ?
maar de verkoper was al de halve tijd steeds op zoek naar een nieuwe batterij of op zoek naaar het juiste menu in mijn camera od met andere klanten! En toen ik wegging was er niemand die stond te wachten.
Ik blijf van mening als je wat koopt dat je een beetje uitleg kunt krijgen.
Ik had ook van te voren duidelijk aangegeven dat ik me aan het orrienteren was. Tuurlijk weet ik dat het om het geld draait maar service is een tweede! En ik ben altijd bereid om dat iets meer te betalen.
Ik geef niet iedere dag zoveel geld uit.
En ik was wel van plan om mijn lens, als de kogel door de kerk is, bij Konijn te bestellen.... maar nu weet ik dat dus niet.
Als ik wat wil gaan kopen, zit ik meestal één tot twéé weken reviews te ontleden van over de hele wereld. En als ik dan voor mijzelf de uiteindelijke beslissing heb genomen.
Dan slaap ik daar nog een nachtje over, en als ik de volgende morgen me niet heb bedacht, dan ga ik het gewoon afhalen.
En even vasthouden hoe het voelt,is natuurlijk altijd mogelijk.
En over de Garantie en service bij Foto Konijnenberg ben ik méér dan dik tevreden.
Mvg Marianne.
Dan slaap ik daar nog een nachtje over, en als ik de volgende morgen me niet heb bedacht, dan ga ik het gewoon afhalen.
En even vasthouden hoe het voelt,is natuurlijk altijd mogelijk.
En over de Garantie en service bij Foto Konijnenberg ben ik méér dan dik tevreden.
Mvg Marianne.
Laatst gewijzigd door Marianne van Versendaal op zo mar 16 2008 8:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Is het opeens hip. Om je zinnen zomaar. Opeens af te breken?
Ik wil wel even kwijt dat ik hartstikke tevreden ben met Konijn in Turnhout! Ik ben de laatste paar keer geholpen door die Nederlandse verkoper, een wat oudere man al, niet zo'n broekie. Heeft me keurig geholpen.
Het is wel wat minder dan de eerste weken dat ze open waren, toen was het nog erg rustig met klanten. Ik was verplicht om eerst een kop koffie te pakken, en daarna mocht ik met de verkoper gaan praten over een stukje glas wat ik wilde kopen (en ik had al aangegeven dat het om de 50mm 1.8 ging, dus absoluut niets duurs)
Zo is het niet meer, maar ik ben nog steeds erg tevreden.
Ik wil wel even kwijt dat ik hartstikke tevreden ben met Konijn in Turnhout! Ik ben de laatste paar keer geholpen door die Nederlandse verkoper, een wat oudere man al, niet zo'n broekie. Heeft me keurig geholpen.
Het is wel wat minder dan de eerste weken dat ze open waren, toen was het nog erg rustig met klanten. Ik was verplicht om eerst een kop koffie te pakken, en daarna mocht ik met de verkoper gaan praten over een stukje glas wat ik wilde kopen (en ik had al aangegeven dat het om de 50mm 1.8 ging, dus absoluut niets duurs)
Zo is het niet meer, maar ik ben nog steeds erg tevreden.

Een ding is gewoon duidelijk als je in een drukke winkel veel informatie, en meerdere dingen uitproberen wilt, en er dan alsnog thuis er over moet gaan nadenken wordt het niet wat.
Overgens ga ik ook meestal naar Turnhout, bevalt gewoon goed.
En de afstand is nog wat korter ook, vanuit mijn woonplaats.
Groetjes Marianne.
Overgens ga ik ook meestal naar Turnhout, bevalt gewoon goed.
En de afstand is nog wat korter ook, vanuit mijn woonplaats.
Groetjes Marianne.
- rbfoto.nl
- Forumlid
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: zo jul 08 2007 8:13 pm
- Locatie: Harderwijk
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
De lokale fotoboer met zijn TOPprijzen misschien wel maar de internethandelaren waar we het hier over hebben dus echt niet hoor.Vledder schreef:Netto voor belasting !!!! vind ik een 25% een aboslute vereiste voor de gemiddelde ondernemer in deze branche, ben je wat groter dan eens een 18% á 15 % en anders moet je een ander vak kiezen.vliegvisje schreef:Wat mag een winkel verdienen op een verkooprijs van 1000,- euro ben heel benieuwd waar jullie meekomen.
Want helaas er moet toch echt geld in de kassa komen.
Zelf genoeg ervaring in de verkoop, soms is het kijken kijken en NIET kopen, en aan het einde van de dag zit er bar weinig in de kassa.
Goedkoop word op den duur altijd duurkoop!!!!
wat wil je als klant??????
En jammer dat als mensen negatief zijn altijd medestanders moeten zoeken!!!!!
Sorry een reactie van een ex fotohandel verkoper.
Gr vliegvisje
Als er al verdiend wordt is het tientjeswerk en geen 15% of nog meer.
En nee niet om zielig te doen maar dat is internet, als de ander het voor een paar euro minder kan gaat de rest net zo hard eronder zitten. Ja ook al gaat het tegen inkoop weg, als je niet meegaat dan blijf je er mee zitten.
Groeten Ronald
Specialisatie: sportfotografie
Specialisatie: sportfotografie
- JBD
- Clublid
- Berichten: 1381
- Lid geworden op: zo jul 23 2006 3:42 pm
- Locatie: De Veluwe
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Konijnenberg
Ik heb dit topic een beetje gevolgd en wat blijkt? Zoveel mensen, zoveel ervaringen. Ik kom zelf ook bij Konijnenberg in de winkel en ik ben alleen maar heel goed behandeld. Alle tijd werd voor me genomen en men was er niet op uit om me een poot uit te draaien toen ik vroeg welk objectief zij me aanraadden. Integendeel, voor mijn gevoel was het zelfs zo, dat de verkoper heel eerlijk en integer was. Mijn vriendin heb ik meegenomen en nadat de verkoper had vastgesteld wat zij wilde fotograferen, raadde hij haar de goedkopere D40 aan i.p.v. de D80.
Het lijkt me echter wél verstandig, dat je direct aan de bel trekt wanneer je een negatieve ervaring hebt, want als je alleen maar "over"de mensen/bedrijven praat, i.p.v. "met", dan geef je ze geen kans hun gedrag te veranderen. Dat is dan ook de reden waarom ik één van de verkopers op dit onderwerp geattendeerd heb. Misschien wordt er dan beter op gelet, want je bent je reputatie eerder kwijt dan rijk.
Het lijkt me echter wél verstandig, dat je direct aan de bel trekt wanneer je een negatieve ervaring hebt, want als je alleen maar "over"de mensen/bedrijven praat, i.p.v. "met", dan geef je ze geen kans hun gedrag te veranderen. Dat is dan ook de reden waarom ik één van de verkopers op dit onderwerp geattendeerd heb. Misschien wordt er dan beter op gelet, want je bent je reputatie eerder kwijt dan rijk.
- johan1967
- Forumlid
- Berichten: 388
- Lid geworden op: wo jan 02 2008 4:36 pm
- Locatie: Eindhoven
- Ervaringsniveau: *
Ikzelf heb geen echt negatieve ervaringen met Konijnenberg. Ik vind het wel erg vreemd dat Nederland en België strict gescheiden zijn. Ik bestelde er vorig jaar een artikel dat in België op voorraad was, maar niet in Nederland. Kreeg ik een mail dat het artikel niet geleverd kon worden, omdat het niet op voorraad was en ook niet meer zou komen. Het bleek onmogelijk te zijn om het artikel uit België te laten overkomen.
Alleen als ik het artikel zelf zou ophalen, zou het kunnen.

