Firmware updates voor D300 en D3

Discussies over ons favoriete merk
NielsThijssen

Bericht door NielsThijssen » wo jul 02 2008 6:41 pm

Marten schreef:Heeft iemand al verschillen gemerkt in de praktijk, tussen de oude en de nieuwe firmware?
Ik denk dat het nog "kort dag" is om te evalueren...
Bezitters van de D300 met het Dead Battery Syndrom zullen misschien eea sneller kunnen herkennen (ikzelf heb wel een D300 maar zonder DBS problemen (so far)).

Verwacht zelf dat je over een maandje wat meer weet...
En denk er aan: "if it ain't broken, don't (try to) fix it"

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Mike-Nikon » vr jul 04 2008 10:31 am

Yep......bij de D3

Er zijn dus inderdaad wat instellingen veranderdt. Welke dat kan je zien op het pdf bestandje wat bij de update zit.

Merk zelf dat de camera sneller is als ik de menu knop indruk. Kreeg soms de zandloper te zien om in het menu te komen en dat is voorbij.

Het zijn meer cosmetische wijzegingen dan daadwerkelijke veranderingen.
Iemand iets gemerkt kwa witbalans en autofocus ?

Nikon zegt dat deze verbetert zijn .

Gr Mike
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Mike-Nikon » zo jul 06 2008 9:05 pm

Mijn D3 is sneller met het openen van het menu.

Voor de rest zijn het instellingen die verandert zijn.

Heb nog geen verschil gezien in de foto's.

Smilda.NET

Bericht door Smilda.NET » zo jul 06 2008 11:10 pm

Marten schreef:Heeft iemand al verschillen gemerkt in de praktijk, tussen de oude en de nieuwe firmware?
Nog niet,
Voor de fimware update heb ik em nog eens flink op de proef gesteld, en na de update nog niet weer..... we gaan et volgende week meemaken.....

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » ma jul 07 2008 8:11 am

Ik merk eigenlijk geen verschil, ook niet met AF.
Het werkt allemaal zoals het werken moet.

Christiaan
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Christiaan » ma jul 07 2008 4:36 pm

:D Wel een beetje saai zo .... was die bug toch leuker :lol:

Herman55

Bericht door Herman55 » ma jul 07 2008 5:22 pm

Is er iemand die een beschrijving heeft (of een linkje daar naar toe) van wat er is veranderd met deze firmware?

19doerak59

Bericht door 19doerak59 » ma jul 07 2008 5:30 pm

dat mis ik ook; een beschrijving van wat er softwarematig verandert.
update ook gedaan

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » ma jul 07 2008 5:33 pm

Voor de D300 staat er alleen:

Deze firmware lost een probleem op dat in uitzonderlijke gevallen ertoe leidt dat de batterijaanduiding tijdens opnamen gaat knipperen, ongeacht het niveau van de lading van de batterij.

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Mike-Nikon » ma jul 07 2008 8:30 pm

Herman55 schreef:Is er iemand die een beschrijving heeft (of een linkje daar naar toe) van wat er is veranderd met deze firmware?
Op de Nikon site.
Daar waar je de update hebt gehaald vindt je een pdf bestand......met alle veranderingen.

Deze zijn.

Versie 2.00 bevat de volgende verbeteringen
- De autofocus is verbeterd.
- De automatische witbalans is verbeterd.
- Beelden die zijn vastgelegd terwijl Draai portret in het weergavemenu is ingesteld op Aan, worden niet automatisch gedraaid wanneer ze worden weergegeven direct nadat ze zijn gemaakt (stand Beeld terugspelen).
- De volgende wijzigingen en aanvullingen zijn aangebracht in het menu van de persoonlijke functies f4: FUNC-knop toewijzen > FUNC-knop + schijven, f5: Voorbeeldknop toewijzen > Voorbeeld + instelschijven en f6: AE-L/AF-L knop toewijzen > AE-L/AF-L + instelschijven:
De optie Kies beeldgebied is gesplitst in twee opties: Kies beeldgebied (FX/DX/5:4) en Kies beeldgebied (FX/DX).
Er is een nieuwe optie toegevoegd aan het item Geheugenbank opnamemenu.
- Als Kies beeldgebied (FX/DX/5:4) of Kies beeldgebied (FX/DX) is geselecteerd en de functieknop (Fn) wordt ingedrukt, wordt de instelling voor het beeldgebied weergegeven in het bovenste LCD-venster, in de opname-informatieweergave en onder in de zoeker.
- De optie Copyrightinformatie is toegevoegd aan het setup-menu. Als Copyrightinformatie is ingeschakeld, wordt het copyrightsymbool (©) weergegeven in de opname-informatieweergave.
- Recente instellingen kunnen nu worden weergegeven in plaats van Mijn menu.
- De virtuele horizon kan nu samen met het beeld worden weergegeven in de livebeeldstand.
- De instelling voor vignetteringscorrectie kan nu worden gecontroleerd in de opname-informatie.
- De optie Vignetteringscorrectie in het opnamemenu ondersteunt nu alle soorten G- en D-type objectieven, behalve DX- en PC-objectieven.
- De waarde voor vignetteringscorrectie is geoptimaliseerd voor opnamen waarbij Actieve D-Lighting in het opnamemenu is ingeschakeld.
- De elektronische analoge belichtingsaanduidingen worden nu weergegeven in het LCD-venster en in de opname-informatieweergave terwijl de instelling voor belichtingscorrectie wordt toegepast.
- De instelling voor Hoge ISO ruisonderdrukking kan nu worden gecontroleerd in de opname-informatieweergave terwijl de optie Hoge ISO ruisonderdrukking in het opnamemenu wordt toegepast.
- Het pictogram voor FX-formaat voor de instelling Kies beeldgebied is gewijzigd.
- Ankara, Riyad, Koeweit en Manamah zijn toegevoegd aan de opties voor Tijdzone voor het item Wereldtijd in het setup-menu.
- Als een GPS-apparaat wordt gebruikt en er geen informatie over de kompasrichting beschikbaar is, wordt ---.--° nu weergegeven voor de optie Positie > Kompasrichting in het GPS-gedeelte van het setup-menu.
- Als u fotografeert in de livebeeldstand met Camera Control Pro 2 (versie 2.2.0 of hoger) en een PC-E-objectief, kan het diafragma nu vanaf de computer worden aangepast.
- Het probleem dat er in uitzonderlijke gevallen toe leidde dat de batterijaanduiding knipperde, ongeacht het daadwerkelijke niveau van de batterijlading, is opgelost.
- Fouten in de Duitse helpschermen zijn gecorrigeerd.

Gr Mike

Onno
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » ma jul 07 2008 8:43 pm

Herman55 schreef:Is er iemand die een beschrijving heeft (of een linkje daar naar toe) van wat er is veranderd met deze firmware?
Zie ook het allereerste bericht in dit draadje... :-)

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » ma jul 07 2008 8:53 pm

Herman en Jan hebben ieder een D300 en de beschrijving van de verandering voor de D300 is inderdaad uiterst beperkt. Zie boven.
De beschrijving voor de D3 is zeer uitgebreid, maar die werd door hen niet bedoeld.

GdP

Bericht door GdP » ma jul 07 2008 9:58 pm

Het probleem met mijn AF-S 80-200mm f/2.8 D is in ieder geval niet opgelost.

Dat wordt dus een bezoek brengen aan Beverwijk. :(

D300liefhebber

Bericht door D300liefhebber » ma jul 07 2008 11:30 pm

Firmware voor de D300 is ook hier te downloaden (indien de Nikon site niet meewerkt)...

http://tweakers.net/meuktracker/18000/n ... 0-103.html

Herman55

Bericht door Herman55 » ma jul 07 2008 11:40 pm

Zoals Marten ook al schreef: de informatie die Nikon geeft voor de D300 is uiterst beperkt, en behelst alleen die ene zin die hij al heeft vermeld. Er is in elk geval geen pdf bestandje te vinden. Tenminste, het zal dan wel mijn gebrek zijn, ik kan hem niet vinden. Voordat ik deze versie er op ga zetten wil ik eigenlijk vooraf weten wat er is gewijzigd. De enige link die ik kan vinden is die van pagina 1, en daar staat (behoudens de opmerking van Marten) helemaal niets.

Dus nogmaals: wie???

P.s. de firmware is al binnen. Dat is nu geen probleem meer.

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”