D60 of D80
D60 of D80
Hee,
ik ben voor de keuzen gezet om een camera te mogen uitzoeken, nou ben ik helemaal gek van Nikon dus daar blijf ik bij maar nou zit ik met een probleem.
Ik zit tot een prijsgrens waarmee ik net een D80 kan kopen, of ik kan een D60 nemen..
Nou hoor ik van verschilende mensen neem de D60omdat die een nieuwere chip heeft.( ik doe opleiding fotonica daar zeggen ze ook neem de D60, andere zeggen weer neem de D80)
Maar andere zeggen weer nee neem de D80 die heeft meer opties en functies en daarmee kan je doorgroeien.
Zoals jullie horen zit ik dus met een probleem, want ik wil ermee doorgroeien maar kwaliteit is ook erg belangrijk voor me, en ik hou wel van een beetje experimenteren..
Kunnen jullie me verder helpen?
M.v.g,
Benji
ik ben voor de keuzen gezet om een camera te mogen uitzoeken, nou ben ik helemaal gek van Nikon dus daar blijf ik bij maar nou zit ik met een probleem.
Ik zit tot een prijsgrens waarmee ik net een D80 kan kopen, of ik kan een D60 nemen..
Nou hoor ik van verschilende mensen neem de D60omdat die een nieuwere chip heeft.( ik doe opleiding fotonica daar zeggen ze ook neem de D60, andere zeggen weer neem de D80)
Maar andere zeggen weer nee neem de D80 die heeft meer opties en functies en daarmee kan je doorgroeien.
Zoals jullie horen zit ik dus met een probleem, want ik wil ermee doorgroeien maar kwaliteit is ook erg belangrijk voor me, en ik hou wel van een beetje experimenteren..
Kunnen jullie me verder helpen?
M.v.g,
Benji
Ik weet dat de D80 een on-board focus motor heeft( weet de juiste benoeming niet) en de D60 deze niet heeft. Zelf zit ik nu op 65% de D80 en 35% de D60, het eenigste blijft dat ik van de D80 alleen de body kan kopen dan en de D60 met een kitlens.( alhoewel ik voor de toekomstige camera die 18-55 kan gebruiken)
Laatst gewijzigd door BmB op za apr 26 2008 7:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- GuyVerschuere
- Forumlid
- Contacteer:
Ik kan alleen maar zeggen dat de D80 de beste is die ik ooit kocht. Ligt super in de hand, makkelijk te bedienen. Duidelijke displays en natuurlijk fantastische foto's.
Ook ik gebruik 95% enkel de center. Maar misschien moeten we daar een ander draadje over starten?
Ook ik gebruik 95% enkel de center. Maar misschien moeten we daar een ander draadje over starten?
egregius.be - urbexforum.be
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod
Re: D60 of D80
ik zou afgaan op de meerderheid hier en de D80 gaan halen, zoals gezegd als je echt serieus met fotografie aan de gang gaat, kom je snel de beperkingen van de D60 tegen. Sensor-technisch is ie prima, maar er is veel meer dan die sensor alleen.BmB schreef:( ik doe opleiding fotonica daar zeggen ze ook neem de D60, andere zeggen weer neem de D80)
Je kunt je zelfs afvragen waarom een fotografie opleiding een D60 adviseert....
ajuus
emiel