D80 of D200?
Inderdaad, excuses, ik heb de foto in de verkeerde draad gezet.
Het puntje komt op iedere foto voor, ook met normale belichting en compositie. Het zit op dezelfde plek. (ik had even voor deze foto gekozen omdat het witte puntje makkelijker te herkennen is op een zwarte achtergrond...)
Kan ik hiermee gewoon naar de winkel terug en om een nieuwe body vragen? Ik heb niet zoveel zin om te wachten totdat ie opgestuurd en terug is... (vakantie e.d.)
Het puntje komt op iedere foto voor, ook met normale belichting en compositie. Het zit op dezelfde plek. (ik had even voor deze foto gekozen omdat het witte puntje makkelijker te herkennen is op een zwarte achtergrond...)
Kan ik hiermee gewoon naar de winkel terug en om een nieuwe body vragen? Ik heb niet zoveel zin om te wachten totdat ie opgestuurd en terug is... (vakantie e.d.)
-Ik heb de (nog steeds verkleinde dus niet originele) foto hier geupload:
http://rapidshare.com/files/114795832/DSC_0150.jpg.html
(als ik de foto op Flickr zet wordt de foto verkleind...)
Wanneer ik de foto open met "paint", kun je het vlekje vinden op de volgende coordinaten: 595,640
Dit vlekje zit op iedere foto, vanaf foto 1...
http://rapidshare.com/files/114795832/DSC_0150.jpg.html
(als ik de foto op Flickr zet wordt de foto verkleind...)
Wanneer ik de foto open met "paint", kun je het vlekje vinden op de volgende coordinaten: 595,640
Dit vlekje zit op iedere foto, vanaf foto 1...
Als ik in Paint de foto maximaal vergroot,dan krijg ik vaag een blokje van 1 cm2 te zien. Met verhelderen zie ik dat het blokje gewoon een onderdeel is van het geheel, maar iets lichter. Niet veel. Ik dacht dat een "bad pixel" veel duidelijker zichtbaar was.
Ben benieuwd wat anderen daarvan zeggen. Ik kan me niet goed voorstellen dat zoiets te zien is zonder enorm te vergroten.
Maar als het zonder vergroten op jouw monitor zichtbaar is dan is er iets met mijn monitor aan de hand.
Tammo
Ben benieuwd wat anderen daarvan zeggen. Ik kan me niet goed voorstellen dat zoiets te zien is zonder enorm te vergroten.
Maar als het zonder vergroten op jouw monitor zichtbaar is dan is er iets met mijn monitor aan de hand.
Tammo
- nikonlover
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
oei dit is wel een oude topic heb net mijn 18/200 lens naar beneden laten hangen maar die loopt echt niet uit hoor en hij bevalt primaflippie17 schreef:Wat ik zo begrijp is dat je niet veel binnenshuis zal gaan fotograferen maar veelal buiten. Dan zou ik met een Budget van 1500 euro een nieuwe D80 kopen, een 16-85 VR en een 70-300 VR, als je een beetje slim winkelt moet dit net te doen zijn binnen je budget (550+500+450) wellicht 100 euro boven je budget. Nog beter zou zijn ipv de D80 de D200 kopen, maar dan moet je wel even 500 euro bijleggen of voorlopig even 1 van de 2 genoemde lensen laten liggen. De D200 ligt echt veel beter in de hand.BigMC schreef:Toch een 2e hands camera? Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een nieuwe, beter mbt garantie, en ik weet niet wat er met een 2e hands gebeurd is...
Het zijn Nikkon lenzen... waar moet ik naar kijken mbt de lenzen?
Het leek mij makkelijk om 1 lens te nemen, zodat ik deze niet hoef te wisselen tijdens reizen etc. ivm stof en ruimte.
Budget op ongeveer 1500 euro.
Ik zou niet voor de 18-200 VR en niet omdat het een slechte lens is, integendeel, ik heb hem zelf ook 2 jaar gehad maar het kreng had 1 heeeeel groot min pun
en dat het welbekende "lopen" van deze lens. Als je de camera om je nek hebt hangen, iets voorover, gaat de 18-200 uitzichzelf uitlopen, en dat vond ik echt heeeeel erg irritant. Ik dacht in het begin dat een fout was in mijn exemplaar, maar al snel bleek dat dit "hoorde" bij dit type lens. Ik heb dat echt nooit kunnen begrijpen. Geen enkel objectief van Nikon heeft deze kwaal. Ik heb nu de 16-85 VR, die kwa bouw en gewicht vergelijkbaar is en deze heeft die kwaal niet.
Hi Tammo (en anderen),
Ik heb de originelen (3 stuks) hier geplaatst (ter download)
http://rapidshare.com/files/114868375/001.zip.html
het puntje valt op als je de fotos bekijkt op je monitor (de mijne laptop 1400x1050). Het puntje is te vinden op coordinaat 1077,1158 (mbv MS paint). Als je weet dat ie er zit, gaat het opvallen...
Alvast bedankt!!
Groeten,
Ian
Ik heb de originelen (3 stuks) hier geplaatst (ter download)
http://rapidshare.com/files/114868375/001.zip.html
het puntje valt op als je de fotos bekijkt op je monitor (de mijne laptop 1400x1050). Het puntje is te vinden op coordinaat 1077,1158 (mbv MS paint). Als je weet dat ie er zit, gaat het opvallen...
Alvast bedankt!!
Groeten,
Ian
- GuyVerschuere
- Forumlid
- Contacteer:
Ja hoor.BigMC schreef:Ik heb ze even gemaild....
Nog een vraagje: kun je met de D80 en SB600 ook draadloos flitsen (SB als secundaire flitser gebruiken?)
egregius.be - urbexforum.be
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod