lenskapje kwijt

Discussies over ons favoriete merk
lennardp

Bericht door lennardp » di mei 20 2008 9:19 am

ik zou die dingen er gewoon af laten..ik heb ze er nooit op en er is nooit een lens beschadigd...en op e-bay kosten die dingen trouwens geen dr*l... :)

newphotod60

Bericht door newphotod60 » di mei 20 2008 9:34 am

lennardp schreef:ik zou die dingen er gewoon af laten..ik heb ze er nooit op en er is nooit een lens beschadigd...en op e-bay kosten die dingen trouwens geen dr*l... :)
neej ik heb nu zo een met elastiekje eraan:P beetje korter gemaakt hangt tie me niet in de weg raak ik m ook niet kwijt

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » di mei 20 2008 9:57 am

Ik was laatst ook m'n dop kwijt, alles overhoop, nergens meer te vinden. Nou had ik in een weiland met kniehoog gras lopen zigzaggen, dus ff terug om te zoeken was er niet bij. Dus gelijk toen ik een nieuwe lens op ging halen een lenscap gekocht. Wat denk je de dag daarna: ik zit in de auto en wat komt er uit een vakje van m'n cameratas tevoorschijn :roll:
Say what you like
Do what you feel

Edwin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Edwin » di mei 20 2008 10:09 am

Tja,t is wat met die lensdopjes van tegenwoordig :shock:
boekie

Rogier

Bericht door Rogier » di mei 20 2008 10:13 am

Frederix schreef:Lastig als je jouw jurkje draagt . . . . . :lol:
Waarom draag jij mijn jurkje? :wink:

eteuben

Bericht door eteuben » di mei 20 2008 8:32 pm

Heb daadwerkelijk al mijn broeken nu gehad, zelfs nog in de auto gekeken. Heb em 1x mee gehad op pad, maar geen resultaat!

Heb me vandaag dus maar een universele 52mm Hama dop gekocht, was et zoeken meer dan zat.

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » di mei 20 2008 10:10 pm

Ben er maar mee gestopt om de lenskapjes iedere keer weer er terug op te doen....werd er doodziek van om ze iedere keer weer ergens weg te stoppen en op te letten en te onthouden waar ik ze ook al weer had.

Liggen nu mooi thuis en stop mijn lensen zo in de tas en jas (zit een uv filter voor dus moet die maar als bescherming dienen.

Valt me trouwens mee dat ik alle achterdoppen trouwens ook nog heb...
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

newphotod60

Bericht door newphotod60 » di mei 20 2008 11:28 pm

SwederD70 schreef:Ben er maar mee gestopt om de lenskapjes iedere keer weer er terug op te doen....werd er doodziek van om ze iedere keer weer ergens weg te stoppen en op te letten en te onthouden waar ik ze ook al weer had.

Liggen nu mooi thuis en stop mijn lensen zo in de tas en jas (zit een uv filter voor dus moet die maar als bescherming dienen.

Valt me trouwens mee dat ik alle achterdoppen trouwens ook nog heb...
8) das idd wel lekker dat je ze allemaal nog hebt. Ik zou het niet durven hoor zonder kapje erop veel te bang dat er iets beschadigt en zo'n uv filter kost ook weer wat voor een student. (wiens laptop nu ook kapot is hardeschijf is echt kapot)

SwederD70
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » di mei 20 2008 11:44 pm

Kost een origineel kunststof Nikon lenskapje niet net zoveel als een B+W UV filter?
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Rogier

Bericht door Rogier » wo mei 21 2008 11:21 am

SwederD70 schreef:Kost een origineel kunststof Nikon lenskapje niet net zoveel als een B+W UV filter?
Nah, zo erg is het gelukkig nog niet. Neemt niet weg dat dat soort accessoires idioot duur zijn.

Sietse Vliegen

Bericht door Sietse Vliegen » wo mei 21 2008 12:37 pm

Valt mee, op eBay voor ca 2,50 euro.

eteuben

Bericht door eteuben » do mei 22 2008 10:19 pm

SwederD70 schreef:Kost een origineel kunststof Nikon lenskapje niet net zoveel als een B+W UV filter?
Een Nikon 52mm kapje staat voor een 10tje op Bol.com. Koop je direct een cd erbij, heb je de verzendkosten ook een beetje gedekt. :wink:

Jos
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jos » vr mei 23 2008 8:38 am

Die Hama dingen gaan op gegeven moment toch los en dan verlies je de kap alsnog. Ik heb in de kap een minisculle gaatje geboord. Draadje erdoorheen knoopje gelegd. Aan de andere kant met een sleutelringhanger aan de riem van de camera bevestigd. Gaat tot nu toe goed.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

dick
Forumlid
Forumlid

Bericht door dick » vr mei 23 2008 8:59 am

beter de dop kwijt, dan het objectief. :) :)

Sorry
Dick
Een nikon dslr met twee lenzen,

newphotod60

Bericht door newphotod60 » vr mei 23 2008 12:00 pm

dat is waar:P heb mijn kapje overigens terug gevonden in me werk schoenen kan me niet herinneren hoe die daar kwam maarja

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”