Diversen, fotoprinters

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Plaats reactie
marbo
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Diversen, fotoprinters

Bericht door marbo » za jun 28 2008 11:44 am

Hallo allemaal,
Ik wil mijn eigen foto's printen. tot een formaat van A-3.
Ik heb al diverse websites bekeken maar het blijft een lastige keuze.
Ik weet het, het is duurder dan ze bij een centrale te laten afdrukken. Maar ik heb er toch meer het gevoel bij van de doka als ik de foto's zelf kan bewerken en afdrukken. Thans ben ik in het bezit van de Epson RX640 maar ik ben niet tevreden over het resultaat. Daarnaast kan deze geen A3 afdrukken.
Ik heb vernomen en gelezen dat Epson momenteel een nieuw type op de markt heeft nl de R2880, opvolger van de R2400. Helaas is hij wel overal te bestellen maar volgens mij nog nergens echt te krijgen, of vergis ik me.
Zijn er leden van dit forum die deze R2880 al wel in hun bezit hebben en zo ja, hoe bemoedigend zijn de resultaten? Natuurlijk zit ik niet echt vastgebakken aan de Epson. Als iemand iets beters weet hoor ik het graag.
Dan zou ik ook graag advies willen van leden die hun scherm gecalibreerd hebben. Met welke hardware of wat dan ook worden de beste resultaten bereikt? Graag jullie mening over deze 2 onderwerpen.
En nogmaals, ik heb weinig aan een mening of advies, hoe goed bedoeld ook, dat zelf afdrukken duurder is dan de centrale. Ik ben me daar van bewust en dat is me duidelijk. Ik wil meer plezier beleven aan het zelf afdrukken en dan mag in mijn geval de hobby iets meer kosten.

Bij voorbaat, mede namens mijn vrouw, dank.

Maarten

Pieter

Bericht door Pieter » za jun 28 2008 12:10 pm

Ga voor de R2880, ik heb fotos gezien uit de R2400, die waren prachtig. Vooral zwartwit is weer echt zwartwit. Die 3 tinten zwart werken echt super.

Wel duur trouwens :X

marbo
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door marbo » za jun 28 2008 12:35 pm

Bedankt voor je reactie. Ik hoopte al dat de verschilde zwart kleuren de zwart/wit afdrukken zou kunnen verbeteren. Dus dat is dan alvast een pluspunt.

Maarten
Niet de geschiedenis herhaalt zich, maar de mens herhaalt de geschiedenis!

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”