Accu van de D200 laat het ineens afweten
Accu van de D200 laat het ineens afweten
Bij aanschaf van de D200 heb ik een tweede accu aangeschaft. De EN-EL3e. Nu laat er een het ineens afweten. Het symbool in de camera knippert alsof de accu leeg is. Maar als ik hem in de lader doe, dan knippert de lader een paar keer en daarna brandt het lampje continue alsof de accu vol is.
Hij zou zeker nog een paar jaar mee moeten.
De andere accu doet het in de camera prima.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?
Tammo
Hij zou zeker nog een paar jaar mee moeten.
De andere accu doet het in de camera prima.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?
Tammo
- The-Boss
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik heb precies hetzelfde met een batterij van mijn D70s een EN-EL3. Niets lukte, zelfs een uurtje in de vriezer hielp niet. Denk dat het een electronisch probleem is. Heb hem open gemaakt en er zit een printplaatje met toch redelijk veel electronica voor een batterij. Zag niets vreemds. Nieuwe gekocht. (oude was 2 jaar oud)
Pierre 8-)
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Heb je de accu's in een MB-D200 onder de camera zitten? Zo ja, dan kunnen het ook de contacten tussen grip en camera zijn. Heb daar regelmatig last van. Uit en weer aan zetten van de camera helpt, maar niet definitief. Stevig aandraaien van de grip en contacten schoon houden is het devies.
Groeten,
Marnix
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Nee, ik heb de accu in de camera zitten.MvBoetzelaer schreef:Heb je de accu's in een MB-D200 onder de camera zitten? Zo ja, dan kunnen het ook de contacten tussen grip en camera zijn. Heb daar regelmatig last van. Uit en weer aan zetten van de camera helpt, maar niet definitief. Stevig aandraaien van de grip en contacten schoon houden is het devies.
Groeten,
Marnix
Tammo
- V70ORD5
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Heb ook hetzelfde probleem met EN-EL3a icm D300 en MB-D10.
Batterij is nog maar twee of drie keer geladen. Maakt niet uit waar ik hem in stop.
1- Volle batterij in D300, volle (maar slechte) in grip. Indicatie leeg systeem dood.
(systeem zou over moeten gaan op D300 batterij)
2- Volle (maar slechte) in D300, volle in grip. Indicatie leeg systeem dood.
(systeem zou eerst de volle grip batterij leeg moeten trekken)
3- Volle (maar slechte) in D300, geen grip geinstalleerd. Indicatie leeg systeem dood.
Gelukkig heb ik twee batterijen die wel goed werken. Maar we gaan er achteraan.
Batterij is nog maar twee of drie keer geladen. Maakt niet uit waar ik hem in stop.
1- Volle batterij in D300, volle (maar slechte) in grip. Indicatie leeg systeem dood.
(systeem zou over moeten gaan op D300 batterij)
2- Volle (maar slechte) in D300, volle in grip. Indicatie leeg systeem dood.
(systeem zou eerst de volle grip batterij leeg moeten trekken)
3- Volle (maar slechte) in D300, geen grip geinstalleerd. Indicatie leeg systeem dood.
Gelukkig heb ik twee batterijen die wel goed werken. Maar we gaan er achteraan.
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Misschien het "Dead Battery Syndrome"? Daar schijnt o.a. de D200 last van te hebben. Is een cameraprobleem, geen accuprobleem.
Hier is het al eens aan de orde geweest.
Hier is het al eens aan de orde geweest.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
hoe is het mogelijk
Vervelend Tammo en dat nog wel bij een originele Nikon accu.
Tammo je zou ook eens imitatie accu kunnen proberen, als die het laten afweten ben je maar een kwart van de prijs kwijt van een originele accu.
Zelf heb ik maar 1 originele accu en twee imitatie, geen enkel probleem.
Groetjes George
Tammo je zou ook eens imitatie accu kunnen proberen, als die het laten afweten ben je maar een kwart van de prijs kwijt van een originele accu.
Zelf heb ik maar 1 originele accu en twee imitatie, geen enkel probleem.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken