Mijn Nikon D80 ben ik nog aan het uitproberen, maar ik ben tegen een probleem(pje) aangelopen waar ik géén antwoord op weet.
Het kan best zijn dat ik iets fout doet, dat er een instelling verkeerd staat in één van de menu's of een fout in de camera ..... vandaar dat ik dit aan jullie wil voorleggen.
Ik heb een aantal foto's gemaakt, en er zijn een paar foto's onderbelicht (-0.7), en een paar foto's overbelicht (+0.3).
Zelf heb ik géén belichtingscorrectie uitgevoerd d.m.v. de knop [+/-] op de camera, maar waarschijnlijk heeft één van de programmastanden dit zelf gedaan.
Het lijkt erop dat de instellingen bij de daaropvolgende foto's (na wijzigen programmastand) blijven gehandhaafd.

Op het LCD display leek het wel aardig, maar thuis op de PC waren deze foto's niet goed.
In de handleiding staat; "U kunt terugkeren naar de normale belichting door de belichtingcorrectie in te stellen op +/-0
Bij het uitzetten van de camera wordt de belichtingcorrectie niet teruggezet " (blz 54 handleiding)
Maar dit gaat over de door de fotograaf zelf ingestelde correctie, en deze heb ik niet zelf ingesteld

Wie kan/wil mij helpen

Vr.gr. "Badmuts"