ik heb foto's naar iemand gestuurd ,die zegt dat het geen vuiltje kan zijn, maar dat het iets in de chip is

heeft iemand hier wel eens van gehoord ???
ik heb de D200 heb ook al het accu probleem

Laat eens een voorbeeld zien.nikonlover schreef:vooral in de blauwe luchtten goed te zien, een soort liggend vraag tekentje
ik heb foto's naar iemand gestuurd ,die zegt dat het geen vuiltje kan zijn, maar dat het iets in de chip is![]()
heeft iemand hier wel eens van gehoord ???
ik heb de D200 heb ook al het accu probleem
En wanneer het niet lukt om het eraf te blazen, dan niet proberen het eraf te vegen, maar de sensor laten reinigen bij een van de grote fotozaken of NSP Beverwijk. Het kost je gemiddeld EUR 30,00 maar dan is ie weer spik en span!Léon Obers schreef:Kijk in de gebruiksaanwijzing hoe je de spiegel opklapt (met volle accu) en sluiter open zet. Lens van je camera af, met een blaasbalgje (flink grote) het draadje/vezeltje wegblazen. Camera uitzetten zodat de sluiter weer dichtgaat en spiegel weer naar beneden. Klaar.
Inderdaad ik doe zelf altijd een poging met blaasbalgje wil dat niet lukken dan ga ik naar FK maar alleen als ik het stofje zie bij een F-getal van kleiner dan 16 daarboven kom je toch maar zeer zeldenMarco Handgraaf schreef:En wanneer het niet lukt om het eraf te blazen, dan niet proberen het eraf te vegen, maar de sensor laten reinigen bij een van de grote fotozaken of NSP Beverwijk. Het kost je gemiddeld EUR 30,00 maar dan is ie weer spik en span!Léon Obers schreef:Kijk in de gebruiksaanwijzing hoe je de spiegel opklapt (met volle accu) en sluiter open zet. Lens van je camera af, met een blaasbalgje (flink grote) het draadje/vezeltje wegblazen. Camera uitzetten zodat de sluiter weer dichtgaat en spiegel weer naar beneden. Klaar.
Dit komt bij mij over als “verkopers praatâ€. Ik heb dit verhaal dan ook voor het eerst van een verkoper gehoord.rbfoto.nl schreef:Als er een zoomobjectief geplaatst is dan kan dat altijd gebeuren. Iedere beweging van het in- of uitzoomen zorgt voor een zuigende of blazende werking wat stof tot gevolg kan hebben.