MediaMarkt flyer

Discussies over ons favoriete merk
D300liefhebber

MediaMarkt flyer

Bericht door D300liefhebber » wo mei 28 2008 5:57 pm

Gisteren de nieuwe MediaMarkt flyer in de bus gekregen, geldig van 26 mei t/m 1 juni.

Voor de gein eens een flink aantal "aanbiedingen" vergeleken met de "normale" Kamera Express prijzen. KE blijkt dus voor ieder produkt dat ik vergeleek (camera's, objectieven, flitsers) zo'n 10% tot 20% goedkoper te zijn.

MediaMarkt moet zich schamen!

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » wo mei 28 2008 6:12 pm

Nee hoor, waarom? Mediamarkt doet wel of ze goedkoop zijn, maar de oplettende consument weet al heel lang dat dat niet het geval is :D
Kwestie van heel opvallend adverteren en er zijn altijd mensen die dan niet verder kijken dan hun neus lang is!
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Pieter

Bericht door Pieter » wo mei 28 2008 6:22 pm

Het is al lang bekent dat mediamarkt helemaal niet goedkoop is. Ze kopen af en toe wat grote partijen op waarmee ze goedkoop zijn, voornamelijk oude modellen. Maar verder is het niks bijzonders en wanneer elke winkel hun magazijn als winkel zou benoemen waren ze ook zo groot. :-]

eteuben

Bericht door eteuben » wo mei 28 2008 6:24 pm

Soms wel en soms niet goedkoper, terwijl de opzet was dat ze in alles goedkoper zouden zijn ivm grootinkoop. Hoe het kan dat een winkel in Cappele ad IJssel toch goedkoper levert, is me een raadsel. Misschien ook door de internetwinkel die goed loopt.

Saturn is nu ook geopend bij ons en die hanteerd weer de regel dat ze zelfs goedkoper kunnen dan de Mediamarkt, vreemd want zitten in dezelfde organisatie. Maar Onlangs gebeld en waren MM en Saturn hetzelfde geprijst, terwijl It's de aanbieding had die 30 euro goedkoper was.

Gewoon goed om je heen kijken en niet meteen beslissen.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » wo mei 28 2008 6:35 pm

de slogan zou dan ook moeten zijn: "Media Markt ich bin doch blöd "

Gammaburster

Bericht door Gammaburster » wo mei 28 2008 6:46 pm

Maar deze week koop je wel een D300 voor 1333 euro bij mediamarkt in amsterdam en voor 299 een D40 incl. kitlens.
Dat kun je op zeker nergens goedkoper vinden denk ik zo.

Gr: Eric

Robin

Bericht door Robin » wo mei 28 2008 8:02 pm

Waarom zou mediamarkt zich moeten schamen ??
Ze vragen een prijs en je betaald dat er voor of niet.

Zo werkt het met alles, ik bedoel er zijn zat mensen die boodschappen doen bij de AH terwijl het elders goedkoper is. Maar ja voor een smurf .... :roll:

Bovendien betaald mediamarkt het verschil gewoon terug als je in een straal van 15 km goedkoper vind. Met andere woorden voor mij heel Den Haag :)

Ik heb me body ook tijdens een pellet actie gekcoht mij mediamarkt, had hem nergens goedkoper kunnen krijgen. Pellet acties in Duitsland van Duitse merken is helemaal lachen.

Dus je mag denken wat je wil, ik hou de foldertjes altijd nauwlettend in de gaten

:)

D300liefhebber

Bericht door D300liefhebber » wo mei 28 2008 8:33 pm

Jammer dat Capelle verder dan 15 km van Den Haag / Rijswijk afligt.....

Robin

Bericht door Robin » wo mei 28 2008 9:20 pm

Media Markt Rotterdam Alexandrium
Watermanweg 325
3067 GA Rotterdam

Is maximaal 2 km van Kamera-express vandaan. Kan het weten want als ik naar KE wil, wil me vriendin altijd naar het Alexandrium daarna :lol:

Dus je kunt theoretisch bij Mediamarkt voor dezelfde prijs kopen als bij KE.
Maar als je toch in de buurt bent zou ik gewoon 2 km verder rijden :)

Remco Jan

Bericht door Remco Jan » wo mei 28 2008 9:36 pm

Robin schreef:Media Markt Rotterdam Alexandrium
Watermanweg 325
3067 GA Rotterdam

Is maximaal 2 km van Kamera-express vandaan. Kan het weten want als ik naar KE wil, wil me vriendin altijd naar het Alexandrium daarna :lol:

Dus je kunt theoretisch bij Mediamarkt voor dezelfde prijs kopen als bij KE.
Maar als je toch in de buurt bent zou ik gewoon 2 km verder rijden :)
Wel leuk om ze een beetje te jennen bij MM. Prijs van KE laten zien, en als ze dan zover zijn dat je het bij hun voor dezelfde prijs kan krijgen, zeggen dat je toch nog even verder kijkt :-)

Sus

Bericht door Sus » wo mei 28 2008 9:40 pm

Hun slogan Ik ben toch niet gek.
Goed gek moet je zijn om er iets te kopen want 95% van wat je daar koopt is op een ander een stuk goedkoper, het beste bewijs is dat ze op hun site bijna geen prijzen zetten.
Nu weet ik wel dat je het op een ander goedkoper vind je het bij Mediamarkt ook aan die prijs krijgt maar dat geld dan voor u en niet voor degene die achter u komt en de betere prijs niet kent want ze passen de prijzen niet aan.
Ik heb er eens geweest en toen stond bij Mediamarkt Breda een Nikon D70 €100 duurder dan tweehonderd meter verder (naam vergeten).
Een 70-300mm VR van Nikon staat er nu geloof ik €5** zoek maar eens bij andere winkels wat daar de prijs is.
Bovendien heb ik er eens een HP scanner gekocht waarvan aan de binnenkant van het glas vingerafdrukken stonden.
Ik heb toen ik een 19 inch monitor kocht daar van een verkoper te horen gekregen dat er geen 19 inch monitoren bestonden die sneller waren dan 20 milliseconden terwijl ik bij CDromland mijn monitor gekocht heb die toen 8 milliseconden snel was.
Mij maken ze daar niks wijs en ik ga daar alleen nog kijken maar niet kopen.

evertfoto

Bericht door evertfoto » wo mei 28 2008 9:46 pm

Klanten willen nog steeds voor niks op de eerste rij zitten.
Inlkmaar en omg. hadden we jarenlang "last" van de Flandria-reclames.
Als je de aanbieding wilde hebben bleek deze net verkocht te zijn.
Gelukkig (voor de consument) bestaat de fotozaak niet meer. Nu zit er een Ringfoto die helaas een beetje dezelfde weg inslaat.

Sus

Bericht door Sus » wo mei 28 2008 10:12 pm

Nu heb je bij de Macro ook weer een ster aanbieding ze verkopen er een D60 voor €639 met kitlens 18-55 2Gb geheugen en fototas.
Ik heb mijn D60 bij grobet gekocht aan €645 inclusief 4Gb geheugen en kitlens zonder fototas maar ik heb wel de kitlens met VR inplaats van de kitlens AF-S DX 18-55mm II die Macro verkoopt.
Er word gewoon geprofiteerd van de onwetendheid van de kopers.

Robin

Bericht door Robin » wo mei 28 2008 10:42 pm

Sus schreef:Nu heb je bij de Macro ook weer een ster aanbieding ze verkopen er een D60 voor €639 met kitlens 18-55 2Gb geheugen en fototas.
Ik heb mijn D60 bij grobet gekocht aan €645 inclusief 4Gb geheugen en kitlens zonder fototas maar ik heb wel de kitlens met VR inplaats van de kitlens AF-S DX 18-55mm II die Macro verkoopt.
Er word gewoon geprofiteerd van de onwetendheid van de kopers.
Dit gaat weer helemaal nergens over. Heb liever een goede tas dan 2gb extra geheugen. MAar goed ......

Bij Fotokonijnenberg kost jouw set 621,- dus Grobet heeft geprofiteerd van jouw ontwetendheid ??

Dacht het niet, gewoon goed rond kijken, zie echt niet in waarom dit profiteren is. Als jij je setje 2e hands verkoopt ga je toch ook niet super laag aanbieden, er moet wel marge overblijven. En dat ligt bij sommige bedrijven nu eenmaal iets hoger dan bij andere.

Als je bij Fotokonijnenberg had gekocht ....
Bij Kamera-express kost het setje 579,-

Jemig zelfs Konijn "profiteerd" :o

En het setje van de macro is misschien zo "duur" omdat het via de importeur binnen is gekomen ipv grijze import ?

dragon2

Bericht door dragon2 » wo mei 28 2008 10:50 pm

Mwah ik heb toch serieus leuke aanbiedingen bij de mediamarkt gezien op zowel fotografie als video als computer gebied, het ligt er ook nogal aan welke mediamarkt precies ze zijn allemaal franchise met hun eigen prijzen. Voor kennis ga ik normaal gesproken niet naar de mediamarkt, dixons, it's etc maar ik moet zeggen dat er in Deventer op de fotografie afdeling iig 1 dame en 1 jongen rondlopen die wel wat weten of het iig op kunnen zoeken als ik een moeilijke vraag heb, ik was blij verrast, zeker na nogal vervelende ervaringen bij de mediamarkt in Arnhem.
En dat niet alle acties even goedkoop zijn dat geldt voor de mediamarkt, macro, office centre, en nog veel meer winkels. Een beetje zelf uitzoeken mag toch wel verwacht worden?

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”