MediaMarkt Arena (Amsterdam Zuidoost) aanbiedingen

Discussies over ons favoriete merk
koentje1950

Bericht door koentje1950 » di mei 20 2008 1:39 pm

Ik vraag me af ,of je met die D300 veel betere foto,s maakt dan met de D80 of is het een hebbeding, denk dat dat niet veel zal uitmaken

koentje1950

Bericht door koentje1950 » di mei 20 2008 1:46 pm

ik denk dat je met die D300 geen betere foto,s maakt dan met de D80 , het is een hebbeding kan je overwegen, als je er nog geen nikon hebt en wil overschakelen , maar om over te gaan van D80 naar D300 vind ik voor mezelf nutteloos ook al is de prijs nog zo aantrekkelijk

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » di mei 20 2008 1:51 pm

koentje1950 schreef:ik denk dat je met die D300 geen betere foto,s maakt dan met de D80 , het is een hebbeding kan je overwegen, als je er nog geen nikon hebt en wil overschakelen , maar om over te gaan van D80 naar D300 vind ik voor mezelf nutteloos ook al is de prijs nog zo aantrekkelijk
Je oude MF nikkors hebben weer lichtmeting :D
Tsja dan kun je beter een willekeurige Canon DSLR kopen :evil:

koentje1950

Bericht door koentje1950 » di mei 20 2008 1:53 pm

Pruimpit schreef:
koentje1950 schreef:ik denk dat je met die D300 geen betere foto,s maakt dan met de D80 , het is een hebbeding kan je overwegen, als je er nog geen nikon hebt en wil overschakelen , maar om over te gaan van D80 naar D300 vind ik voor mezelf nutteloos ook al is de prijs nog zo aantrekkelijk
Je oude MF nikkors hebben weer lichtmeting :D
Tsja dan kun je beter een willekeurige Canon DSLR kopen :evil:
Is dat zo , dan is dat nauurlijk te overwegen , maar vraag me af hoe dat kan , als er daar geen contactpunten in zitten

koentje1950

Bericht door koentje1950 » di mei 20 2008 1:59 pm

Nu ja die lichtmeeting is nu ook niet alles je kan met digital enkele foto,s schieten en dan de lichtmeeting bepalen als je de oude filmdoosjes gewoon was vroeger waar opstond 125 asa mooi weer 1/125 diafragma 8 en zo verder , dan sta je al heel ver maar jongere mensen hebben dat dan weer niet mee gekregen

MartijnM
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door MartijnM » di mei 20 2008 3:19 pm

koentje1950 schreef:Ik vraag me af ,of je met die D300 veel betere foto,s maakt dan met de D80 of is het een hebbeding, denk dat dat niet veel zal uitmaken
Beetje kort door bocht denk ik... Een ieder zal voor zich moeten uitmaken of een dergelijke overstap het waard is. De D300 is op vele punten technisch weer een stap(je) vooruit, maar voor mij vind ik alleen de bediening de overstap al waard. Alle knoppen weer (ongeveer) op dezelfde plaats als op mijn F100... :D

Mvg,
Martijn
Buy film, not megapixels...

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » di mei 20 2008 3:22 pm

koentje1950 schreef: Is dat zo , dan is dat nauurlijk te overwegen , maar vraag me af hoe dat kan , als er daar geen contactpunten in zitten
Je hebt met deze lenzen toch ook lichtmeting op zeg eens een Nikon FE, F2 of FM2 :)
Waarom zou dat dan niet met Canon EOS 350D of een D300 kunnen?
Alleen ome Nikon vindt dat D80 bezitters geen MF-objectieven nodig hebben :) Al die ouwe meuk, dat hinderde de verkoop van nieuwe lenzen alleen maar. Eerst maar eens proberen bij F401 bezitters. Toen de instappen modellen F50 en F60 het ook niet hadden deden ze het ook bij de F80, een model voor de gevorderde amateur.
En zo gaat het straks ook met de AF motor. Zal de D90 straks nog een AF-motor hebben :?:

En dat is het juist waarom ik Nikon soms haat.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » di mei 20 2008 3:33 pm

Pruimpit schreef:En dat is het juist waarom ik Nikon soms haat.
Rustig maar Pruimpit, de continuïteit en comptabiliteit is bij Nikon vele malen beter verzorgd dan bij andere merken zoals Canon met bijv. wisseling van objectiefvatting en meerdere objectieflijnen (EF(-S)).

koentje1950

Bericht door koentje1950 » di mei 20 2008 3:51 pm

ik denk dat ze wel de af moter zullen blijven produceren in de camera,s want het grootste aanbod van lenzen is zonder af motor, als je een D40 hebt ben je beperkt in lenzen hoor

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » di mei 20 2008 4:03 pm

Skippy schreef:
Pruimpit schreef:En dat is het juist waarom ik Nikon soms haat.
Rustig maar Pruimpit, de continuïteit en comptabiliteit is bij Nikon vele malen beter verzorgd dan bij andere merken zoals Canon met bijv. wisseling van objectiefvatting en meerdere objectieflijnen (EF(-S)).
Een hardnekking misverstand. Weet je wel hoeveel lenzen je met adapter zonder problemen op een Canon kan gebruiken :?:
Alleen hun oude FD-lenzen niet goed, maar voor de rest zo'n beetje alles. Met lichtmeting! En met die fantastische D80 die hier wordt bejubeld kun je eigenlijk alleen AF-lenzen van Nikon goed gebruiken. En dan ben je uitgepoept :( :twisted: (Sigma Tamron etc even buiten beschouwing gelaten)

EF-S is zoiets als DX dacht ik. Ook al zo'n geweldige uitvinding van Nikon.
Laatst gewijzigd door Pruimpit op di mei 20 2008 4:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » di mei 20 2008 4:05 pm

koentje1950 schreef:ik denk dat ze wel de af moter zullen blijven produceren in de camera,s want het grootste aanbod van lenzen is zonder af motor, als je een D40 hebt ben je beperkt in lenzen hoor
Marketing Koentje :) Er komen steeds meer AF-S lenzen. Let maar eens op wat er straks gebeurt :) De D90 misschien dan nog niet, maar zijn opvolger wel :wink:

koentje1950

Bericht door koentje1950 » di mei 20 2008 4:07 pm

daar kan je gelijk in hebben ik ken canon niet zo goed , maar ieder houd een beetje van zijn merk zonder de ander af te breken want ze zullen allemaal wel goed zijn en alos je gekozen hebt voor een merk kan je moeilijk nog terug , anders spring je weer in het onbekende en een ander merk zal ook weer handiger dingetjes hebben

Sietse Vliegen

Bericht door Sietse Vliegen » di mei 20 2008 7:09 pm

Maud schreef:
chip54 schreef:MM Almere doet in ieder geval niet mee! Net de folder binnen gekregen.
Hier geen folder binnen gekregen, iemand in Zoetermeer wel?
Nee, nog niet. Maar zowiezo kun je meestal beter naar MM in Rotterdam of in Rijswijk gaan. Vanwege de grotere concurrentie daar zijn de prijzen meestal veel gunstiger.

Sietse Vliegen

Bericht door Sietse Vliegen » di mei 20 2008 7:13 pm

Rebyte schreef:...
Maar serieus, ik zag alleen een afgeprijste 70-300VR (en een normaal geprijste 70-200VR).

Mvg,
Martijn
Wat kostte die 70-300VR dan? Ik ben namelijk nog op zoek.

De beste prijs die tot nog toe zag was 399.

V70ORD5
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door V70ORD5 » di mei 20 2008 8:11 pm

Leeuwarder MM folder, veel telefoons, geen D300.
Ik ga hem halen in Roosendaal......
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”