Kan ik mijn pc scherm als zoeker gebruiken ¿?
Kan ik mijn pc scherm als zoeker gebruiken ¿?
Wie kan mij helpen wil graag macro foto's maken en dat wat ik schiet op mijn pc scherm zien ..
Is dat mogelijk ¿?
Op welke manier dan ook ..
Bedankt alvast ..
Is dat mogelijk ¿?
Bedankt alvast ..
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Je kan met Nikon Capture Control, een onderdeel van het Nikon Capture softwarepakket, direct de foto op het scherm zien nadat deze is gemaakt. Tevens kan je je camera bedienen vanaf je PC of Mac:
http://www.europe-nikon.com/details.asp ... prodId=167
Je PC als zoeker gebruiken kan hiermee niet. Ik weet niet of daar mogelijkheden voor zijn.
http://www.europe-nikon.com/details.asp ... prodId=167
Je PC als zoeker gebruiken kan hiermee niet. Ik weet niet of daar mogelijkheden voor zijn.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Je kunt met een meegeleverde kabel direct je TV als scherm gebruiken. Die kabel heeft dacht ik twee stekkers aan de TV kant, wit, geel en rood zijn de normale kleuren van deze stekkers. De tv heeft wel een versterker, je monitor voor de PC niet, die zit in de pc.
De tv heeft veelal aan de voorzijde enkele kleine invoer contacten.
Thx nooit gewetenHans Braakhuis schreef:Je kunt met een meegeleverde kabel direct je TV als scherm gebruiken. Die kabel heeft dacht ik twee stekkers aan de TV kant, wit, geel en rood zijn de normale kleuren van deze stekkers. De tv heeft wel een versterker, je monitor voor de PC niet, die zit in de pc.

Het werkt idderdaad ..
Als ik scherper beeld zou willen zou dan een lcd scherm de oplossing zijn?
Pc Scherm Als Zoeker .. of tv ..
Het is alleen wel zwart wit met die kabel die er bij zit ..
Heeft iemand mischien een ander idee ..
Heeft iemand mischien een ander idee ..
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Op je 4500 zit onder de ontspanknop (rechter zijkant) een luikje. De linker ingang is voor USB, de rechter is een Audio Video in-uit-gang. Die moet je hebben. Bij jouw camera is normaliter een AV kabel meegeleverd. Zo niet, ga terug naar je leverancier.
Zie voor wat je verder moet doen pagina 40 van je Nederlandse gebruiksaanwijzing.
In je menu Video mode kun je de norm voor de video uitgang selecteren. Stem deze norm af op de norm die hier in Nederland wordt gebruikt. (pal)
In de gebruiksaanwijzing van je TV staat hoe je de TV als afspeel apparaat kunt gebruiken. Dat gaat niet vanzelf. Dat moet je instellen. Vaak is dat dezelfde instelling die je ook gebruikt om een camcorder zijn filmpjes op je TV te laten zien.
Zie voor wat je verder moet doen pagina 40 van je Nederlandse gebruiksaanwijzing.
In je menu Video mode kun je de norm voor de video uitgang selecteren. Stem deze norm af op de norm die hier in Nederland wordt gebruikt. (pal)
In de gebruiksaanwijzing van je TV staat hoe je de TV als afspeel apparaat kunt gebruiken. Dat gaat niet vanzelf. Dat moet je instellen. Vaak is dat dezelfde instelling die je ook gebruikt om een camcorder zijn filmpjes op je TV te laten zien.
Er is een box waarmee je bijv. een PS2 op een pc monitor kunt aansluiten deze heeft voor zover ik weet een composiet, yc/s-vhs en een RGB ingang.
kost ongeveer 40 euro ..
http://gadget.brando.com.hk/ps2_vga_box.php
Luc.
kost ongeveer 40 euro ..
http://gadget.brando.com.hk/ps2_vga_box.php
Luc.
Re: Kan ik mijn pc scherm als zoeker gebruiken ¿?
Ik heb van een defecte videocamera de zoeker gesloopt. Deze laat zich voeden met 5 volt (4,8volt uit 4 nicadcellen) en accepteerd het videosignaal uit mijn coolpix. Hiermee kan ik in de volle zon op ontoegankelijke plaatsen fotograferen. De zoeker is zw/w en niet super gedetailleerd (300lijnen) maar hij geeft een goed beeld van de compositie, licht en scherpte.Dave .. schreef:Wie kan mij helpen wil graag macro foto's maken en dat wat ik schiet op mijn pc scherm zien ..
Is dat mogelijk ¿?
Bedankt alvast ..
Prijs= gratis wegwerpcamera + effe prutsen