Batterijen leeg in MB-D200
Batterijen leeg in MB-D200
Vraagje,
Op het moment dat ik volle batterijen in mijn batterypack doe en ik wil 2 dagen later mijn camera gebruiken zijn de batterijen leeg....
De camera (nikon D200) geeft geen enkel teken van leven. Ik moet de batterijen weer opladen. Het opladen duurt gewoon 2 a 3 uren dus de batterijen zijn ook echt leeg...
Als ik alleen de camera met 1 batterij gebruik is er niks aan de hand.
Heeft iemand dit probleem wel eens gehad of doe ik iets verkeerd?
Alvast bedankt voor je reactie.
Gr Jurgen
Op het moment dat ik volle batterijen in mijn batterypack doe en ik wil 2 dagen later mijn camera gebruiken zijn de batterijen leeg....
De camera (nikon D200) geeft geen enkel teken van leven. Ik moet de batterijen weer opladen. Het opladen duurt gewoon 2 a 3 uren dus de batterijen zijn ook echt leeg...
Als ik alleen de camera met 1 batterij gebruik is er niks aan de hand.
Heeft iemand dit probleem wel eens gehad of doe ik iets verkeerd?
Alvast bedankt voor je reactie.
Gr Jurgen
- anita.v
- Forumlid
- Contacteer:
Jurgen,
Oplaadbare batterijen lopen vanzelf leeg, ook als ze nergens inzitten.
Nu heb je er wel die maar weinig stroom verlies hebben, volgens de reclame.
Ik heb ze nog niet geprobeerd.
Anita
Oplaadbare batterijen lopen vanzelf leeg, ook als ze nergens inzitten.
Nu heb je er wel die maar weinig stroom verlies hebben, volgens de reclame.
Ik heb ze nog niet geprobeerd.
Anita
D700 + objectieven tussen 14mm en 200mm + flitslicht
http://www.flickriver.com/photos/ajev/p ... teresting/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickriver.com/photos/ajev/p ... teresting/" onclick="window.open(this.href);return false;
- anita.v
- Forumlid
- Contacteer:
Sorry, dacht dat het ging over AA batterijen
D700 + objectieven tussen 14mm en 200mm + flitslicht
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Jurgen,
Zijn dat originele Nikon batterijen?
Ik heb een een vreemd merk batterij die wel gauw leeg is (hoewel lang niet zo snel als bij jou) maar oriniele Nikons blijven bij mij maanden goed in de grip. (De D200 is bij mij inmiddels voornamelijk backup)
Ik zou inderdaad denken aan kortsluiting.
Als je net volle batterijen in je grip hebt en je gaat fotograferen, raak je dan ook meer stroom kwijt dan wanneer je maar een batterij in de camera hebt?
Heb je de camera aan staan als je hem niet gebruikt? Als hij aan staat en in je tas wordt de afdrukknop half ingedrukt, dan lopen je batterijen ook vlot leeg.
Zijn dat originele Nikon batterijen?
Ik heb een een vreemd merk batterij die wel gauw leeg is (hoewel lang niet zo snel als bij jou) maar oriniele Nikons blijven bij mij maanden goed in de grip. (De D200 is bij mij inmiddels voornamelijk backup)
Ik zou inderdaad denken aan kortsluiting.
Als je net volle batterijen in je grip hebt en je gaat fotograferen, raak je dan ook meer stroom kwijt dan wanneer je maar een batterij in de camera hebt?
Heb je de camera aan staan als je hem niet gebruikt? Als hij aan staat en in je tas wordt de afdrukknop half ingedrukt, dan lopen je batterijen ook vlot leeg.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Bedankt voor alle reacties.
Antwoorden
Het zijn nieuwe Nikon Batterijen.. dit geeft de camera ook aan dat ze nog nieuw zijn. Als de camera de tas ingaat, doe ik de camera uit.
Ik bedoel met 1 batterij; 1 batterij in de camera zelf en dan zonder grip.
Kan er misschien een pen aan de bovenkant van de grip iets krom zijn dat de energie van de batterij vrij komt ?
Gr Jurgen
Antwoorden

Het zijn nieuwe Nikon Batterijen.. dit geeft de camera ook aan dat ze nog nieuw zijn. Als de camera de tas ingaat, doe ik de camera uit.
Ik bedoel met 1 batterij; 1 batterij in de camera zelf en dan zonder grip.
Kan er misschien een pen aan de bovenkant van de grip iets krom zijn dat de energie van de batterij vrij komt ?
Gr Jurgen
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Kan die knop niet aan staan als ie van de camera af is?? Dan heb ik een heel bijzondere uitvoering denk ik..Dennis71 schreef:Lijkt me niet als de grip van de camera af is.Eeuw schreef:Misschien de ontspanknop van de grip aan laten staan, kan ook voor contact zorgen zonder dat je het wil?
Ik heb hier nog geen last van gehad trouwens.
groet,
ewald

*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Jurgen,
Ik heb dezelfde combinatie en zoals Roelof al schreef: er is wel iets ontlading en na een week of 2 zitten ze nog op 80% lading. Volledig leeg in 2 dagen is niet normaal. Even mee langs de winkel waar je e.e.a. gekocht hebt of naar het servicepunt in Beverwijk.
Groeten,
Marnix
Ik heb dezelfde combinatie en zoals Roelof al schreef: er is wel iets ontlading en na een week of 2 zitten ze nog op 80% lading. Volledig leeg in 2 dagen is niet normaal. Even mee langs de winkel waar je e.e.a. gekocht hebt of naar het servicepunt in Beverwijk.
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.