D80 of D200?
Als ondertussen semi gevorderd fotograaf (zo noem ik mezelf dan maar) kan ik je wel vertellen,niks is zomaar even kijken en toepassen.BigMC schreef: Ik ga even op zoek naar een goede site om alvast te begrijpen hoe het allemaal werkt (diafragma, sluitertijd etc), zodat ik het kan gaan toepassen!
Het gaat erom dat je zelf tracht aan de hand van wat aangegeven tips ,de foto te maken en dan niet omdat een ander zegt dat het zo moet.
Het heeft 2 voordelen:
1) in alle geval is het zo ,niks is standaard.iedere cam werkt anders en licht en onderwerp ook.
Dus meer als info waarde kan je dr niet aan hangen,het geeft je een klein houvast.
2)Als je door de tijd heen ervaring krijgt,dan leer jezelf wel wat wel kan en niet met je cam en de dingen dieje op foto probeert te krijgen.
Ik zeg dit maar even om je te waarschuwen voor het feit dat je niet gelijk denkt na wat leeswerk de werledplaten te kunnen maken zoals je wel is ziet her en der.
Als je met die gedachte de SLR wereld instapt dan kom je zeker in het begin bedrogen uit,het is net als fietsen.
Met vallen en opstaan leer je het,maar het kost tijd.
Verder ben ik erg benieuwd naar hoe je instap in de SLR wereld bevalt en hoe je fotos eruit komen te zien.

Ik ga morgen de winkel even bellen met het verhaal... en ga er zaterdag dan even langs.
@junior fotograaf: Het bevalt me nu al zéér goed!! Alleen al het gevoel wat je hebt als je een foto afdrukt! Ik heb al wel door dat ik stukje bij beetje het wel onder de knie ga krijgen door de ervaring met het fotograferen, een boek/site doorlezen zonder de praktische ervaring gaat een stuk minder snel!!
Ik zal fotos op mijn Flickr site zetten (d'r staan er al een paar, de aller eerste!)
groeten,
Ian
@junior fotograaf: Het bevalt me nu al zéér goed!! Alleen al het gevoel wat je hebt als je een foto afdrukt! Ik heb al wel door dat ik stukje bij beetje het wel onder de knie ga krijgen door de ervaring met het fotograferen, een boek/site doorlezen zonder de praktische ervaring gaat een stuk minder snel!!
Ik zal fotos op mijn Flickr site zetten (d'r staan er al een paar, de aller eerste!)
groeten,
Ian